Overkapping boven podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Overkapping boven podium

Met gepaste schaamte presenteer ik u foto's van een podium waar ik afgelopen weekend op heb mogen werken.

Het was een podium van ongeveer 12 x 8 met een dak wat op 4 "truss-poten" ruste.

Daar ik geluids-tech ben claim ik niet er verstand van te hebben, maar wie ziet de fouten?

Poot 1 (linksachter):

Poot 2 (rechtssachter):

Poot 3 (rechtsvoor):

Eerlijk is eerlijk, na een telefoontje kwam de podiumbouwer wel e.e.a. inspecteren en een paar aanpassingen doen. Jammer alleen dat ie geen pennen en onbeschadigde truss bij zich had.
    Last edited by SoundOfSilence; 01-07-08, 10:51.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

• Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

help daar liep ik toch niet onder en als lichtnicht zou ik er zelfs geen lampies in durven hangen!
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Zucht.......
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Brinky
        • Jun 2005
        • 104

Dat de bouwers zich zélf niet kapot schamen op het moment van opleveren...
        Don't give me that shit!!

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by Brinky
          Dat de bouwers zich zélf niet kapot schamen op het moment van opleveren...
          Hmmm... 'k kwam aan toen de heren net klaar waren met bouwen, maar meer dan een handdruk richting organisatie en daarna snel in de auto was de oplevering niet.

Ook raar is dat er dus 0 controle geweest is vanuit de gemeente (want ik neem aan dat dit afkeur is). Hoe zit dat eigenlijk, houd een gemeente bijvoorbeeld een soort van zwarte lijst bij van bedrijven die ze in de gaten moeten houden?
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Dan ga je je toch afvragen waarom ze dit niet goed doen.
            Een pinnetje en een slitveer kosten tegenwoordig toch niks meer?
            Zeker te lui om vast te hameren?
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• gertgeluid
              • Dec 2006
              • 520

GOED dat je er melding van hebt gemaakt. Desnoods het evenement afblazen. Spelen met de veiligheid van anderen is een serieuze misdaad en wat mij betreft mogen deze podiumbouwers hun hele handeltje naar de sloop brengen en een andere baan zoeken (met weinig verantwoordelijkheid). Schandalig.

EDIT: En dat met die windvlagen van afgelopen weekend! Niet dat je in een windstille situatie eventjes je trusspennen mag vergeten, maar het maakt het wel even een stuk kritischer!
              Last edited by gertgeluid; 01-07-08, 13:46.

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

ik hou mn hart weeral vast voor komende zomer
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Zucht, zelfs de meest basic dingen al verkeerd doen.
                  exit night into LIGHT

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1066

Wat is het probleem....het is toch goed gegaan...zo doen we het altijd hoor....

jah en die pennen...die zijn altijd zoek...of staan nog in een andere bus

tywrap dr om en het zit ook wel...scheelt ook weer bij het afbreken...

jah en die keer dat ik met de vrachtwagen over de truss heen reed was effe stom ...ik had bijna een lekke band & een kromme bumper....

Verder was de organisatie dik tevreden ...

en die geluids techs zijn ook altijd maar wijsneuzen, laat ze zich lekker daar mee bezig houden ipv met mijn zaken. we hadden het al druk zat die dag.

.....

Comment

• Kilian
                      • Dec 2005
                      • 179

Originally posted by jens
                      Wat is het probleem....het is toch goed gegaan...zo doen we het altijd hoor....

jah en die pennen...die zijn altijd zoek...of staan nog in een andere bus

tywrap dr om en het zit ook wel...scheelt ook weer bij het afbreken...

jah en die keer dat ik met de vrachtwagen over de truss heen reed was effe stom ...ik had bijna een lekke band & een kromme bumper....

Verder was de organisatie dik tevreden ...

en die geluids techs zijn ook altijd maar wijsneuzen, laat ze zich lekker daar mee bezig houden ipv met mijn zaken. we hadden het al druk zat die dag.

.....
                      precies! Niet zeuren maar gewoon met een spanbandje, even ratelen.hatsieflats, klaar. Niks aan het handje toch? Dat blijft heus wel staan. ,-)

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

in zn geval meld je dit aan de organisatie en vermeld je dat je eropstaat dat alle gebreken verholpen worden voordat jij begint met je spullen uit te pakken.

Wordt het niet gedaan dan maak je een melding bij brandweer en of politie. Zij zullen ook echt wel het inzicht hebben dat dit levensgevaarlijk kan wezen!! Meld ze even wat er gruwelijk mis is en wat er minimaal zou moeten worden gedaan.

Ook even vermelden dat dat ene stukje truss echt vervangen dient te worden.. alsvorens jij je spullen uberhaupt in de buurt van dit knutselwerk wilt neerzetten.

Ik had die bouwer, eigenaar welke deze zooi heeft neergeplant toch onder uit de zak gegeven!!

Misschien toch maar eens een topic openen met foto en evt naam van festivall of klus met misschien wel de leverancier van licht-geluid, ook al kan dat laatste misschien voor problemen zorgen.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• BlueConfig
                          • Aug 2005
                          • 138

Ik dacht al op foto 3, in ***snaam hoe doe je dat die spijlen zo vervormd niet moeilijk als je foto 1.
                          Greets,
                          BLue CoNFiG

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Originally posted by SoundOfSilence
                            ...Eerlijk is eerlijk, na een telefoontje kwam de podiumbouwer wel e.e.a. inspecteren en een paar aanpassingen doen. Jammer alleen dat ie geen pennen en onbeschadigde truss bij zich had.
                            Begrijp ik het nu goed dat hij wel is gekomen om de ergste teringzooi iets beter te maken, maar dat het nog steeds in de verste verte niet in de buurt kwam bij wat je zou mogen verwachten?

Als de situatie niet naar mijn voldoening zou worden verbeterd, zou ik er geen seconde over getwijfeld hebben de trailer dicht te laten en huiswaarts (of terraswaarts ) te keren... ik zou me echt niet door dit soort cowboys in gevaar laten brengen... NO WAY JOSE !!!

Is er niet zoiets als 'reckless endangerment' waar je dit soort gasten voor aan kunt pakken? Volgens mij wel namelijk... Wat ik er nu van zie vind ik dit eigenlijk bijna crimineel gedrag... echt schandalig hoe er met de veiligheid van anderen wordt omgesprongen !! Wat Gert ook al zegt: gewoon afblazen die handel... zijn die gasten soms helemaal gek geworden?

Inderdaad dus erg goed dat je hier iets van gezegd hebt en de organisatie op haar verantwoordelijkheden hebt gewezen. Jammer dan weer wel dat het uiteindelijk nog altijd niet goed gemaakt is, voet bij stuk houden was hier misschien beter geweest, maar ik was er niet bij, dus wil er weinig concreets over zeggen... Ik weet in ieder geval wel dat ik was omgedraaid als het niet naar behoren gemaakt zou worden !!! Dan maar geen jam op de boterham deze week... maar dan loop ik in ieder geval niet het gevaar de rest van mijn leven door een rietje te moeten eten !!

Omdraaien en naar huis gaan blijft altijd moeilijk, vaak ben JIJ dan opeens de gebeten hond, in plaats van degene die de aanstichter is van het probleem. Dan krijg je inderdaad van die argumentaties zoals Jens die hier al zo gekscherend afstak ... niet voor rede vatbaar kun je dat ook noemen. Maar in sommige gevallen moet je echt aan de veiligheid denken van jezelf, je crew en anderen en rechtsomkeert maken... Want dit is echt van de gekken gewoon...

In mijn optiek moet je van de overheid hier niet teveel verwachten... misschien een aanklacht als het roekeloos in gevaar brengen van anderen, maar verder weinig vrees ik... Hoewel ik dit wel echt een ZEER EXTREEM geval vind !! In de hedendaagse politiek is het 'zoals de wind waait, waait mijn jasje', dus als deze podium-idioot nu volgende week een podium bouwt dat WEL instort en waarbij er gewonden (of erger) vallen, komt er een spoed-debat in de 2e kamer en worden alle podia met ingang van de maand erna zeer grondig geinspecteerd... maar dat is weer een andere discussie...

Ik ben in ieder geval blij dat je er nog bent om hier een topic over te openen .
                            Last edited by berolios; 01-07-08, 22:25.
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Dit is gewoon kansloos gepruts, ik denk dat die spijltjes zo krom zijn omdat deze firma het zo te zien altijd met spanbandjes bij elkaar trekt !!!
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...