Stagemaker Takel SM5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nonkeldw
    • Feb 2009
    • 4

Stagemaker Takel SM5

Hoi
    Dit is men eerste post hier ik hoop dat deze in de juiste rubriek staan.

Ik ben als stundent bezig met een sturing voor een SM5 takel van Stagemaker.

Werkt iemand van jullie met deze takels?
    Kan iemand mij de afmetingen geven van de gaten die boven op de ketting takel te vinden zijn, waar bv de ketting zak op vast hangt?

Ik heb al zelf in alhanden PDF's aan het kijken geweest maar nergens maten te bespeuren.

Weet iemand waar ik voor deze ketting takel nestenwielen kan kopen?
    Alvast bedankt
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

Kijk bij Verlinde op de site onder stagemaker, dat is de fabrikant.
    Daar zijn ook dwg files te vinden
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• nonkeldw
      • Feb 2009
      • 4

Idd daar heb je gelijkt in deze heb ik ook al uitgepluist.

Alleen laten ze hier geen boven of onder aanzicht zien, dus daar ben ik niets mee...

Comment

• marciano
        • Feb 2006
        • 164

je kan ook verlinde stagemaker even mailen of barndoor even bellen en/of mailen die zijn dealer dus die kunnen waarschijnlijk je ook wel verder helpen. Die kunnen ook de nestwielen leveren.

Als je de controller af hebt zou je dan wat foto's neer kunnen zetten ben wel benieuwd

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Mogen we ook weten

1) - wat jouw studierichting is ?
          en
          2) - waarom een sturing voor takels als er al tientallen besturingen voor bestaan ?
          en
          3) - wat is zo er speciaal aan jouw versie dat je jouw besturingsgedeelte zou moeten bevestigen aan een paar gaten die daar zeker NIET voor bedoeld zijn!
          En besturing in de buurt plaatsen van een ketting in- en uitvoer, doet mij denken aan > een autostuur moeten bedienen op de bumper van een auto......
          Doen ze ook aan het maken van een RIE (risico inventarisatie en evaluatie) op jouw opleiding.

Ik vermoed dat het hier zal gaan om een automatiseringstoepassing voor positionering (meten van hoogte van de takelketting aan de hand van de voorbijkomende kettingschalmen?).
          Als ik het bij het rechte eind heb, kan ik nu al voor 99,995% het succes van jouw contraptie voorspellen.
          Last edited by rinus bakker; 15-02-09, 15:18.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by rinus bakker
            Mogen we ook weten

3) - wat is zo er speciaal aan jouw versie is dat je jouw besturing zou moeten bevestigen aan een paar gaten die daar zeker NIET voor bedoeld zijn!
            En besturing in de buurt plaatsen van een ketting in- en uitvoer, doet mij denken aan > een autostuur moeten bedienen op de bumper van een auto......
            waar heb je dit zien staan? Want ik kom het toch niet tegen..

Maar is het niet gewoon makkelijker om ff een mailtje te doen naar de importeur of fabrikant? Deze kunnen je waarschijnlijk beter helpen als wij hier op dit forum

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Originally posted by LJmalcolm
              Maar is het niet gewoon makkelijker om ff een mailtje te doen naar de importeur of fabrikant? Deze kunnen je waarschijnlijk beter helpen als wij hier op dit forum
              En precies dat laatste geeft aan met wat het onderwijs tegenwoordig voor grapjassen probeert af te leveren. "der" is er steeds meer in aan het verbleken en het woord leiden verdwijnt mewer en meer uit de opleidingen.
              Men leert er niet eerst meer om de studenten de goede weg te laten bewandelen!
              Door maar lukraak "in het wilde weg" te gaan lopen schieten op van alles, schiet je ook vast wel eens raak. (Ik hoop niet dat we kinderen zo gaan leren, hoe ze veilig de straat over moet steken............)
              Het onderwijs vergeet dus erbij te vertellen dat er ook heel wat kogels op de verkeerde plek terecht zouden kunnen komen.....

Dus behoort men deze nonkeldw eerst te vertellen, dat er iets bestaat als een product van een fabrikant.
              En dat zo'n fabrikant bij dat product een schat aan info aanlevert.(gebruikhandleiding, tekeningen, schema's, inspectiecriteria enz).
              Vindt iemand daar dan nog steeds niet wat hij wil weten dan ga je (voor je STUDIE!) naar de originele bron van de kennis = de fabrikant.

Als je echt wat slims in gedachten hebt, helpt ie je graag - en wil vast wel die studie ondersteunen. Dan kan een slim idee zelfs commercieel een interessant project worden = zie Cyberhoist XLNT.
              Als je iets gevaarlijks in het hoofd heb hoor je dat ook het earst uit de meest betrouwbare bron.

En als je denkt dat je iets "rete-clevers" hebt bedacht - neem eerst een patent (= heel duur!) of doe dat ook samen met de school of fabrikant.
              Dan leer je meteen iets over "contracten afsluiten", of zit dat ook al niet in de betreffende opleiding.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...