vergunning rigging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph zoetermeer
    • Dec 2006
    • 9

vergunning rigging

Hallo collega's,

Even een vraagje waar ik na lang speuren op het forum nog geen antwoord op heb;

Wij willen in een sporthal trussen in de kap riggen voor licht en doek. Wij hebben een evenementenvergunning in verband met het gebruik van stoelen, maar hebben wij nou ook nog een vergunning nodig om truss te mogen takelen?

Even buiten beschouwining latend als dit uitgevoerd wordt door ons zelf of door een bedrijf wat we hiervoor inhuren.

graag reacties/ervaringen
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

hier ga ik wijselijk over zwijgen wegens gebrek aan kennis,
    maar kan wel zeggen dat je beter eens gaat luisteren in het rigging-forum
    zul je meer mensen tegenkomen die wel de juiste kennis hebben

grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Heeft de sporthal riggingpunten?
      Dus punten in de construcie die er op berekend zijn een extra last te mogen dragen?

Is dat wel het geval, dan is het volgens mij niet nodig om een vergunning aan te vragen. Zoniet dan is het zeker nodig om te informeren bij de eigenaar van de hal.

Ik denk dat Rinus hier zeker wat op te zeggen heeft
      Maar zoals door nn gezegt: weet waar je mee bezig bent!
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Rigging certificaat is naar mijn weten (nog) niet verplicht bij de wet.

Vergunning om te mogen riggen heb ik nog nooit van gehoord.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Om een collega te qouten:
          "Heeft een hobbelpaard een houtenpik?!"

Die vergunning kan je bij mij op komen halen...
          Wil ik wel direkt oversteken, jij levert je hijsplan in, krijg je van mij je vergunning...

Hijsplan bestaat, maar dat weet jij natuurlijk als geen ander, uit:
          * bridleplot,
          * trussplot,
          * Kabelplot

Heb je geen idee hoe je bovenstaande tekeningetjes en berekeingetjes moet maken: dan huur je een rigger in, iemand die wel weet waar hij mee bezig is.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Ik mis trouwens waarom er twee postings bestaan.

eentje die begint met :
            wij gaan binnenkort een truss van circa 30 m de lucht in hijsen om ene doek aan te hangen. Berekeningen zijn gemaakt.¨

en een andere post die begint met :

Wij willen in een sporthal trussen in de kap riggen voor licht en doek. Hebben wij nou ook nog een vergunning nodig om truss te mogen takelen? Even buiten beschouwining latend als dit uitgevoerd wordt door ons zelf of door een bedrijf wat we hiervoor inhuren.[LIST=1][*]Gaan jullie dit nu zelf doen en heb je er genoeg verstand van om het te doen?[*]Of komt er een bedrijf waarvoor je wil weten of die vergunning nodig hebben?[/LIST]Het komt bij mij een beetje over of je aan het checken bent of je een boete kan krijgen. En dat die berekeningen die je ervoor hebt gemaakt, in ieder geval nog geen rekening hebben gehouden met de antwoorden die je wil gaan verzamelen met de tweede vraag.

Ik ben trouwens een voorstander van mensen die hier eens komen buurten "hoe het nu eigenlijk zit". Niet voor niets lees ik graag mee in de kickass knal-voor-je-kop-department die het rigginghoekje een beetje is. Ik behoor tot de soort die namelijk onder die feestelijk constructies staat. Dus voorzichtig een beetje inzicht kweken om gekke dingen te herkennen is me dunkt mooi meegenomen. Maar zelf meer doen dan een paar meter prolyte achter het toneel met wat parren waag ik me niet aan. Dat mogen de liefhebbers doen. (maar daar verwacht ik als ik ze inhuur dus wel wat van! ) Kortom goed dat je je eens gaat informeren. Jammer van het verspreiden van de vragen over losse posts. Omdat je daarmee een beetje het idee wekt dat je stiekem probeert te beunen. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Verlos ons!
            Last edited by showband; 09-12-06, 10:39.
            lekker belangrijk!

Comment

• ralph zoetermeer
              • Dec 2006
              • 9

uitleg

wij zijn bezig met het organiseren van een evenemen wat in juni pas plaats vind.

Wij hebben voldoende mensen binnen de groep die vakbekwaam zijn en op dit moment aan het rekenen zijn. Tevens denk het verhuurbedrijf mee.. Ik weet dat je voor vergunningen de tijd moet nemen om z te verkrijgen

Ik ben alleen benieuwd als er ondertussen vergunningen voor nodig zijn. Ik weet dat veel mensen daar voor zijn en tja...de kans bestaat natuurlijk dat de overheid weer een mooi potje vind om geld aan te verdienen.

Ik wil hier even buiten beschouwing laten als iemand kundig moet zijn, dat lijkt mij duidelijk.

Vandaar dat deze posting orgineel ook in het organisatieforum is geplaats en niet in het rigging gedeelte, daar had ik immers de diverse reacties over pro of niet pro al gelezen....

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Dan doe je er verstandig aan dit soort vragen a priori bij je verhuurder neer te leggen.
                Wij zijn een gebruikersforum voor profesionals werkzaam in de entertainment industrie.
                Het onderwerp is rigging gerelateerd, derhalve naar het juiste onderdeel verhuisd.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by moderator
                  Dan doe je er verstandig aan dit soort vragen a priori bij je verhuurder neer te leggen.
                  Wij zijn een gebruikersforum voor profesionals werkzaam in de entertainment industrie.
                  Het onderwerp is rigging gerelateerd, derhalve naar het juiste onderdeel verhuisd.
                  Hatjoe Professionals dacht ik....wat een onzin zeg, dit forum is toch voor iedereen die iets wil weten of leren over alles wat met de Entertainmentindustrie te maken heeft ..........

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

ja natuurlijk wel, maar dit valt wel tussen bepaalde grenzen, huiswerk maken doen we hier bv. ook niet voor een ander, hieraan gerelateerde vragen wel. het is hoe je de vraag stelt en waarover die gaat.

wanneer je dus zelf geen construktie hoeft te bouwen doe je er dus zoals de mod aangeeft verstandig aan dit met de verhuurder (riggingverantwoordelijke te overleggen. ervanuitgaande dat die het moet gaan doen en de kennis in huis heeft.

ofwel:
                    als jij je startermotor van je auto moet gaan LATEN vervangen, hoef je niet te gaan informeren hoe dat moet, je doet het immers toch zelf niet.
                    TENZIJ je het wil gaan leren, maar dan begint het met andere vragen en voornamelijk: eerst LEZEN OP DIT FORUM
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...