Op zich is de problematiek van RVS in zwembaden wel bekend, alhoewel ik zelf niks installeer, meet ik wel eens in zwembaden, i.v.m akoestiek. afbreken van RVS is dus niet nieuw. Volgens de site van omroep Brabant was het euvel al tijdens een eerdere inspectie ontdekt. Er zijn twee medewerkers geschorst.
twee gewonden
Collapse
X
-
even een WHAT THE FUCK momentje,....
tis nu op hart van NL
en hier melden ze dat de beugels in APRIL al had vernieuwd moesten worden omdat het verkeerde beugels waren en bij het instalatie bedrijf als URGENT al opdracht voor was gegeven, wat een nalatige rotzooi. je spreekt hier over mensen levens hoe kun je hier zo laks mee omgaan:S:S
edit: sorry zie net dat mac het al in zijn link vermeld.Comment
-
Verschrikkelijk !!
Inhoudelijk:
Wij hebben toevallig een lichtsysteem speciaal voor zwembaden ontwikkeld en kan inderdaad uit eerste bron beamen dat zwembad-water echt rotzooi 1e klas is. Ook de damp die in het bad hangt gaat niet lekker samen met metalen. Ik heb RVS 320 zien wegrotten in het bad (dat is medisch RVS).
Mijn advies: zo weinig mogelijk metaal en zo veel mogelijk kunststof gebruiken als spullen voor lange tijd in het zwembad door moeten brengen, zowel in als boven het water.
0,02Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Verschrikkelijk !!
Inhoudelijk:
Wij hebben toevallig een lichtsysteem speciaal voor zwembaden ontwikkeld en kan inderdaad uit eerste bron beamen dat zwembad-water echt rotzooi 1e klas is. Ook de damp die in het bad hangt gaat niet lekker samen met metalen. Ik heb RVS 320 zien wegrotten in het bad (dat is medisch RVS).
Mijn advies: zo weinig mogelijk metaal en zo veel mogelijk kunststof gebruiken als spullen voor lange tijd in het zwembad door moeten brengen, zowel in als boven het water.
0,02
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Ach er worden ook speakers in de grootste voetbal stadions aan 1 bout opgehangen, was goedgekeurd en al. Safety was niet nodig. Ik heb 's nachts nog wel eens gedroomd dat deze omlaag kwamen tijdens een wedstrijd, moet er niet aan denken dat dit werkelijkheid was geworden. Gelukkig zijn ze pas verwijderd, dus ik slaap weer/ nog steeds goed!Comment
-
Een R I & E is hier dus kennelijk nooit gedaan.
Iedereen die iets in een corrosieve omgeving (zoals zwembaden - maar ook bijv. strandpaviljoens) gaat installeren
moet zich toch de moeite getroosten om zijn materialen / materiaalcombinaties daaraan an te passen.
Doe je dit niet?
Dood door schuld. Ik kan het niet veel anders uitleggen.
We leven niet meer in 1861 hoor.
We leven 22 jaar na de afspraak van de EU Machine Richtlijn, Bouwmaterialen Richtlijn, Kader Richtlijn Veiligheid & gezondheid, ArbeidsmiddelenRichtlijn enz..
En dan doen alsof je daar nog nooit van gehoord hebt, en niets weet van een ArboWet of een Bouwbesluit of een bedrijfs-WA?
Je van de domme houden zou niet meer mogen kunnen voor een rechtbank.
Zulke (vast de langs de weg van de goeiekoop knutselaars) verantwoordelijkheid mag jer niet zo maar ontlopen.
Hoewel
- bankiers, - hedgers, - speculanten en de Grieken komen ook overal mee weg...een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Er zijn veel meer kunststoffen geschikt om in een bad te plaatsen dan metalen.
Wat ik bedoel is dat je met je metalen precies goed moet zitten, anders gaat het reageren.
Met kunststoffen is dat gevaar een stuk minder, maar je moet natuurlijk wel je huiswerk doen, want niet alles is geschikt.
Gebruik je PolyUrethaan, Hypanol of Siliconen, dan gaat dat goed (voor gietingen). Voor zaken als safeties weet ik het niet, nooit mee van doen gehad en dat is voor mij ook niet nodig. Waar ik als eerste eens naar zou kijken is misschien Kevlar, Dyneema, dat soort spul? Maar wellicht is dat wel al behoorlijke overkill.
Hoe dan ook, zorg dat je weet hoe en wat voordat je eraan begint. Zeker als je spullen gaat vliegen, dan kunnen er gevaarijke situaties optreden !Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Weet niet is een onzin opmerking.
Als je gaat installeren in zwembaden dan zoek je op wat dat voor extra risico's zou kunnen inhouden,
en neem je maatregelen om die niet fataal te laten worden.
Maar als bij een inspectie al 6 maanden eerder duidelijk werd dat er iets vervangen/aangepast moest worden,
dan hebben we het misschien ook nog eens over grove nalatigheid.
Het is heel erg voor de slachtoffers,
maar wel moest het zwembad al veel eerder gewaarschuwd zijn.
(En dus hun toeleveranciers zorgvuldig kiezen)
Dit is echt niet het eerste ongeluk door de corrosieve Chloor+Vocht-atmosfeer in zwembaden.
En ook niet meteen gaan denken dat kunststoffen de oplossing zouden zijn.
Daarvan heb ik er in de loop der jaren ook onder normale omstandigheden zien vergaan.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Wat ik in dit verhaal heel vreemd vind is dat ik me kan herinneren dat er een jaar of tien geleden een systeemplafond in een zwembad naar beneden is gekomen en dat de oorzaak daarvan precies dezelfde was: ongeschikt materiaal voor gebruik in zwembad. Als Ãk me dat nog kan herinneren en een zwembaddirectie/gedelegeerd verantwoordelijke krijgt in april te horen dat er onderdelen met grote urgentie vervangen moeten worden dan moet daarvan toch wel duidelijk zijn dat er heel veel haast gemaakt moet worden. Wat mij betreft is dan niet zozeer de installateur schuldig, maar vooral degene die de gevolg moet geven aan de lijst die voortvloeit uit een RI&E.
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Wat mij betreft is dan niet zozeer de installateur schuldig,
maar vooral degene die de gevolg moet geven aan de lijst die voortvloeit uit een RI&E.
En dat is typisch Nederlands:
iedereen is een beetje verantwoordelijk/schuldig, dus is er niemand verantwoordelijk/schuldig.
Probeer dat maar eens bij een auto met een ('verborgen') mankement.
Of een laptop-batterij met plof-neigingen.
Of bierflesjes / pindakaaspotjes met een restantje spoelmiddel.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Wat ik uit de nieuwsberichten begrepen heb is dat er in eerste instantie verkeerde beugels geleverd waren. Daar was de installateur ongetwijfeld van op de hoogte. (Ik zou dan niet eens installeren overigens.)
Dat er 6 maanden later nog geen juiste beugel is geleverd is op z'n minst opmerkelijk.
Dat de foutieve beugel gevaar oplevert en toch gebruikt is EN dat probleem 6 maanden later nog niet is opgelost is nalatig.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Update:
De gemeente Tilburg wist al in 2006 dat er ongelukken konden gebeuren door roestvorming in het zwembad De Reeshof. Er liggen drie rapporten in de la waar niets mee is gebeurd. Dat blijkt uit het onderzoek naar het ongeluk waarbij in november een baby'tje om het leven kwam. De gemeente Tilburg maakte de resultaten vanavond openbaar.
Bij het ongeluk op 1 november in het zwembad kwam een 5 maanden oude baby om het leven. Ze zat bij haar moeder in het peuterbadje toen ze werd geraakt door twee geluidsboxen. Die waren door roestvorming van het plafond gevallen. Haar moeder raakte gewond.
Volgens een citaat uit het rapport had het 'onbeschrijflijke leed' van de nabestaanden kunnen worden voorkomen 'als er binnen de gemeente alerter en doortastender was opgetreden'. Toch wordt vooralsnog niemand ontslagen. Met tien medewerkers worden functioneringsgesprekken over hun nalatigheid gevoerd. Twee mensen krijgen voorwaardelijk ontslag. Dat wil zeggen dat ze voorlopig mogen blijven, op voorwaarde dat ze niet nog een keer nalatig zijn.lekker belangrijk!Comment
-
Tja, maar een ambtenaar ontslaan kan je ook niet als een straf zien, dan hoeven ze nog minder te doen voor hun geld.
Wel weer een belachelijke situatie. Net zoals ik gisteren een stuk op TV zag over taxivervoer voor ouderen. Het regende klachten, het taxibedrijf zat diep in de schulden en was zijn taxi-keurmerk kwijt geraakt, maar de wethouder zei dat er niets aan de hand was en heeft het contract verlengd.
Het enige wat verbeterd was, was dat de supermarkt op verzoek van de klanten een bankje had neergezet, zodat er zittend op de taxi gewacht kon worden.
Misschien moeten alle leden van dit forum maar eens het klachtenformulier van de gemeente Tilburg invullen of zo?
Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
http://www.tilburg.nl/stad/ep/channelView.do?channelId=-9338&programId=11793&pageTypeId=8371&contentTypeId =1001&displayPage=%2Fep%2Fchannel%2Ftl_channel_rel ated_content.jsp&relCntPage=%2Fep%2Fcontent%2Ftl_e d_ne_content.jsp&contentId=37135
"In april 2011 verscheen een inspectierapportage die expliciet wijst op de gevaren van de ophanging van de bewuste geluidsinstallatie en dat deze met urgentie vervangen moet worden." En het ongeval was op 1 november. Dus urgent is in dit geval meer dan 8,5 maanden. Prutsers.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
Comment