google sketch up

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    #16
    Originally posted by JeroenVDV
    Basis van 3d-tekenen is basisschool-niveau-geometrische vormen herkennen en neer kunnen zetten. Ergens wil het er bij mij niet in dat jij niet in staat bent met het meest simpele consumenten-teken-programma van grote vriend Google een paar cylinders neer te kwakken..

    Ok laat maar. Ik zoek het zelf wel uit. Alweer een fantastisch antwoord waarmee je collega vooruit helpt. Flink zo!

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

      #17
      Voor niets gaat de zon op... dus
      ik heb nog een wat algemenere vraag aan de 'sketch-up' gebruikers.

      Wat is de 'catch' bij Google?
      Krijg je daarin ook allerlei ongevraagde reclame voor de kiezen?
      Zo van ik teken een truss - en hups - alle trussmerken dringen zich op,
      of idem met een speaker of beweegbare spot?

      Er moet toch een voordeel voor Google aanzitten om zoiets weg te gaan geven?
      Of scannen (oid?) zij alles wat er ooit mee getekend is,
      en slaan het interessante voor hen op
      en 'geven' dat dan weer aan derden weg?
      kortom: "What's the catch?"
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

        #18
        Dat ze je met de gratis versie willen overhalen om de uitgebreidere 'pro' versie te kopen...
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

        Comment

        • ultimatesound
          • May 2010
          • 10

          #19
          Sketchup is ontworpen door Google om mensen simpel en snel hun eigen huisje 3D in Google Earth te maken. Met de gedachtegang dat wanneer iedereen dat doet we Google Earth in 3D kunnen bekijken.

          Het bleek dus ook een succesvol programma te zijn om snel schetsjes uit te werken in 3D zonder al te veel kennis te hoeven hebben van specifieke programma's.

          Daar is Google Sketchup dan ook zeer geschikt voor, maar dit is echt niet te vergelijken met Autocad of andere teken software. Vooral als je wat complexere en nauwkeurigere dingen gaat tekenen loop je al gauw tegen de grenzen van het programma.

          Comment

          • rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

            #20
            Heren dank voor deze info.

            Ik ga het eens proberen.
            En iets kopen dat het goed doet, heb ik nog nooit zo erg gevonden.
            Een tekenpakket kopen dat achteraf niet blijkt te kunnen wat er beweerd werd, dat is veel erger.
            Als we alle sales-bullshit ( minstens 50% leugen en bedrog ) zouden kunnen verbieden,
            bleef er veel meer (oer)woud bestaan op de wereld.
            Duurzame verkooptechnieken - een nieuwe hype !?
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #21
              @Rinus: Het zelfbouw subje voor het forum heb ik in GSU ontworpen, als je de linkjes in het betreffende topic volgt kun je de tekeningen downloaden en bekijken. Dan zie je dat je best simpele werktekeningen kunt maken met het programma.
              Wat ben je aan het zoeken?
              Wil je mooie plaatjes maken voor een klant zodat hij een idee krijgt van bijvoorbeeld een rigging of licht plan dan kun je dat prima met GSU doen.
              Met de pro versie kun je het dan ook nog zo renderen dat het net een foto lijkt en met wat creatief tekenen kun je zelfs verschillende lichtstandjes laten zien.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #22
                Sketch Up is een briljant programma om bijv. podia en deco's in te tekenen. Voor truss en lampen is het verder niet interessant.

                WEL interessant, is het feit dat Wysiwyg gewoon Sketchup files kan inladen. Sketchup zelf kan ook AutoCad inladen.

                Wat heel eenvoudig is: een 2D Cad inladen in Sketchup, je decor er "op" tekenen en vervolgens inladen in Wyg, voor truss, lampen etc.

                Sketchup wel de Pro aanschaffen voor ongeveer € 350,-

                SketchUp Pro - CADkoop
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

                  #23
                  Wel een nadeel is dat de conversie van (ingewikkeldere!) SKETCHUP files naar WYSIWYG niet altijd fantastisch gaat. Vind een aantal 2D DWG-aanzichten in WYSIWYG plaatsen en de relevante onderdelen als surface overtrekken (met gebruik van de Snap optie uiteraard) en daarna extruded surface van maken sneller/fijner werken en geeft me meer vrijheid details weg te laten of juist mee te nemen.
                  Creating shows beyond Imagination

                  Comment

                  • flurk
                    • May 2003
                    • 409

                    #24
                    Ik heb dus een link gevonden met de trussen van Prolyte.Ik kan hier mee verder.
                    Voor de geïnteresseerden Prolyte H30V components by StefPotters - Google 3D Warehouse

                    Dit maak je wel niet op 5 minuten....

                    Voor mij mag het onderwerp worden afgesloten.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #25
                      Originally posted by flurk

                      Dit maak je wel niet op 5 minuten....

                      Voor mij mag het onderwerp worden afgesloten.
                      Nee, daar heb ik zeker een kwartier voor nodig.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

                        #26
                        Ik zeg : dikke vette bluf! Heel veel succes met de hoekjes...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

                        Comment

                        • JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

                          #27
                          Originally posted by AJB
                          Ik zeg : dikke vette bluf! Heel veel succes met de hoekjes...
                          Moah, DWG-aanzichten importeren en je bent er zo?
                          Creating shows beyond Imagination

                          Comment

                          • som
                            • Nov 2002
                            • 787

                            #28
                            acad block editor zal met dergelijke dwg's ook niet onhandig zijn
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #29
                              Originally posted by AJB
                              Ik zeg : dikke vette bluf! Heel veel succes met de hoekjes...
                              Mag ik ook eens bluffen?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • Waveform
                                • Dec 2009
                                • 321

                                #30
                                Originally posted by flurk
                                Ik heb dus een link gevonden met de trussen van Prolyte.Ik kan hier mee verder.
                                Voor de geïnteresseerden Prolyte H30V components by StefPotters - Google 3D Warehouse

                                Dit maak je wel niet op 5 minuten....

                                Voor mij mag het onderwerp worden afgesloten.
                                Nice find! Dat is Stef van ProIndustries in Turnhout

                                Comment

                                Working...