schaar mechanisme

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

schaar mechanisme

Besten,

het gaat om het volgende ik ben voor een project een schaarmechanisme nodig. Nu weet ik dat Desisti de spider heeft linkje.

Zoiets zoek ik dus, en dan met name voor een camera eronder te hangen. Dus weet of kent iemand nog meer fabrikanten die zoiets heeft. Er komt geen tot nauwelijks gewicht aan te hangen (3kg). maar moet wel ongeveer 8m50 kunnen zakken. Het is trouwens om aan te schaffen.

Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik het graag

Groeten
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

volgens mij zijn er zo al topics maar dan met andere toepassingen..
    zoekfunctie?
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

Originally posted by Funmaker
      volgens mij zijn er zo al topics maar dan met andere toepassingen..
      zoekfunctie?

Uiteraard heb ik gezocht, maar zelf niks kunnen vinden. Mocht jij wel wat gevonden hebben dan hoor ik dat graag.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Rolight heeft ze ook
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• KoenB
          • Mar 2003
          • 453

en een gewone pantograaf/studio trek is geen optie of wel?
          Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• Elmo
            • Jun 2006
            • 208

Originally posted by KoenB
            en een gewone pantograaf/studio trek is geen optie of wel?

het moet wel star zijn, dus een lier of iets in die richting voldoet niet voor mij.

Dus als het geen wat jij in gedachten hebt dat is, ben ik erg nieuwsgierig.

Comment

• KoenB
              • Mar 2003
              • 453

Er zijn verschillende opties, van custom made toestellen tot standaard pneumatische cilinders, tot TV trekken (zoals die van ADB en Desisti) ... Hangt allemaal beetje af van de exacte noden (oa snelheid, rotatie, aantal kabels die mee op/neer moeten, ...)

Comment

• Elmo
                • Jun 2006
                • 208

Originally posted by KoenB
                Er zijn verschillende opties, van custom made toestellen tot standaard pneumatische cilinders, tot TV trekken (zoals die van ADB en Desisti) ... Hangt allemaal beetje af van de exacte noden (oa snelheid, rotatie, aantal kabels die mee op/neer moeten, ...)
                er komt een camera aan te hangen en hij hoeft alleen naar beneden voor service en onderhoud, dus dat zal 1a2 keer per jaar zijn, wel graag elektrisch.
                Maar snelheid maakt niet zoveel uit... zolang ie maar naar beneden komt. verder moet er 2 kabels mee naar beneden AC+coax.

kan je me een paar fabrikanten noemen waar ik eens kan gaan informeren?

Comment

• FBE
                  • May 2006
                  • 21

als hij maar 2 keer per jaar nodig is is dan eendergelijk systeem niet een beetje complex kan me voorstellen dat het meer de moeite loont om een vaste opstelling te bouwen en het uitgespaarde geld af en toe te gebruiken om het onderhoud in de lucht te plegen.

Comment

• Elmo
                    • Jun 2006
                    • 208

Originally posted by FBE
                    als hij maar 2 keer per jaar nodig is is dan eendergelijk systeem niet een beetje complex kan me voorstellen dat het meer de moeite loont om een vaste opstelling te bouwen en het uitgespaarde geld af en toe te gebruiken om het onderhoud in de lucht te plegen.

het is de wens van een externe partij. En daar komt bij dat de positie zo onhandig is dat er serieus materiaal moet komen wat naast +/- 10m omhoog ook nog 2-3m uit dient te kunnen schuiven. Dan kan het snel uit hoor zo'n systeem.

ik zal morgen rolight even bellen kijken wat deze beschikbaar hebben.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Hallo Elmo,

naast de al genoemde pantografen, zou je ook kunnen zoeken op wat in de TV-wereld nog wel eens 'extenders' of 'telescopen' worden genoemd.
                      Eigenlijk een soort 'wind-up statieven' maar dan op zijn kop: "lower-down"s zeg maar.
                      Al heb ik geen idee of ze die ook tot 8,5m maken...
                      4 a 5m zijn bij mijn weten wel wat gebruikelijker maximale lengtes.
                      Tip:
                      Bij de (ex?)(NOB?) Studio's in Hilversum kunnen ze daarover misschien wel meer vertellen.
                      Ik heb eventueel wel een kontaktpersoon voor je.

Als Desisti niks in jouw behoefte heeft, kun je natuurlijk ook een poging wagen bij de mannen van oa:
                      - Sachtler
                      - Doughty
                      - Manfrotto

En anders moet je maar een offerte voor een "special" aanvragen bij die soort gasten.
                      Dan weet je meteen dat je prijstechnisch ook voor een uitdaging zult staan.
                      Een telescoop-pakket dat via een (pakweg) 100kg lier met daaraan 3 kabels op 1 trommel die kwa richting onderling op 120 graden om de kop staan moet natuurlijk technisch niet echt tot de rocket science behoren.
                      Maar een 'one-off' is het vast wel.
                      En dan zouden er ook wel NL fabrikanten te vinden moeten zijn.

Maar ja wat is precies de betekenis van "star"?
                      Als het alleen maar gaat om het opvangen van de (3kg?) camerabewegingen kun je ook gewoon een forse massa (50kg) aan twee staalkabels hangen?
                      De massatraagheid doet de rest wel.
                      Of hangt die zooi soms buiten in weer en wind?

Maar waaraan maak je dan weer die bedoelde schaar-mechanieken aan vast?

Zonder duidelijke vraag ....... ook geen duidelijk antwoord.
                      Last edited by rinus bakker; 10-01-07, 23:52.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Elmo
                        • Jun 2006
                        • 208

Originally posted by rinus bakker
                        Maar ja wat is precies de betekenis van "star"?
                        Als het alleen maar gaat om het opvangen van de (3kg?) camerabewegingen kun je ook gewoon een forse massa (50kg) aan twee staalkabels hangen?
                        De massatraagheid doet de rest wel.
                        Of hangt die zooi soms buiten in weer en wind?

De camera beweegt zelfs niet , dus das lekker makkelijk. en hangt in een fabriekshal

Comment

• KoenB
                          • Mar 2003
                          • 453

En moest je er niet komen met extenders of pantografen (kwa lengte) er bestaan wel cilinders die zoiets kunnen. Verder heeft rinus ook al paar merken genoemd die ik in gedachte had. Ik denk dat ADB ook zo'n systemen heeft of had. Mss kan je daar ook eens horen.
                          EML heeft zo eens een constructie gemaakt met simpele motortakel en wat buis. Dit is zeker star genoeg voor jou constructie lijkt me.
                          Is het een camera die op een pan-tilt systeem zit of een vaste camera? Ivm het opvangen van bewegingen.

Comment

Working...