wind up

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ GooS
    • Dec 2006
    • 38

wind up

nu zit ik met een klein vraagje over die wind ups nu ga ik me binne een paar maand ook wat trussen kopen maar ge moet da natuurlijk ook in de lucht krijgen met wind ups ma nu zit ik me een vraagske over dat Max. toelaatbaar gewicht als er bv max 100kg zoeen 2 met een brugje(quatro-truss) van 6m der op wat is dan het max gewicht da ge daar moogt aanhangen. 100kg - 200kg -... ???
    thx
    I'm DJ GooS not DJ goosE
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

hier vind je al heel wat bruikbare info.
    Originally posted by DJ GooS
    wat is dan het max gewicht da ge daar moogt aanhangen. 100kg - 200kg -... ???
    aan wat, aan je truss of aan je statieven of aan de gehele constructie?
    exit night into LIGHT

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Niet om de rinus uit te hangen, maar omdat het al een paar keer voorbij is gekomen....

100kg en dan...

...gaat het statief stuk?
      ...moet je de fabrikant bellen om te vragen of er nog een kilootje meer bij mag?
      ...is de maximale last bereikt, maar zit er nog een veiligheidsmarge/factor in?
      ...staat er in de handleiding die bij de statieven is geleverd dat het kan waaien op disndag, sneeuwen in augustus, maar dat pasen nooit in september valt?

quatro truss, is dat een truss gemaakt van vier delen?
      een truss die je bij de pizeria kan bestellen? soort van aluminium quatro staggione?

Namen en rugnummers voor een nuttige voetbalanalyse...Merken en types voor een waardevol antwoord!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Niet om de (zeer juiste) vragen van de mod in een vaag dag licht te plaatsen,
        maar quatro is een aanduiding die door veel (wat zuiderlijker georienteerde) fabrikanten wordt gebruik om 4-kante truss aan te duiden.
        Voor de rest:
        helemaal mee eens over de zoveelste ongespecificeerde vraag,
        terwijl dit soort onderwerp al -tig keer op allerlei manieren is behandeld.

misschien eens een keer de koppen bij elkaar steken voor een FAQ - hoekje?
        of toch die 1 daagse drive-in rigging cursus van de grond gaan tillen:
        in het kader van
        "wie niet zoeken wil, moet maar willen betalen".
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Originally posted by moderator
          Niet om de rinus uit te hangen
          Wordt dat een nieuw spreekwoord?
          Iedereen weet wel gelijk wat bedoeld word in ieder geval

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Originally posted by rinus bakker
            misschien eens een keer de koppen bij elkaar steken voor een FAQ - hoekje?
            of toch die 1 daagse drive-in rigging cursus van de grond gaan tillen:
            in het kader van
            "wie niet zoeken wil, moet maar willen betalen".
            dat lijkt mij helemaal niet zo'n verkeerd idee. De basis vaardigheden die zeker nodig zijn om veilig te willen en kunnen werken met een stukkie truss, statieven en evt het ophangen van een stukkie truss aan het dak ofzo.
            Hierbij dan vooral letten op de krachten die kunnen vrijkomen, welke gewichten er gehangen worden en het veilig zekeren van dergelijke spots, scanners en andere apparatuur die gehangen worden.

Wanneer je serieus bezig bent met drive-in werk en dergelijke zou dit wel eens een hele zinvolle en nuttige investering kunnen zijn!!
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Het idee is actueel....wordt vervolgd.

Comment

• niesten
                • Aug 2004
                • 115

Ik had de hoop al bijna opgegeven dat de 1-daagse cursus er nog ooit van zou komen...
                Maar dan zo'n bericht en dan ook nog op mijn verjaardag :-)
                (Nu nog datums en mijn verjaardagskado is compleet).

Groetjes,
                Roger
                Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Mij benieuwen wat eerder volgt, cusrsusdata od een reactie van dj goos...

Comment

Working...