Foto-verzoek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

Foto-verzoek

Collegae,

Ik ben op zoek naar iemand die me een goede duidelijke foto kan (en wil) doorsturen van een trekkenwandschild?

Graag eentje die volledig is (totaal verdeelde last, puntlast tussen twee kabels, verdeelde last tussen twee kabels, puntlast op uitkraag, ...)

Heb dit nodig voor een inter ne instructie en ik dacht er wel ergens eentje te hebben, maar dat blijkt niet zo.

Alvast bedankt.

G.
    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

hm

Hmm,

IK merk dat men sneller is met foto's opsnorkelen van doldwaze bouwsels ipv. een beetje nuttige info

Comment

• raldee
      • Jan 2005
      • 21

Originally posted by G-LiTe
      Hmm,

IK merk dat men sneller is met foto's opsnorkelen van doldwaze bouwsels ipv. een beetje nuttige info
      Een foto kan ik je niet aan helpen, maar in onze technische info vind je onze trekkenwand info met belastingsinfo wat bij ons als bord aan de muur hangt.

Stadsschouwburg Utrecht

Onder informatie > organisatie > techniek > inventaris DE zaal.
      En ja, er staat een fout in de afstanden van de staalkabels. Die is er in de volgende editie wel uit.

grt
      Harm Lubbers
      Stadsschouwburg Utrecht

Comment

• G-LiTe
        • Apr 2004
        • 196

foto-verzoek

Raldee,

Hartelijk dank,

Dit is alvast iets in de goede richting.
        Mag ik jullie trouwens complimenteren met jullie uitgebreide technische rider, iets waar een heleboel theaters en culturele centra in de Benelux wat mij betreft een voorbeeld aan zouden moegen nemen.

G.

Comment

• raldee
          • Jan 2005
          • 21

Originally posted by G-LiTe
          Raldee,

Hartelijk dank,

Dit is alvast iets in de goede richting.
          Mag ik jullie trouwens complimenteren met jullie uitgebreide technische rider, iets waar een heleboel theaters en culturele centra in de Benelux wat mij betreft een voorbeeld aan zouden moegen nemen.

G.
          dank voor het compliment.
          Het maken (en bijhouden) van dit soort documenten kost best veel tijd (en dus geld) en gezien de personele bezetting van het gemiddelde Nederlandse of Belgische theater is het niet verwonderlijk dat een goede technische lijst er al snel bij inschiet. Maar ik ben blij dat wij wel de middelen hebben om dit goed te doen (en bij te houden)

Harm

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Hallo Harm,

en niets is prettiger voor iemand die cursussen geeft in dit vak om de goede voorbeelden ook direct te kunnen geven.
            (Jullie kont in de SB Utrecht zit wat mij betreft al behoorlijk vol met veren!).
            Maar voor het maken van een goed (!) wandschild [=volgens DIN of CWA25] - en niet zo'n fantasie-krant, moet eerst en vooral toch de leverancier zorgen. En dan hoeft de schouwburg er helemaal geen tijd of geld in te steken.
            Maar ja... dan hebben we meteen ook een pijnpunt te pakken.
            Ik schat dat de helft (of meer) van de wandschilden in de Nederlandse theaters vol staat met fouten, varierend van een storende slordigheid tot ronduit stommiteit of onkunde aan de kant van de leverancier!
            Nog schandaliger is dat er ook anno 2008 nog toneelhuizen zijn waar zelfs deze meest essentiele belastbaarheidsinformatie over die 40-50 "theaterkraantjes" nog steeds ontbreekt. En de AI gaat weer een dreigen met controles op de opleiding van de operators - ook nuttig, maar aakt het inspectieplaatje eens waat completer en meer samenhangend zou ik zeggen tegen onze 'laid-back handhavers".
            Sinds 1997 (ArboHandboek) is ook dit al een eis!
            Nogmaals - geen klacht naar de SB Utrecht en een redelijk aantal andere theaters,
            maar nu al die TT-technici en directies, die denken dat we nog in 1958 leven...
            en de ArbeidsInspectie die eigenlijk ook nog steeds niet weet (wil weten?) wat de 'stand-van-de-techniek' is.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• raldee
              • Jan 2005
              • 21

Originally posted by rinus bakker
              Hallo Harm,

en niets is prettiger voor iemand die cursussen geeft in dit vak om de goede voorbeelden ook direct te kunnen geven.
              (Jullie kont in de SB Utrecht zit wat mij betreft al behoorlijk vol met veren!).
              Maar voor het maken van een goed (!) wandschild [=volgens DIN of CWA25] - en niet zo'n fantasie-krant, moet eerst en vooral toch de leverancier zorgen. En dan hoeft de schouwburg er helemaal geen tijd of geld in te steken.
              De opmerking over de tijd sloeg ook meer op de technische lijst dan op het wandschild.
              Bij ons was het ook zo dat de leverancier voor een wandschild heeft gezorgd. Alleen ben ik dan weer zo eigenwijs dat ik vind dat dit ook in onze eigen huisstijl moet (zodat het ook in de technische lijst kan worden opgenomen). En daarnaast stonden er ook wat dingetjes in waar ik het niet mee eens was.
              De uiteindelijke waardes zijn nagerekend door iemand van de tüv (die ook de keuring hebben gedaan)
              Maar ja... dan hebben we meteen ook een pijnpunt te pakken.
              Ik schat dat de helft (of meer) van de wandschilden in de Nederlandse theaters vol staat met fouten, varierend van een storende slordigheid tot ronduit stommiteit of onkunde aan de kant van de leverancier!
              De gemiddelde technicus in nederland gaat er klakkeloos van uit dat de gegevens die een leverancier aandraagt ook klopt. Erg naief. Maar ja, bijna niemand is ook in staat is om na te rekenen of de aangeleverde gegevens wel kloppen.
              Nog schandaliger is dat er ook anno 2008 nog toneelhuizen zijn waar zelfs deze meest essentiele belastbaarheidsinformatie over die 40-50 "theaterkraantjes" nog steeds ontbreekt. En de AI gaat weer een dreigen met controles op de opleiding van de operators - ook nuttig, maar aakt het inspectieplaatje eens waat completer en meer samenhangend zou ik zeggen tegen onze 'laid-back handhavers".
              Sinds 1997 (ArboHandboek) is ook dit al een eis!
              Nogmaals - geen klacht naar de SB Utrecht en een redelijk aantal andere theaters,
              maar nu al die TT-technici en directies, die denken dat we nog in 1958 leven...
              en de ArbeidsInspectie die eigenlijk ook nog steeds niet weet (wil weten?) wat de 'stand-van-de-techniek' is.
              Tja, de arbeidsinspectie. Daar steken we zo weinig mogelijk energie in. Ik moet altijd weer denken aan een bezoek van de AI -het is alweer een jaar of 10 geleden- waarbij een inspecteur op sloffen vond dat we niet zo veel verlengsnoeren mochten gebruiken.
              Wij investeren liever in kennis en kunde. Voor ons zelf wel te verstaan.

Harm

Comment

Working...