Zo ongeveer alles wat je fout kan doen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Oke dank je voor de uitleg, daarom is het waarschijnlijk bij een line array wat moeilijker in te regelen. aangezien je dan met meerdere hoogdrivers exact boven elkaar zit.
    Tijd om me daar eens wat meer in te verdiepen.

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Tijd geleden gedraaid in een feesttent, kwam ik dit tegen.

Comment

• J.C. Sound & Light
        • Aug 2010
        • 12

Je foto werkt niet.
        Account niet meer actief.

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

nu wel als het goed is.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Ericsamandj
            Tijd geleden gedraaid in een feesttent, kwam ik dit tegen.
            Waren de tyraps in de uitverkoop?

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Te gierig om een kruisstuk te kopen?

Comment

• Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

ja de tie wraps waren gevaar no 1 waarmee de spiegelbollen aan elkaar zijn geknoopt.
                En punt 2 waren de 2 stukken truss die elkaar kruisen en zijn vastgemaakt dmv een geknoopte spanband.
                Heb hier de organisatie ook bewust van gemaakt maar dat was niet mijn pakkie an zeiden ze.

Comment

• Gitarist 62
                  • May 2006
                  • 278

En mooie bout/vleugelmoer om de truss de volgende keer 'degelijk' te koppelen. Uiteinden truss zien er ook wel bijzonder uit. Topproduct uit China?
                  ~Clearsound~

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Originally posted by Ericsamandj
                    ja de tie wraps waren gevaar no 1 waarmee de spiegelbollen aan elkaar zijn geknoopt.
                    En punt 2 waren de 2 stukken truss die elkaar kruisen en zijn vastgemaakt dmv een geknoopte spanband.
                    Heb hier de organisatie ook bewust van gemaakt maar dat was niet mijn pakkie an zeiden ze.
                    Ach - dat zegt zo ongeveer elke organisatie.
                    het aantal mensen met technische kennis binnen alle organisaties in de Lage Landen
                    is waarschijnlijk op twee handen te tellen.
                    Wat ze daar wel goed kunnen is tellen van bedragen onderaan de offerte,
                    en voor de rest worden de handen hooguit gebruikt voor wat schouderklopjes,
                    en soms worden ze ineengevouwen bij het bidden dat er niks fout zal gaan.
                    Want ook daar snappen ze natuurlijk wel dat goedkoop en goed/veilig
                    echt niet altijd perse samen zullen gaan, wat de facilitair leverancier ook beweert.
                    9 van de 10 keer denken die bureaucraten dat het allemaal kinnesinne is wat je aan opmerkingen maakt.
                    Ik ken een paar goede uitzonderingen op deze regel: oa. Noorderslag in Groningen.
                    Daar doen ze hun best om als alles hangt nog even een onafhankelijke blik langs de rigging te doen gaan.

Verder is het toch voor 90% van de organisaties:
                    "Wat niet weet - dat niet deert".
                    En
                    "Wat wel weet - is pas lastig als het echt bezeert."
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Geen idee of het heel duidelijk te zien is, maar het gaat mij om de bevestiging van de sleeveblock aan de rest van de tower. De steel gaat over het topblock heen, maar niet over de wielen. De safetysteel gaat door de truss heen, en zou bij een breuk van de hoofdsteel terecht komen op de dunnere spijltjes van de truss.

Truss was overigens H30V van Prolyte.

Goed, of niet goed?

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

" Goed, of niet goed? "
                        wat denk je zelf.

Dit is toch 100% illusionistenrigging.
                        Geen takel te bekennen. Dus is er een hoop gegoochel gedaan.
                        En de rest aan steels enz. berusten ook volledig op illusie
                        of het nou Prolyte, Brolite, Croleit of Jolijt zou zijn.

Comment

• Lala
                          • Sep 2008
                          • 370

Originally posted by rinus bakker
                          " Goed, of niet goed? "
                          wat denk je zelf.
                          Wat moet ik dan er onder zetten?

Comment

• DMiXed
                            • Jan 2008
                            • 370

Afgelopen weekend in een klein theatertje geweest voor een voorstelling te belichten, kwam er puur om uit te lichten en te programmeren, operaten zou door iemand anders gedaan worden.
                            Opzich alles goed geregeld, zero88 jester en mooi dimmerrackje met stroomverdeling en alles prima in orde, maar één dingetje viel wel op.
                            Publiek komt het zaaltje binnen via de voorkant van de 'bühne', waren geloof ik 54 stoeltjes, podium was misschien 6 tot 8 meter breed, niet meer, dus maar heel klein, maar boven de 'ingang' van het zaaltje hangen dus ook de lampen in het grid.
                            Allemaal geen probleem natuurlijk, totdat je er achter komt dat alle spots een safety hebben, behalve die drie die wat boven de ingang hangen. Die zijn 'gezekerd' met 30 centimeter ijzerdraad. Beetje jammer...
                            Jeroen van Geffen

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Originally posted by Lala
                              Wat moet ik dan er onder zetten?
                              Niet goed is meer dan genoeg.

Ze zouden haast gewoon een T stuk recht op de top van die tower/mast gezet kunnen hebben.
                              Aan elke zijde een 1 a 1,5m trussje en het geheel weegt een hele puist (sleeveblok+topstuk) minder.
                              Dan loop je de mast gewoon op, en hangt er met een Genie even de paar spotjes in.
                              Nu hebben ze moeten prutsen (ook met een Genie?) om de takel er tussenuit te halen,
                              en dat gedoe met "dead-hang steel en safety" aan te brengen.
                              Wat was en voor ballast op de base aan gebracht?
                              Daar is helaas geen foto van - maar ik vrees het ergste...

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Comment

Working...