Naar aanleiding van een discussie die ik afgelopen weekend had post ik mijn vraag hier maar eens om eens uit te zoeken wat jullie gebruiken en waarom. We hadden dus een discussie over het gebruik van volgende couplers voor truss en tubes (niet voor stellingen!)

Deze meer bekend als scaffcoupler...
Of deze versie

Fotos van de site van Doughty Eng. en van Layher
Naar mijn mening is de versie van layer sterker (is van staal) maar heeft minder contactpunten met het aluminum (maak ik toch vaak mee) en is moeilijker om over een buis te krijgen. Maar volgens mij gemaakt voor stellingbouw.
En de versie van Doughty is van alu (dus minder sterk?) heeft veel contact met de buis en is ook makkelijker erover te krijgen en vast te maken.
Nu vroeg ik mij af welke jullie gebruikten en waarom? Want in België kom ik beide tegen die allebei gebruikt worden om truss aan elkaar te zetten en tubes vast te maken en etc etc...
Life is a freakshow, I just do the lighting

Deze meer bekend als scaffcoupler...
Of deze versie

Fotos van de site van Doughty Eng. en van Layher
Naar mijn mening is de versie van layer sterker (is van staal) maar heeft minder contactpunten met het aluminum (maak ik toch vaak mee) en is moeilijker om over een buis te krijgen. Maar volgens mij gemaakt voor stellingbouw.
En de versie van Doughty is van alu (dus minder sterk?) heeft veel contact met de buis en is ook makkelijker erover te krijgen en vast te maken.
Nu vroeg ik mij af welke jullie gebruikten en waarom? Want in België kom ik beide tegen die allebei gebruikt worden om truss aan elkaar te zetten en tubes vast te maken en etc etc...
Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment