Uitkraging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Uitkraging

Ik zit op dit moment met het volgende probleem: boven een podium waarvan de riggingpunten 2,5 meter vanaf de hartlijn liggen (dus 5 meter uit elkaar) wil ik 9 meter truss hangen. Dit zou resulteren in geval van een straigt drop resulteren in een uitkraging van twee meter. Aan het einde van die twee meter komt een robe 250 XT wash, op één meter vanaf de takel een Robe DJ scan 250 xt. Verder hangt er recht onder de takel nog een fourbar, maar deze heft zijn eigen moment uiteraard op.

Gegevens:
    Truss: Eurotruss FD 34
    Gewicht Wash: 25 kG
    Gewicht Scan: 12 kG
    Eigen gewicht truss: 15,5 kG
    Bekabeling: 10kG
    Het zwaartepunt zal door de vorm van de truss op ongeveer 1,3 meter liggen (1e meter van de uitkraging is recht, 2e meter is een kwart cirkel).

Alle gewichten zijn naar boven afgerond!

vraag:

Is deze uitkraging acceptabel? Zo nee: wat is de manier om dit op te hangen met zo min mogelijk hoogteverlies?

Bijvoorbaad dank voor jullie hulp.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Volgens mij heeft Eurotruss een OnLine truss calculator.
    uit een betere bron kun je geen antwoord krijgen over Eurotruss lijkt mij zo.
    Als de uitkraging acceptabel is (lijkt mij op het eerste gezicht geen enkel probleem),
    dan hangt het van de
    - materialen en vorm van de dakconstructie af en het
    - te gebruiken hijs/ophangmateriaal
    hoeveel aan hoogte je zou (moeten) verliezen.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Dankzij de post van Rinus en hulp van wat meer ervaren mensen ben ik tot de conclusie gekomen dat het prima gaat

Maar bij rigging toch liever better safe than sorry. Tnx!

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Dit was toch niet toevallig voor een optreden op het parkeerterrein bij het Bunkerfestival in Eindhoven? Daar hingen inderdaad aan elke kant een Wash, en 4 DJ Scans over de lengte van de truss, met die specifieke bochtjes erin
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

Yep dat was het showtje inderdaad. Uiteindelijk was de uitkraging nog een stuk minder geworden doordat ik verkeerde info had gekregen van de podiumbouwer . Verder de show grotendeels met de hand uit die sgm zitten treken daar de aggregaat tot een half uur NA aanvang dienst weigerde (gelukkig lag de oorzaak niet bij ons!)

Comment

Working...