Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Riggingpuntjes zijn op die laatste foto wel anders Nes, is al beter.
    Op de dwarsliggers zo vlak naast een koppeling is gekkenwerk, dit zou acceptabel kunnen zijn.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

Zou je eens aan kunnen geven wat jij denkt dat er niet klopt aan deze constructie? (en dat dan ook onderbouwen )

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by NesCio01

Voorop gesteld: ik ben geen rigger, en mss is het door de takels wel gewoon safe,
        maar waarom de voortruss niet gewoon laten doorlopen?

Verder denk ik dat baseplates van 1m3 toch wel op haar plaats zijn?

grtz

Nes
        [/COLOR]
        Misschien wel een band met een heeeeel lange zanger
        Volgens mij mag je dit nooit aan de tent hangen maar dat zal de tent leverancier wel kunnen vertellen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

In een tent met takels werken hoeft helemaal geen probleem te zijn, zolang de belasting maar klopt.

Het ongaat mij een beetje waarom er 1m2 baseplates onder zouden moeten. Normale baseplates zouden wel noodzakelijk zijn.

De manier van ophanging is wel schattig.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by jadjong
            Zou je eens aan kunnen geven wat jij denkt dat er niet klopt aan deze constructie? (en dat dan ook onderbouwen )
            De dwarsverbindingen in deze tentjes zijn echt niet geschikt om aan te riggen, blijkbaar hebben ze dat ook op zeker moment ingezien wat het is veranderd of het dood hangen was altijd al het idee (maar dan nog hijs je niet aan een punt wat daar niet geschikt voor is)
            De voorste staanders staan ook duidelijk zichtbaar krom, ook niet echt een toonbeeld van correcte rigging...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Je kunt je afvragen of steals er zijn om
              aan te hangen en of deze bevestigingspunten
              van de tent, wel zijn bedoeld om te riggen?

Van de tripods achter kun je je afvragen of de poten er
              wel inzitten?

Baseplates van 1 m2 zijn niet direct nodig, maar safety first zou
              ik geen kleinere nemen.

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Die tripods worden toch niet gebruikt, tenminste niet op het moment van het foto moment. Dus kun je weinig over zeggen.

Ik zie nog steeds niet in waarom een baseplate van 1m2 veiliger zou zijn dan een gewone baseplate. De boel gaat echt niet omvallen.
                Als het al zou omvallen doet de baseplate van 1m2 ook niets meer.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Wat ik zie is een constructie die van zichzelf weinig stabiliteit heeft, zolang het staat staat het maar op het moment dat er bijvoorbeeld iemand tegen een van de voorste poten gaat leunen treden er al snel enorme torsie krachten op in de voorste horizontale truss omdat er een groot draaimoment is. En door de plek van de takels is de kans groot dat die voorste poten niet erg stevig op de grond staan. Het bouwen met truss is niet mijn vakgebied, op basis daarvan kan ik dus geen mening geven. Op basis van mijn kennis van mechanische techniek ben ik al snel geneigd te zeggen dat dit niet het toonbeeld van veiligheid is. Een grote baseplate helpt wel te voorkomen dat de poten eronderuit kunnen buigen zodat het gevaar van torsie een stuk minder wordt.

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Ik denk dat je je daar nog redelijk in kan vergissen, de arm is zo groot dat het draaipunt gewoon 35cm opschuift. En het geheel keert op de rand van de baseplate.
                    Om het probleem te tackelen zou de plaat dan toch wel een stuk groter moeten zijn dan1 meter.
                    Het bezwijken van de hoek is denk ik ook wel een aandachtspunt. Geen idee welke krachten er nu op rusten, dus een zinnig antwoord is er ook niet op te geven.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik weet niet hoeveel gewicht eraan hangt en ken de belastingen niet welke truss mag hebben dus vandaar dat ik voorzichtig ben met mijn oordeel.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

Volgensmij kan de trus gewoon niet hoger maar ik zou het zelf zo ook echt niet maken...

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

En iemand die zo (op die 2e foto) met een staalstrop rond de truss aan het "breien" is geeft ook aan dat ie van aanslagtechniek (slinging of truss) en de daarbij optredende krachten, geen ene malle moer heeft begrepen. Het heeft allemaal een nogal hoog "we doen maar wat, en zien wel hoe het uitpakt"... gehalte.
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Off topic:

Ik vind het enigszins lachwekkend dat er geen frontlicht hangt maar dat iemand gewoon een handjevol armaturen in de constructie heeft gehangen.
                            Daarnaast lijkt de sub-setup afgekeken van de L'acoustics setups met 4 subs verticaal waarvan de onderste omgedraaid is. Werkt prima, maar met 3 subs is het omdraaien van de middelste vaak net iets handiger. (ookal kan dat ook aan incorrecte simulatie van MAPP liggen natuurlijk...)

On topic:
                            Veel verstand van rigging heb ik niet, maar het lijkt met erg dom om in dit geval de voortruss niet door te laten lopen. Doordat de steels net te lang zijn hangt het geheel al scheef waardoor de constructie nog meer uit balans is. Ik gok dat de takels alleen gebruikt zijn om de constructie op de plek te hijsen en daarna dood te hangen, wat ook verklaart waarom de takels aan een dwarsligger hingen. Ik zal wel de enige zijn die dat makkelijker had gevonden als het met een stel fatsoenlijke wind-ups was gedaan.

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Gevalletje van onkunde?

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by NesCio01
                                Gevalletje van onkunde?
                                Nee anders klapperen die dingen zo.

Ik neem aan dat de drummer deze later verplaatst heeft...

Tijd terug meegemaakt, vraag ik aan een gediplomeerde media gast. (Moesten op school ook bandjes uitmixen) Of hij even het drumstel kon miken. En of hij even met de drummer wilde overleggen of de kick mic erin mocht liggen, of hij hem liever op statief had.

Krijg ik de vraag: Wat is een kick.

Comment

Working...