Dat heb je goed. De (fabrieksoriginele) breuklast is ook niet overschreden... Maar als de jongens van het verhuurbedrijf vaker statieven mishandelen, nooit keuren, nooit opknappen, dan is het ook niet zo raar dat het op een dag fout kan gaan. En wij hadden net pech dat die dag was aangebroken.
Ongeval met kapot statief
Collapse
X
-
-
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Even snel gekeken naar de foto's en daaruit blijkt:
4x mac250
4x mac300
6x 2light (blinder)
1x 16A distro (handzaam ding, niet 19")
1x 16A krachtkabel, meter of 10
Inspectie wil ik ook wel voor je doen Mouzer, krijg je er nog een mooi certificaat bij ook! Mag je uiteraard ook nog zelf de getalletjes invullen.Comment
-
Even lezen heEven snel gekeken naar de foto's en daaruit blijkt:
4x mac250
4x mac300
6x 2light (blinder)
1x 16A distro (handzaam ding, niet 19")
1x 16A krachtkabel, meter of 10
Inspectie wil ik ook wel voor je doen Mouzer, krijg je er nog een mooi certificaat bij ook! Mag je uiteraard ook nog zelf de getalletjes invullen.
, ik hoef geen statieven te laten keuren ik vroeg me alleen af wat de huidige keureisen zijn voor dergelijke statieven.
Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"Comment
-
Ik heb helemaal niets met rigging of licht, maar een staalkabel breekt niet zomaar. De staalkabel moet beschadigd geweest zijn en dat is altijd zichtbaar, doordat er dan rafels aanzitten. Maar heeft niemand dat dan gezien, tijdens het opdraaien van de statieven? Of heeft niemand meer gevoel voor sterkte. Als het statief veel te licht was, dan is alles navanant, ik wil zeggen dat bijvoorbeeld de opwindkatrol en de handel dan ook allemaal veel kleiner zijn. Het moet dan toch wel ontzettend zwaar gedraaid hebben en dat is dan weer een teken aan de wand.
Als geluidsman rol ik wel veel kabels uit, waaronder uiteraard ook lichtnet kabels. Het zal mijn vakmanschap wel zijn, maar beschadigde kabels, dat voel je als ze door je handen gaan en stekers etc, waar eerst wat aders uitkomen en dan pas de mantel, gaan sowieso niet meedoen.
Ik mag veronderstellen dat mensen die vaker met licht en statieven werken, toch ook wel een geoefend oog hebben, voor onderdelen die krom zijn of gescheurd, dan wel een mishandelde staalkabel.
Overigens hebben dergelijke statieven ook geen vangbeveiliging?
Ik wil niet de betweter uithangen, maar het gebeurt toch meermalen dat ik mensen waarschuw voor bepaalde gevaren. Vaak worden dan nonchalant de schouders opgehaald, in de trant van "waar bemoei je je mee"
Eenmaal heb ik nog eens iemand gesproken die terugkwam op mijn opmerkzaamheid/ bemoeizucht. In dat geval ging het over een schuifraam van een jurycabine, op een hoogte van 4 meter. Ik maakte de eigenaar van het gebouw attent op het gevaar van het eruitvallen van het glazen raam (ca 1x1 meter, en 4mm dik) bij onjuiste bediening. Twee jaar later vertelde hij mij dat ze ontzettende mazzel hadden gehad, dat er niemand onder stond, maar dat ik de tekortkoming gezien had..........
Speakertech.Last edited by speakertech; 31-10-08, 10:09.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment

Comment