google sketch up
Collapse
X
-
Voor niets gaat de zon op... dus
ik heb nog een wat algemenere vraag aan de 'sketch-up' gebruikers.
Wat is de 'catch' bij Google?
Krijg je daarin ook allerlei ongevraagde reclame voor de kiezen?
Zo van ik teken een truss - en hups - alle trussmerken dringen zich op,
of idem met een speaker of beweegbare spot?
Er moet toch een voordeel voor Google aanzitten om zoiets weg te gaan geven?
Of scannen (oid?) zij alles wat er ooit mee getekend is,
en slaan het interessante voor hen op
en 'geven' dat dan weer aan derden weg?
kortom: "What's the catch?"een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Sketchup is ontworpen door Google om mensen simpel en snel hun eigen huisje 3D in Google Earth te maken. Met de gedachtegang dat wanneer iedereen dat doet we Google Earth in 3D kunnen bekijken.
Het bleek dus ook een succesvol programma te zijn om snel schetsjes uit te werken in 3D zonder al te veel kennis te hoeven hebben van specifieke programma's.
Daar is Google Sketchup dan ook zeer geschikt voor, maar dit is echt niet te vergelijken met Autocad of andere teken software. Vooral als je wat complexere en nauwkeurigere dingen gaat tekenen loop je al gauw tegen de grenzen van het programma.Comment
-
Heren dank voor deze info.
Ik ga het eens proberen.
En iets kopen dat het goed doet, heb ik nog nooit zo erg gevonden.
Een tekenpakket kopen dat achteraf niet blijkt te kunnen wat er beweerd werd, dat is veel erger.
Als we alle sales-bullshit ( minstens 50% leugen en bedrog ) zouden kunnen verbieden,
bleef er veel meer (oer)woud bestaan op de wereld.
Duurzame verkooptechnieken - een nieuwe hype !?
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
@Rinus: Het zelfbouw subje voor het forum heb ik in GSU ontworpen, als je de linkjes in het betreffende topic volgt kun je de tekeningen downloaden en bekijken. Dan zie je dat je best simpele werktekeningen kunt maken met het programma.
Wat ben je aan het zoeken?
Wil je mooie plaatjes maken voor een klant zodat hij een idee krijgt van bijvoorbeeld een rigging of licht plan dan kun je dat prima met GSU doen.
Met de pro versie kun je het dan ook nog zo renderen dat het net een foto lijkt en met wat creatief tekenen kun je zelfs verschillende lichtstandjes laten zien.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Sketch Up is een briljant programma om bijv. podia en deco's in te tekenen. Voor truss en lampen is het verder niet interessant.
WEL interessant, is het feit dat Wysiwyg gewoon Sketchup files kan inladen. Sketchup zelf kan ook AutoCad inladen.
Wat heel eenvoudig is: een 2D Cad inladen in Sketchup, je decor er "op" tekenen en vervolgens inladen in Wyg, voor truss, lampen etc.
Sketchup wel de Pro aanschaffen voor ongeveer € 350,-
SketchUp Pro - CADkoopIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Wel een nadeel is dat de conversie van (ingewikkeldere!) SKETCHUP files naar WYSIWYG niet altijd fantastisch gaat. Vind een aantal 2D DWG-aanzichten in WYSIWYG plaatsen en de relevante onderdelen als surface overtrekken (met gebruik van de Snap optie uiteraard) en daarna extruded surface van maken sneller/fijner werken en geeft me meer vrijheid details weg te laten of juist mee te nemen.Creating shows beyond ImaginationComment
-
Ik heb dus een link gevonden met de trussen van Prolyte.Ik kan hier mee verder.
Voor de geïnteresseerden Prolyte H30V components by StefPotters - Google 3D Warehouse
Dit maak je wel niet op 5 minuten....
Voor mij mag het onderwerp worden afgesloten.Comment
-
-
-
Nice find! Dat is Stef van ProIndustries in TurnhoutIk heb dus een link gevonden met de trussen van Prolyte.Ik kan hier mee verder.
Voor de geïnteresseerden Prolyte H30V components by StefPotters - Google 3D Warehouse
Dit maak je wel niet op 5 minuten....
Voor mij mag het onderwerp worden afgesloten.
Comment









Comment