Ik wil voor mijn personeel klimtuigjes gaan aanschaffen. Men zal dit gebruiken in hoogwerkers, buiten de loopbruggen om en bij het klimmen in truss.
Omdat ik als werkgever ten alle tijden verantwoordelijk ben voor mijn personeel, wil ik dat het eigen personeel klimtuigjes van mijn bedrijf gebruikt, zodat ik keuring en staat van de tuigjes goed in de gaten kan houden. Iedere werknemer die kan en mag klimmen krijgt een eigen tuigje.
Onze freelancers moeten zelf zorgen voor hun eigen klimtuigjes.
Nu ben ik met en groothandel bezig voor de aanschaf en kom ik een aantal EN normen tegen.
Ik kan ze alleen niet allemaal even duidelijk terug vinden.
De tuigjes die ik op het ook heb voldoen aan de volgende:
rugring, borstring en klimbeveiligingsring = EN 361
2 steunringen opzij = EN 358 (Maar volgens mij gebruiken ze deze nooit)
De ccomplete set (incl valbescherming) voldoet aan de EN 363
Ik kwam bij 1 merk ook nog de 381 tegen, maar daar kan ik bijna niets over terugvinden. Behalve dat dit een norm is voor de bescherming van het tuigje bij het gebruik van scherp gereedschap als kettingzagen etc.
Zie ik nu nog normen over het hoofd waaraan een tuigje ook zou moeten voldoen?
Omdat ik als werkgever ten alle tijden verantwoordelijk ben voor mijn personeel, wil ik dat het eigen personeel klimtuigjes van mijn bedrijf gebruikt, zodat ik keuring en staat van de tuigjes goed in de gaten kan houden. Iedere werknemer die kan en mag klimmen krijgt een eigen tuigje.
Onze freelancers moeten zelf zorgen voor hun eigen klimtuigjes.
Nu ben ik met en groothandel bezig voor de aanschaf en kom ik een aantal EN normen tegen.
Ik kan ze alleen niet allemaal even duidelijk terug vinden.
De tuigjes die ik op het ook heb voldoen aan de volgende:
rugring, borstring en klimbeveiligingsring = EN 361
2 steunringen opzij = EN 358 (Maar volgens mij gebruiken ze deze nooit)
De ccomplete set (incl valbescherming) voldoet aan de EN 363
Ik kwam bij 1 merk ook nog de 381 tegen, maar daar kan ik bijna niets over terugvinden. Behalve dat dit een norm is voor de bescherming van het tuigje bij het gebruik van scherp gereedschap als kettingzagen etc.
Zie ik nu nog normen over het hoofd waaraan een tuigje ook zou moeten voldoen?
Comment