............................
beamert riggen
Collapse
X
-
Labels: None
-
-
Deze link kwam ik op een buitenlands forum tegen .
Good Luck “Losing” Those Embarrassing Vacation Pics Now - There, I Fixed It
Het is niet best gesteld in de rest van de wereldDe nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als ik daar binnen zou lopen zou ik naar de persoon lopen wie voor dat ding verantwoordelijk is, zullen we even gokken hoelang dat ding het volhoud?€25 dat dat ding binnen een uur naar beneden valt...
Freelance Light and Video |
Waarom zeggen ze allemaal trusst?Comment
-
Een niet al te overzichtelijke bridle....
hoe en waar zit die vast boven die systeemranden?
krat = 1,5 a 2 kg?
beamer = 10 - 12 kg?
Totaal = 15 (20?) kg
~ < 5kg (?) per ophangpunt in een 4-weg Dubbel-H bridle?
Wat is er allemaal mis aan?
2 Copains Deluxe:
Wat is precies fragiel? .....
Dat is iets van eigen sterkte tov de uitgeoefende kracht ...
Heb je het over de systeemplafond randen of het plastic krat?
Fragiel is zelfs de hele planeet aarde
.... als de volgende grote komeet er tegenaan knalt
(we hebben nog pakweg 15-30 miljoen jaar om hem te verstevigen)
Dat kettinkje (!)op de achtergrond
midden dóóór die systeemplafond-tegel
roept bij mij haast meer vraagtekens op.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Los daarvan lijkt het me gewoon niet handig om zoiets (al is het 'maar' 20kg) aan rubberen gevallen te hangen. Gewicht boven publiek hangen aan iets elastisch... brrrr.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Plastic krat, rubberen ophangdingen en aluminium systeemplafond frame, allemaal zonder gespecificeerde WLL, dat is in ieder geval mis.
Los daarvan lijkt het me gewoon niet handig om zoiets (al is het 'maar' 20kg) aan rubberen gevallen te hangen. Gewicht boven publiek hangen aan iets elastisch... brrrr.
Eerliijk gezegd, op LAN-parties heb ik wel erger prutswerk gezien (denkt aan party-tenten met ter plekke geïnstalleerde stormlast) dus ik durf dit wel aan. Het moet alleen geen 6500 ANSI Panasonic worden.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Ik ga toch eerder voor de Risico Analyse van renevanh dan die van Stoney3K.
Rubber en plastic zijn van die materialen die bij hogere temperaturen 'iets' van hun betrouwbaarheid verliezen...
die beamerlampjes worden vast wel 'warm'.
En we moeten niet alleen de gevaren te inventariseren (analyseren)
we MOETEN er daarna van de Wetgever ook wat aan doen:
de gevaar veroorzakende gedeelten wegnemen of reduceren.
En dus:
staalkabels en een stalen krat en
zeker NIET zo ophangen aan het systeemplafond
en daarna moeten we de situatie evalueren ....
Is het zo na onze aanpassingen wel voldoende veilig?
geen brand en geen valgevaar enz.
Want zelfs hoofdletsel (van buiten of van binnen) is een erkend gevaar.
Dus alleen als er 3kg piepschuim in dat krat ligt,
en het krat zelf ook geen letsel kan veroorzaken als het zou vallen,
kunnen we het voldoende veilig noemen.
En verbranding en verstikking zijn ook wel degelijk potentiele gevaren,
gezien de honderd+ doden per jaar in de 3e-wereld discotheken en dancings.
Een paar maanden geleden nog meer dan 130 doden in Perm (Rusland) en dat is de 2e-wereld nota bene.
En de als een fakkel fikkende 'club' bij de show van Great White een jaar of 10 geleden, was in de VS, dus dat waren een tienntal doden die echt in de 1e-wereld gebeurden door dom aanklooien.
En omdat anderen nog erger zouden aanklooien
(wat zijn "party-tenten met ter plekke geïnstalleerde stormlast")
is dat toch nog geen reden om het zelf ook te gaan doen?
Omdat ze mijn fiets gejat hebben
ga ik nu ook maar fietsen jatten? Dat bedoel je?
Ik hou het toch maar op brrrrrrrrrr
(en ook zeker op 'stomme klojo' voor de prutser die dit gedaan heeft)Last edited by rinus bakker; 17-01-10, 17:26.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Rinus: Ik snap ook wel dat dit knoeiwerk is. Maar zoals ik al zei, dit is door een paar hobbyisten op een LAN-party in elkaar geknutseld, en niet iets in bedrijfsmatige context. Tuurlijk zou ik zoiets niet op die manier op een klus ophangen.
Hoe nerds hun beamers in het plafond hangen in hun vrije tijd hoeven wij ons niet zorgen over te maken.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Maar bedenk eens hoeveel beamer fabrikanten zich gewoon niet aan de ophangstandaard houdt waardoor er vaak van dit soort constructies nodig zijn.
Wij hebben *** een houten plankje op een vesa houder moeten schroeven omdat Sony gewoon niet vesa wil werken (tenminste vroegah niet). We hebben dus een soort van adapter gemaakt.
Maar het kan idd beter dan bovenstaand voorbeeld.Comment
-
enne vooral nog niet vegeten hoe het projectiescherm hangt, als ze ook daar nou een creative oplossing voor hadden, had ik het graag willen zien.Maar denk dat dat geruststellend een witte muur was, waar niet zo heel veel mee kan gebeuren.
Kom ik aan met me roedeboeien en 5 mm staalkabel.Voor nog geen scherm van 20 kilo en als het niet mogelijk is op zijn pootjes.
@fallingsky idd het aantal beugels was enkele jaren nogal beperkt tegenwoordig zijn er verschillende fabrikanten die beugels op maat leveren of goede universeel pakketten hebben.
Maare wat anders nog vergelijk de vliegende kratten eens met de pro-beugels ..... Bij de pro beugel hangt de projector op zijn kop.
@stoney3k. Begrijp wel wat je bedoeld maar het gebeurt ook in kroegen en het zou natuurlijk zonde zijn als je mooie beamert valt.Comment
-
Als ik als beamer-producent een mount moet maken, en kon kiezen tussen een vlak plaatje met drie schroefgaten en een M8 tapgat, of een hele bekisting waar het ding in moet passen, dan is de keus gauw gemaakt. Ik weet nog wat voor een hel het was toen event-video met CRT's ging, die dingen waren een hel om op te hangen of te vliegen. Toen de TFT's en plasma's kwamen ging er een hoop een stuk eenvoudiger. VESA-mount tegen de achterkant, G-haak of triggerclamp erin schroeven, en hangen die hap.First make it work, then make it look pretty!Comment
Comment