Nederlandse roadie gedood bij tour Rolling Stones in Spanje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Ondertussen hebben we een duidelijkere kijk op de situatie gehad, waarbij de oorzaak alleen maar meer onbegrijpelijk is geworden. Gezien de omstandigheden, en uiteraard de naasten vind ik het niet geschikt om de details van het ongeluk hier te vermelden (waarbij het risico bestaat dat de zaken foutief verdraaid of opgeblazen worden), maar geinteresseerden wil ik gerust inlichten via mail.

Originally posted by rinus bakker
    Laten we dus dat heel vage Arena-verhaal er even buiten laten,
    en wachten tot Kevin ons een wat meer degelijk verslag kan geven.
    En laten we ons allemaal in ***snaam realiseren dat dit (hartstikke leuke en inspirerende!) vak niet helemaal zonder risico's is, en je je dus bij elke handeling die je doet je ervan moet vergewissen of die handeling geen gevaar kan opleveren.
    En of je zeker weet dat jouw handeling niet afhankelijk is van eerdere handelingen die mogelijk eerder door anderen zijn gedaan.
    En of je zelf niet anderen in gevaar gaat brengen, door 'alvast maar' iets te doen wat niet helemaal in de gebruikelijke gang van zaken / volgorde zit....
    Laten we het er alleen maar op houden dat, zoals Rinus hierboven vermeld, het hier absoluut geen situatie was waarin ze een gevaarlijke handeling hadden gedaan die foutief is afgelopen. Het betrof gewoon een standaard-taak, die ze al verscheidene malen gedaan hadden, en die (zeker doordat alle veiligheidsvoorzieningen aanwezig EN gebruikt waren) op een absoluut veilige manier konden gebeuren.
    Alleen is er (door verstrooidheid, "te snel willen zijn", vermoeidheid ...???) een cruciale fout gemaakt, waarbij dan ook nog eens de veiligheidsvoorzieningen foutief gebruikt zijn (en ze waren gebruikt, dus zeker niet moedwillig, maar (naar ik veronderstel) door dezelfde reden als hierboven)...
    Een kleine bemerking hierbij: dit team (van Dirk Van De Goor) wordt aanzien als een voorloper op gebied van preventieve veiligheid en dergelijke, wat nog maar eens bevestigd dat "de statistieken" jammer genoeg op de meest onverwachte plaats en moment kan langskomen...

Alleszinds, voor verdere info mag je me steeds mailen, en bij deze nog mijn medeleven aan de nabestaanden.

Kleine samenvatting op hetgeen rinus hierboven zei: het trieste aan dit ongeval is dat dit helemaal niet had hoeven voor te vallen, doordat alle voorzieningen om veilig en correct te werken aanwezig waren, EN gebruikt zijn, alleen jammer genoeg (door reden waar wij momenteel het raden naar hebben) op een foute manier. Er was dus ook geen gebrek aan ervaring e.d., gewoon een domme domme menselijke fout, spijtig genoeg, met grote gevolgen.
    Last edited by Kevin_DM; 04-07-07, 01:28.
    --- watt ever you want ---

Comment

• Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

En zolang mensen nog geen computers zijn, zullen we allemaal wel eens een fout maken. Dus allemaal koppie erbij!

Mijn condoleances voor de nabestaanden en natuurlijk stageco. Het moet vreselijk zijn om als team dat de reputatie heeft als meest vooraanstaande te zijn in veiligheid, juist dit soort dingen mee te moeten maken.

Ik denk niet dat dit het moment is om alle veiligheids normen weer eens strak na te leven, dat moeten we immers al. Ik denk dat dit HET moment is om te beseffen dat je maar een fragiel mens bent.
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• mandy30stm
        • Nov 2007
        • 1

mijn vader kende Benno Goldewijk persoonlijk (ze waren vrienden). het was best wel heftig toen we hoorde dat het Benno was.
        me vader werd gebelt omdat een van zijn (vrienden die Benno ook kon), had gehoort dat er een nederlander betrokken was geraakt bij een ongeluk na een instorting bij het afbouwen van een podium, en toen we thuis kwamen ging me vader op teletext kijken en op internet zoeken, en toen werd me vader weer gebelt en toen hoorde hij dus dat het idd Benno was.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Gecondoleerd, ook nog na vier jaar....

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

idd, sterkte na al de tijd. Dat de gitaren de goede herinneringen aan je oom mee blijven mogen dragen, en dat je zelf idd een topgitarist mag worden.

Comment

Working...