borging trusspennen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

borging trusspennen

Soms ontstaan er hele discussies, waarom een stagecollapse plaats vindt.
    Ik kan het mis hebben, maar horen in de truspennen geen borgveren?
    Het zal meestal wel goed gaan toch?

http://home.tiscali.nl/~wnn511808/j_h/DSC00303.jpg
    http://home.tiscali.nl/~wnn511808/j_h/DSC00304.jpg
    http://home.tiscali.nl/~wnn511808/j_h/DSC00306.jpg

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

zover ik weet wel...
    en van deze prentjes krijg ik echt schrik!
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

Originally posted by speakertech
      Soms ontstaan er hele discussies, waarom een stagecollapse plaats vindt.
      Ik kan het mis hebben, maar horen in de truspennen geen borgveren?
      Het zal meestal wel goed gaan toch?

Ja er horen borgveren in..

Het gaat goed totdat het een keer fout gaat..

Oftewel.. altijd borgveren erin..
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Hier huiver ik van.

Als ik zoiets zou zien, zou ik vragen aan de organisator om het spel stil te leggen. Die mensen spelen met hun leven en met het leven van andere. Schandalig gewoon.Slechte reklame, slechte firma...meer beunhaas.

Het zou mij dan ook verwonderen of hij staalkabeltjes gebruikt om de zijn lampen te borgen. Waarschijnlijk ook niet nodig en het loopt goed totdat het fout gaat.

En dan zijn ze verwonderd dat er ongelukken gebeuren...ik niet.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Mijne heren ...... Niet zo snel oordelen!

De dubbele borging van deze pennen is alleen slecht zichtbaar.

1) twee componenten metaal-lijm aan de binnenzijde in de koppelingen

2) zegening door een lokale geestelijke die de Hogere Macht heeft aangroepen

En wat hebben een paar van die onbenullige haarspeldpennen dan nog voor zin?

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

En wanneer we een trusslengte van boven de 30 meter hebben.. dan gaan we voor Exceptioneel transport Rinus?

Denk niet dat ome agent "slechts een vlaggetje" genoeg vind...

Edit:

Waar hangt die truss eigenlijk aan?.... op de 3e foto..
            Last edited by PeterZwart; 05-09-09, 20:11.

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by PeterZwart
              En wanneer we een trusslengte van boven de 30 meter hebben.. dan gaan we voor Exceptioneel transport Rinus?

Denk niet dat ome agent "slechts een vlaggetje" genoeg vind...

Edit:

Waar hangt die truss eigenlijk aan?.... op de 3e foto..
              Kom ik nog wel een keertje achter. Het was in een circa 50 jaar oude boerenschuur, die voor de gelegenheid was ingericht tot feestzaal.
              Overigens waren er wel safetykabeltjes voor de armaturen aanwezig.
              De borgveren nergens.
              Speakertech
              Last edited by speakertech; 07-09-09, 17:53.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1066

Ach als het warm word door de verlichting zet het metaal uit en kunnen die pennen nooit eruit vallen...

Ook moet het aan het end van de avond snel uit elkaar, wat denk je hoeveel tijd dat safe gedoe allemaal kost...

En als je verder maar hard genoeg mept dan zit het ook wel vast

Ik snap jullie probleem niet zo...Het is toch goed gegaan die avond....

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

Originally posted by jens
                  Ach als het warm word door de verlichting zet het metaal uit en kunnen die pennen nooit eruit vallen...
                  Ach, enkele cijfertjes:

Lineaire uitzettingscoëfficient zuiver aluminium: 23,0 K^-1
                  Lineaire uitzettingscoëfficient staal (is zo'n pin staal?): 12,0 K^-1

Dus grofweg zet aluminium twee maal zoveel uit als staal... en vallen de pennen er dus met g=9,81m/s^2 uit.. Maar dat is dan bij kamertemperatuur hè!

Haha

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

De keren dat ik met truss heb gewerkt heb ik alleen borgveren gebruikt in de pennen die eruit kunnen vallen.
                    Dus niet in de pennen die door de zwaartekracht vanzelf dieper in de truss zakken. Dit op aanwijzing van iemand die het zou moeten weten maar of dit ook volgens de 'regels' is kan Rinus mij vast vertellen.
                    P.S. Zat toevallig laatst een heel oude Musicmaker te lezen waarin Rinus genoemd werd als, op dat moment, zo ongeveer de enige in Nederland die verstand had van riggen. Artikel ging over Vanceguard of zoiets.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

@musicxtra: klinkt mij (en de rest?) logisch in de oren maar of het volgende wat ik ga zeggen bullshit is of niet, geen flauw idee! Gewoon een gedacht dat in mij opkwam...
                      als nu die bovenste borgingspen door trillingen (bas) er uit trilt wat dan?
                      of het mogelijk is laat ik dus in het midden...
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• ONYX entertainment
                        • Sep 2009
                        • 8

Trusspin van 10 meter op je pan is een mooi gat vrees ik. Daarom gewoon altijd borgen, kan het ook nooit mis gaan. NIET helemaal doorduwen alleen, anders sta je met breken bij elk veertje te pielen

Comment

• PeterZwart
                          • Jan 2008
                          • 402

Originally posted by speakertech
                          Kom ik nog wel een keertje achter. Het was in een circa 50 jaar oude boerenschuur, die voor de gelegenheid was ingericht tot feestzaal.
                          Overigens waren er wel safetykabeltjes voor de armaturen aanwezig.
                          De borgveren nergens.
                          Speakertech
                          Ik vind t eigenlijk meer op een wat luxer feesttentje lijken dan op een boerenschuur van 50 jaar oud..

Comment

• goldsound
                            • Jan 2003
                            • 429

Originally posted by jens

Ook moet het aan het end van de avond snel uit elkaar, wat denk je hoeveel tijd dat safe gedoe allemaal kost...

En als je verder maar hard genoeg mept dan zit het ook wel vast

Ik snap jullie probleem niet zo...Het is toch goed gegaan die avond....
                            Sorry, maar ik kon het niet laten dit even te zeggen.

Als je geen regels met betrekking tot veiligheid in acht wilt nemen, dan kan je beter stoppen met je in dit wereldje te begeven.

Deze reactie is zoieso niet correct, maar wacht maar eens tot het fout gaat. Dan spreek ik je nog wel eens over veiligheid. Veiligheid is iets waar je beter teveel dan te weinig tijd in kan stoppen. ik check zelf altijd alles dubbel.

Zelfs bij de grootste bedrijven wat rigging betreft, die de hoogste veiligheidsnormen hanteren, gaat het zelfs wel eens mis. Voorbeelden hiervan zijn al eens besproken op dit forum.

Kort samengevat, dit soort reacties kun je beter voor je houden
                            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by goldsound
                              ....ik check zelf altijd alles dubbel....
                              sorry dat was een flauwe opmerking maar ik kon het even niet laten.
                              Last edited by dj-wojcik; 08-09-09, 11:06. Reason: was flauw
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...