Hangen in Tenten???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smit-PA
    • Oct 2006
    • 63

Hangen in Tenten???

Hallo

Hoeveel mag je aan spanten in tenten hangen.
    we hangen nog wel eens in tenten van terHaar.
    Maar echt antwoord op de vraag hoeveel je mag hangen per spant weet niemand.
    Geluid is een levenswijze.
    Wie niet horen wil moet, maar voelen.
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Dit is bij elke tent verschillend.
    De tentenbouwer heeft bij een gekeurde tent officiele papieren.
    Hier staat exact in beschreven het maximale gewicht dat je aan de spanten mag hangen.

Als het goed is vervalen die gegevens wanneer de tent niet gekeurd is.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Smit-PA
      • Oct 2006
      • 63

maar waar kun je het best aan hangen, er zitten meestalonder de hoek van de spant een ring.
      Is dat dan je hang punt???

Zit al een poosje met me werkgever om tafel om een rigging cursus maar hij wil nog niet mee. dus dan mar op deze manier aan de informatie komen.
      Geluid is een levenswijze.
      Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Een rigging cursus is natuurlijk nooit weg, zeer verstandig zelfs. Maar je moet er niet vanuitgaan dat je na zo'n weekje cursus ineens een tabbellenboekje hebt waar precies in staat hoeveel je in welke tent/dak mag hangen en hoe dat precies moet.
        Wat je echter WEL leert is logisch redeneren over het hoe en waarom van de krachten die vrijkomen bij het hijsen. En hoe je een inventarisatie kan maken van de risico's die er bij gepaard gaan, en het minimaliseren van die risico's.

en nu je vraag:
        Voor de exacte gewichten die je in zo'n tent mag hangen, zul je gewoon bij de tentmeester/verhuurder moeten zijn. Hóé je het daarna het beste op kan hangen, kan je wel in andere topics hier vinden.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Daar sluit ik me bij aan, voor jou vraag is geen hapklaar antwoord, het hangt ervan af wat voor tent het is, op welk punt je aanslaat enz.

overleg met je tentleverancier, en met je baas. een cursus is toch wel iets dat jij kan gebruiken. Niets negatiefs, maar riggen is toch meer dan weten waar je je takels ophangt.

Zeker in een tent moet je rekening houden met verschillende krachten op de tent, oplossen van problemen met schuine reeptrek en hoe je truss veilig aanslaat.
          Je hebt immers de verantwoordelijkheid over de veiligheid van de bezoekers van het evenement. Jou baas wil namelijk niet degene zijn die de vrouw, man, dochter of zoon moet gaan bellen om te vertellen waarom hun familielid niet thuis is gekomen na een gezellige avond uit.

een heel stel dat verhaal, maar niet geheel ondenkbaar, het gebeurt vaker dat het misgaat. En een cursus sluit dit absoluut niet uit, maar werkt wel mee om het risico te beperken.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Toevallig weer eens tijd dat de zoekfunctie wordt gebruikt? Ik meen dat hier al meerdere discussies over gevoerd werden met o.a. reacties van Rigging*** Rhinus.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Hoi laserguy

je haalt me de woorden uit de mond
              - pardon "de letters vanonder de toetsen...."
              zoek zoek en nog eens zoek,
              of vraag en vraag en vraag ... maar dan toch vooral bij die schijnheilige opdrachtgevers en onwillige tentenboeren!
              (De goeden zoals Veldeman index dan wel uitgezonderd!)
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Geldt dat je haalt me de woorden uit de mond voor het gebruikmaken van de zoekfunctie of van je zaligverklaring??? :-P

(geintje)
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Er zullen vast wel mensen zijn die zichzelf zalig zouden willen verklaren.
                  Maar volgens mij moet je daarvoor eerst dood zijn.

Nou ken ik ook wel weer de nodige mensen die mij dood kunnen wensen.

Dus dat houdt de balans weer op en keurig niveau.
                  Niemand heeft de wijsheid in pacht.

(Al is dat laatste voor sommige mensen dan weer een argument
                  om hun onkunde in dit vak dan opvallend en spijtig genoeg als 'advies' te verkopen.)
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...