Hoe denken jullie hierover?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Hoe denken jullie hierover?

Was zondag bij een evenement, waar twee liftjes gebruikt werden om tweemaal vier toppen te vliegen. Een van de liften had het er volgens mij behoorlijk moeite mee. Ik zou het zo niet weg durven zetten. Het zwaartepunt zat zeker niet boven het middenpunt van de voet. Of zie ik nu weer teveel gevaren?
    De foto is geen gezichtsbedrog. De andere lift stond wel recht! Ik heb wel meer foto's voor de deskundigen.

Speakertech
    Last edited by speakertech; 28-06-09, 23:06.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik zou in elk geval niet te dichtbij gaan staan
    Het gekke is dat het wel lijkt alsof de toppen qua zwaartepunt goed hangen, ook vreemd dat de andere kant volgens jou wel recht hangt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RenéE
      • Oct 2006
      • 291

Het lijkt er op dat het hele statief scheef is afgestempeld. (die waterpasjes die je vaak ziet zitten er natuurlijk ook alleen maar op omdat het er leuk uit ziet)

Ik zou zeggen, preventief neerhalen die handel...voordat het gebeurt met mensen er onder. Natuurlijk het liefst vergezeld van een luidkeels "Van onderèèè!!!"

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

ik had het ook niet laten staan
        ziet er te gevaarlijk uit! weet nu niet wat die liftjes mogen hebben aan doorhelling en gewicht enzo
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Nou hier kan j toch wel spreken van zware mishandeling van je statieven.
          Of het statief zo overhelt door zijn belasting, dat denk ik niet. Hier is duidelijk wat anders mee gebeurd en daarna gewoon weer ingezet..
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Eerst reactie: OEI-OEI-OEIIII. Gevaarlijke en enge situatie!
            Mij lijkt het totaal on-vakbekwaam personeel. Neem nou de kabels voor het doorlussen van de toppen. Maar goed, iedere idioot ziet dat het statief scheef staat... De spreiding van de toppen is zo ook niet echt om over naar huis te schrijven, zet dan een paar BR-kasten op de subs om het publiek vooraan van fatsoenlijk geluid te voorzien.

En Speakertech -aangezien je aanwezig was op het evenement- heb je er nog wat van gezegd?

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by 4AC
              Mij lijkt het totaal on-vakbekwaam personeel. Neem nou de kabels voor het doorlussen van de toppen. Maar goed, iedere idioot ziet dat het statief scheef staat... De spreiding van de toppen is zo ook niet echt om over naar huis te schrijven, zet dan een paar BR-kasten op de subs om het publiek vooraan van fatsoenlijk geluid te voorzien.

En Speakertech -aangezien je aanwezig was op het evenement- heb je er nog wat van gezegd?

Mvg,

Teun
              Nee, ik heb er niets van gezegd.
              Meerdere malen ben ik in het verleden gevaarlijke situaties tegengekomen en dan wordt het afgedaan als:"valt wel mee hoor" of het wordt gezien als pure bemoeizucht.
              Slechts eenmaal is er iemand naar me toegekomen, die op een opmerking van mij terugkwam. Er was toen wel een glazen schuifraam van 100x50 cm tussen het publiek gevallen in een manege.
              Overigens klopt de opmerking in deze thread over de spreiding wel. Grote gedeeltes van het plein waren akoestisch practisch dood. Verder had de geluidstech alleen ervaring als DJ denk ik. De spraakverstaanbaarheid was gering door m.i. een tekort aan hoge en middentonen. Halverwege stond nog een stack met 8 Bose 802 en als je die goed aanstuurt, dan spettert spraak geweldig. Muziek was natuurlijk geen probleem. Te hard en veel laag.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Natuurlijk doodeng en onverantwoord.

Wat ik me nu zo afvraag is hoe het zit met windlast van dit soort zut.

4x toppen lijkt me dik 1 m2, dus zeg 60 kg zijwaardse last (dingen steken boven de "podiumtruck" uit). Mogelijk dat de aanwezigheid van die truck dat nog iets verhoogd.

Denk niet dat dit soort windups bedoelt zijn voor dat soort krachten (er vanuitgaande dat ze goed gestempeld staan)
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

En dat valt duidelijk te zien..
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

is dit toevallig van de nacht van gulpen?
                    het lijkt er namelijk erg op.

Groetjes,
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by 4AC
                      De spreiding van de toppen is zo ook niet echt om over naar huis te schrijven, zet dan een paar BR-kasten op de subs om het publiek vooraan van fatsoenlijk geluid te voorzien.

Mvg,

Teun
                      Alle problemen en gevaren hadden simpel opgelost kunnen worden door de statieven een meter of twee lager te zetten, geluid vliegt nu fijn over alle publiek heen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by dj-wojcik

Groetjes,
                        Het evenement is de halve marathon van Roosendaal (N-Br.)
                        Speakertech

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Originally posted by speakertech
                          En de geluidsmalloot een ongelofelijke prutser
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Ziranos
                            • Jul 2006
                            • 7

Originally posted by dj-wojcik

Groetjes,
                            Halve Marathon, Roosendaal
                            Meer parren, minder led!

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by speakertech
                              Speakertech
                              Originally posted by Ziranos
                              Halve Marathon, Roosendaal
                              dat had ik al gelezen in een post van 2 dagen geleden Altijd fijn die bijdehante reacties
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...