Eurotruss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geluid-licht
    • Aug 2006
    • 2

Eurotruss

als ik 3 hoektruss van eurotruss, gebruik hoe kan ik dan uitrekenen wat ik mag ophangen als ik 11 meter op 2 statieven zet?
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

daarvoor heb je een tabel, deze staat denk ik wel op de site van eurotruss en anders is die op aanvraag.

in deze belastingtabel staat precies aangegeven welke lasten de truss kan hebben.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

1) welkom "noob" , voor beginners is er een speciaal onderdeel voorzien
      2) Rigging is aan meer dan 1 criteria onderworpen (ben zelf geen expert)[INDENT]2.1) Wat is het maximale gewicht dat uw liftjes mogen liften en hoeveel wil je er gebruiken? (wss 2)
      2.2) De trussbelasting (hoeveel kilo op welk punt mag hangen) wordt bepaald door de fabrikant en is daarom logischerwijs meestal ook terug te vinden in tabellen op hun site/handleiding/catalogus. (http://www.eurotruss.nl / http://eurotruss.aldenkamp.biz/php/page.php?id=34)
      [/INDENT]mvg
      Funmaker

ps: er bestaan al zoveel onderwerpen hierover gebruik de zoekfunctie eens en je komt onmiddelijk de standaard bereken formules na wat zoeken wel tegen
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Originally posted by geluid-licht
        als ik 3 hoektruss van eurotruss, gebruik hoe kan ik dan uitrekenen wat ik mag ophangen als ik 11 meter op 2 statieven zet?
        Volgens mij maakt Eurotruss meerdere types driehoektruss.
        Dus de vraag is ongeveer hetzelfde als:
        "hoeveel kan ik laden in mijn Mercedes bestelwagen?"
        Voor de rest is het antwoord al gegeven.
        Zoek op de website van de fabrikant jouw type op en lees wat ze opgeven.

Daaraan zou ik willen toevoegen:
        neem daarvan nooit meer dan de helft!
        Dit om je uit de "achteraf-tang" van de
        verzekeraars = aansprakelijkheid, ofwel de schadepost
        en de
        handhavers = verantwoordelijkheid, ofwel de boete of straf
        te houden.
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

ook is een groot deel afhankelijk van je statieven.
          exit night into LIGHT

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Het topic is: Eurotruss
            van de statieven wordt niet eens een merk genoemd.
            Want met een beetje goede wil staat dat er ook wel op,
            en dan heeft die fabrikant weer een hele reeks typen,
            waarvan de belastbaarheid weer op te zoeken is.
            Volgens de uitleg van de Arbeidsinspectie (AI-17) dienen
            bij het leggen van 1 truss op 2 statieven,
            die laatste ten hoogste tot 75% van hun belastbaarheid worden gebruikt.
            Als we de EU Mach. Richtlijn interpretatie van de meeste EU landen volgen mag er zelfs niet meer dan 50% op.
            Maar ja - het merk en type worden niet gegeven.
            Dus wat valt er dan nog konkreet te zeggen.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

ja ok, het onderwerp is eurotruss. Maar hij vraagt duidelijk wat hij mag ophangen als hij het op 2 statieven zet. Dus zonder meer info kan hier geen antwoord op gegeven worden
              exit night into LIGHT

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

typisch weer een gevalletje van newbie's.. meteen posten en niet de moeite nemen om eerst te bedenken wat te willen vragen.
                Misschien dat het wel in de regels zou moeten worden opgenomen.
                ::Wil je iets vragen, wees dan duidelijk in je vraagstelling, geef informatie welke je wel weet. maak het de ander makkelijk, niet jezelf.

(wees niet lui)
                sorry van de weer offtopic post maar het gebeurd naar mijn mening te vaak en er komen weer vele onzinnige reacties!!

Sorry ik wil niet gaan generaliseren dus is het voor iedereen van belang.. geef info welke je weet!! en vraag wat je wilt weten.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Een reactie van de topic starter zou inmiddels wel op zn plaats zijn inderdaad

Comment

• Vervallen

heeft iemand toevallig de overzichten? De site is al een langere tijd niets zeggend. En ik wilde graag vanavond de berekening maken.

Of weet iemand een site waar de gegevens van de eurotruss staan?

Eurotruss.nl en .com geven helaas geen info

Comment

• CoenCo
                      • Feb 2005
                      • 230

Makkellijk op google te vinden, als je maar weet waar je naar moet zoeken..

De load calculator is het enige wat eurotruss (tot nu toe, voorzover ik weet) online heeft gezet.
                      Openen in excel (macro's toestaan), trusstype invoeren, belasting invoeren en de calculator zegt of het mag.
                      Daarna nog even rekening houden met een verhoogde veiligheidsfactor en niemand die je wat kan maken.

succes

Comment

• Vervallen

super bedankt

het ging mij voornamelijk om het eigen gewicht van de truss. Dan weet ik hoeveel ik in de trussen mag hangen gezien mijn statieven.
                        Last edited by Guest; 15-11-06, 23:36.

Comment

• CoenCo
                          • Feb 2005
                          • 230

Ook het eigengewicht van de geselcteerde truss staat vermeld (cel J25) dit is in kg/m dus nog vermenigvuldigen met het aantal meters en je bent er.

Comment

• Vervallen

Originally posted by CoenCo
                            Ook het eigengewicht van de geselcteerde truss staat vermeld (cel J25) dit is in kg/m dus nog vermenigvuldigen met het aantal meters en je bent er.
                            Ik zag het staan. Het viel me heel erg mee. 4,5 kilo per meter

Comment

Working...