In een tent

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by Watt Xtra
    zoals ik al eerder aangaf, zodra er geen gegevens beschikbaar zijn over wat er wel en niet mag in een tent. Niets hangen dus!

Ik heb ook al aangegeven dat een carre wel degelijk mogelijk was met mijn bevindingen in tenten. Ik ken jouw tent niet maar ik ga uit van een standaard 20-30 tent.
    Statieven in en tussen publiek is zowieso not done. Kan men over struikelen, aan de lieren trekken enz enz.

en mocht het helemaal geen optie zijn om een carre te bouwen, de maximale hoogte bedraagt nog geen 3 meter, dan houdt het op en zal er beduidend weinig licht aanwezig zijn.

Jammer dan maar veilig werken met onderbouwing gaat voor de eisen van een klant.
    Tent: max hoogte zijkant 2.5m, in de nok 4 meter. Breedte tent 12 meter, lengte 30 meter.

Als we in het midden een carre van 6 meter (6,5 meter in de praktijk) neer wilden zetten hebben we een maximale hoogte van 3.1m (bovenkant carre). Trek ik daar trusshoogte, 4-bar en parren vanaf, dan houden we net een doorloophoogte van 2.2m over (optimistisch gerekend).
    Dan wordt "handjes in de lucht en springeeennnhhh" ook een risico.

Snap dat het niet kon/kan en zal een volgende keer harder tegensputteren (al vraag ik me wel af wat een sputterende freelance geluidstech in te brengen heeft).
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by SoundOfSilence
      Als we in het midden een carre van 6 meter (6,5 meter in de praktijk) neer wilden zetten hebben we een maximale hoogte van 3.1m (bovenkant carre). Trek ik daar trusshoogte, 4-bar en parren vanaf, dan houden we net een doorloophoogte van 2.2m over (optimistisch gerekend).
      Dan wordt "handjes in de lucht en springeeennnhhh" ook een risico.
      Ooit wel eens erover gedacht om in zo'n geval het licht aan de BOVENkant van de truss te bevestigen? Scheelt je weer een 60cm, en in de hoekjes waar het knelpunt zit zul je echt geen licht hoeven hangen!
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Nooit echt over licht nagedacht... Licht is er en als je de schakelaar omhaalt is het donker.

De enige lamp die ik beheer is mijn zwanenhalslampie.

Leuk dat mensen over me heenvallen omdat ik het fout doe, terwijl ik de enige op de hele productie ben die juist grote vraagtekens zet bij de gang van zaken.
        Nu is het net alsof ik de meloot ben die met zijn stukkie deco-truss 6 koppen boven publiek ophang aan 2 sjorbandjes en schroefhaken in het systeemplafond.

Goed, 'k kan niet inschatten of iets echt 100% veilig is, maar daar ging het me nu juist om.... om daar wel enige kennis over op te doen.

Zo weet ik wel dat een 4-bar aan G-haken bovenop een struk truss monteren niet 100% veilig is. Dat moet je met half-couplers doen (die ik niet recent in het magazijn heb zien liggen).

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

De enige lamp die ik beheer is mijn zwanenhalslampie.

Leuk dat mensen over me heenvallen omdat ik het fout doe, terwijl ik de enige op de hele productie ben die juist grote vraagtekens zet bij de gang van zaken.
          Nu is het net alsof ik de meloot ben die met zijn stukkie deco-truss 6 koppen boven publiek ophang aan 2 sjorbandjes en schroefhaken in het systeemplafond.
          Het is meer het punt van jouw baas/opdrachtgever denk ik. Als die ervoor zou kiezen om geen licht te hangen zal ie waarschijnlijk geen cent krijgen van de organisatie, en ik denk ook niet dat die organisatie zomaar met twee T4'tjes genoegen zal nemen. Het enige wat je dan zou kunnen doen is die organisatie laten tekenen voor alle aansprakelijkheid, omdat ze er zelf verantwoordelijk voor waren dat jullie geen veilig riggingplan konden maken.

Zo weet ik wel dat een 4-bar aan G-haken bovenop een struk truss monteren niet 100% veilig is. Dat moet je met half-couplers doen (die ik niet recent in het magazijn heb zien liggen).
          Gauw aanschaffen dan, dan ben je voor de volgende keer dat dit optreedt wel voorzien! Overigens is aan de bovenste buis van je truss hangen en dan naar beneden laten wijzen ook nog een optie.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

@Rinus... Stormvast is net zoiets als handvast, maareh... hoe zit het nu met veiligheid van (windup)statieven met een 4- of 6-bar in publiek?
            Geen idee waar je nu op doelt...
            Nieuw topic misschien?
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

450kg ophangen op 360 vierkante meter: 1,25kg/m2
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Originally posted by kokkie
                450kg ophangen op 360 vierkante meter: 1,25kg/m2
                en wat leert ons dat???

Comment

Working...