Wind-up statieven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joram
    • Jun 2008
    • 15

Wind-up statieven

Hallo,
    Ik ben in het bezit van 2 Showtec wind-up statieven (max load 30 kg). Nu is 1 van de statieven gevallen, juist op het handvat waardoor dit afgebroken is. Aangezien zo een handvat zo goed als niet apart te kopen is, wou ik een gewoon een nieuwe wind-up kopen. Maar ik nu begin ik te twijfelen omdat de max load van zo'n wind-up 30kg is (eventueel 50 kg zou nog gaan heb ik uit gebruikerservaringen gehoord, maar hier ben ik toch niet zo voor). Als ik een volledige truss volhang kom ik eig aan meer dan die 30 kg per windup en daarom ben ik aan het overwegen om er ander te kopen. Nu was ik uitgekomen op de ST-132 Wind Up Stativ van American Dj. Deze hebben een max load van 100 kg wat dus al veel beter is. Maar ik vind het zo raar dat deze wind-ups eig goedkoper zijn (150 eur in music store) dan het model dat ik nu heb, terwijl ze toch meer kunnen dragen. Heeft iemand hier ervaringen bij? Of zijn er belangrijke nadelen aan die wind-up (stabiliteit bv.)
    Mvg,
    Kristof
  • Joram
    • Jun 2008
    • 15

ik zie juist dat dit onderwerp hier niet op de juiste plaats staat, ik heb het daarom gezet waar het thuishoord, bij het staging forum. Mijn excuses

Comment

• Leks
      • Oct 2007
      • 330

hey Joram,

als je ff "googlt " zie je dat meer mensen zich over de prijs verbazen.

het is een namaak Asd alt 290/300/400 ongeveer

nederlandse importuer zegt dat deze 85 kg kan dragen.
      hier en daar zie je ook 100 staan. maar ik zou op de nl importeur afgaan ( strengere norm tussen WWL en breekpunt in nl?)

ik heb ze ook wel eens ( al dan niet van eurolite etc) gebruikt.

prima statief, let er aleen wel op dat je deze alleen ZUIVER VERTIKAAL belast.

dus niet mee schuiven als er iets opstaat ed. kunnen ze erg slecht tegen
      Ook raad ik je aan om ze niet op volle hoogte (40 cm minder oid) te gebruiken.

Dit beide omdat de buizen wat speling hebben en bij verkeerde belasting iets scheef gaan zitten -> statief loopt gruwelijk aan, wil amper omhoog en omlaag. -> "statief a la prullenbak"

oftwel: doe budget en wees er netjes mee. of koop duurder en je kan er mee "gooien".

Leks

[CENTER] # 03.45 : 1w RGB laser -> lokatie busbaan -> spontane projectie op het Groninger Museum #[/CENTER]
      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Ik zou zeggen koop een duurdere, je wind-ups lijden toch veel op klus (hoe zuinig je er ook mee omgaat!) Laatst aan een imitatie van VMB tegengekomen bij het breken van een beursstand.... ik heb mijn hart vastgehouden met dat ding onder de truss hoor. Piepen, kraken en knarsen tot en met (ding was pas 5x gebruikt).

Doe mij maar lekker het echte spul in plaats van de namaak.....

Maar das mijn tip natuurlijk.
        Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

• Joram
          • Jun 2008
          • 15

hm, wat raadt u dan persoonlijk wel aan, om toch in een goedkopere prijsklasse te blijven?

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

manfrettoś? Redirect to new page de echte wind ups ipv showtec

vmb te-034 kan 100 kg hebben en kost een 470 euro nieuw , maar heb je wel wat knaps

je ziet het nu zelf ....je heb iets gekocht maar echt goed is het niet

ik kom ook nog wel eens "work" tegen maar hoe dat is weet ik niet.

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

Work levert in mijn ogen redelijk heavy duty materiaal zo ver ik het ken :
              * digitale dimmers
              * 125A krachtverdeling etc

dus ik dat dat hun statieven ook niet slecht zullen zijn. Tis vast geen budget materiaal. ( maar je weet het nooit)

en verder moet ik idd Manfrotto toch wel als beste prijs kwaliteit statief aandragen. VMB word Te duur voor de TS denk ik

en dat is toch ook niet nodig.

En of je nu een American Audio statief koopt of iets meer geld uitgeeft en een degelijk, 100% veilig, stevig en verkoopbaar Manfrotto statief koopt,

Dat is jou keuze.

Leks

ps het is heel simpel de ene is 150 en de andere 470. ergens is op bespaard bij de eerste ( zeker op research door reverse engineering)
              maar dat is niet de helft v/d prijs. Ook op productie en materialen MOET bespaard zijn.
              dus trek je conclusies, en gebruik gezond verstand.
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• ostracized
                • May 2002
                • 214

hmm, uit ervaring kan ik je vertellen dat de (150 Kg) Work statieven, niet echt de meest degelijke statieven zijn...

maar in dit geval komt ook meteen weer het gevalletje veiligheidsfactor om de hoek kijken... ofwel, hoeveel last plaats je daadwerkelijk op het statief met een aangegeven WLL...

gr Otto
                (...)

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Originally posted by Joram
                  Hallo,
                  Ik ben in het bezit van 2 Showtec wind-up statieven (max load 30 kg). Maar ik nu begin ik te twijfelen omdat de max load van zo'n wind-up 30kg is (eventueel 50 kg zou nog gaan heb ik uit gebruikerservaringen gehoord, maar hier ben ik toch niet zo voor).
                  Die gebruikers met die ervaring gokken domweg met hef-veiligheid. Ietwat beschadigde randen van het benul?
                  (Zouden ze soms ook met hun ogen dicht de straat oversteken?)

Ik kan je vertellen dat hiervoor in Nederland een boete staat van ("economische delict"!) € 1330, (zegge: dertienhonderdendertig Euro).
                  Jij blij dat er minder ArbeidsInspecteurs zijn dan "flikken".
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

Houd er rekening mee dat de Manfrotto's ook maar met 30kg belast mogen worden... Verder wel een fijn en kwalitatief goed statief

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

Originally posted by sjoerd
                      Houd er rekening mee dat de Manfrotto's ook maar met 30kg belast mogen worden... Verder wel een fijn en kwalitatief goed statief
                      idd! geen verschil qua draagvermogen dus met de showtecs...

en wat is 30kg nu in onze branche? Een latje pars

ik heb een jaar of 8 geleden een hoop van die showtec-dingen gekocht en ze een 3-tal jaar gebruikt: ik heb 1 maal een probleem gehad met een staalkabel die blokkeerde en 1 maal en buis die scheef stak door het vallen (fout huurder).
                      Als je ze gebruikt voor wat ze gemaakt zijn (30kg dus) vallen ze wel mee
                      MAAR
                      ik heb ze allemaal vervangen door de ST-132:
                      veel steviger (maar ook veel zwaarder) en meer draagvermogen. Statief is degelijk en prima afgewerkt (maar heeft op de bovenbuis idd wat speling als je ze tot 4.2mtr uitdraait). Ik raad deze aan iedereen aan tov de showtecs

Verschil tss de ASD-versie en de ADJ-versie: bij ADJ is enkel de winch gekeurd en bij ASD zou het hele statief gekeurd zijn...
                      Of dat dat nu een prijsverschil van 250€ verklaard ???
                      Als je de ADJ gebruikt met een belastig tot MAX 85kg en je kijkt regelmatig je staalkabels na zal er niet snel iets gebeuren.

BTW: ST-132 staat bij ADJ in de zomerpromotie dus waarom zou je ze bij M*S*K*T*R* gaan halen?
                      Last edited by luc2366; 12-07-08, 06:47.

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

work statieven heb ik stuk of 7 a 8x mee gehad op klus..

werken prima.. nooit gedonder mee gehad..

ze wegen echter wel wat meer dan de vmb-tjes meestal, das dus een nadeeltje.
                        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• BCDrivein
                          • Jan 2009
                          • 130

Welke lichtbrug is het geschikts?

hey allemaal!

ik heb nu deze lichtbrug:

Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes

Alleen ik wil graag een goeie nieuwe lichtbrug.
                          Welke is geschikt voor mij, voor een Drive-in show.
                          Geen flut dingen AUB!

Alvast bedankt!
                          Last edited by BCDrivein; 01-02-09, 20:31.
                          een 15 jarige! :)

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

een leuke brug begin je met 2 statieven ( leuke om mee te beginnen zijn de ST132 van ADJ kost iets van 135,00 in BTW )

Voor truss zou ik prolyte nemen omdat deze truss makkelijk bij te huren is
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ-Jan
                              • Jun 2008
                              • 326

Hoeveel kg weegt je lichtset nu?
                              Tot hoeveel kg wil je uitbereiden voordat je een nieuwe set koopt?
                              Wat is je budget?

En lees vooral het newbie en rigging topic door, er zijn al erg veel topics hierover.
                              Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic: http://www.licht-geluid.nl/forum/rig...statieven.html
                              Last edited by DJ-Jan; 01-02-09, 22:00. Reason: verkeerde link
                              Event-Light

Comment

Working...