Globaltruss vs Eurotruss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musictunnel
    • Aug 2006
    • 1

Globaltruss vs Eurotruss

Hoi,

ik vroeg me af wat het verschil is tussen de fd34 reeks van eurotruss en de sq41 reeks van globaltruss.

De specificaties zijn praktisch dezelfde maar er is desondanks toch een groot prijsverschil????

of heb ik iets over het hoofd gezien?
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Het technische verschil/prijsverschil: geen idee.
    Het practische verschil zit hem in de koppeling. Persoonlijk vind ik Eurotruss een redelijk kl*tesysteem (stomme pinnen). Er was (is?) ooit eens zo'n systeem met verbindingsbuisjes en bouten/moeren... heerlijk.
    Bouwt veel sneller op/af.

René
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Originally posted by renevanh
      Er was (is?) ooit eens zo'n systeem met verbindingsbuisjes en bouten/moeren... heerlijk.
      Dus volgens jou bouw je de installatie versie (met het buisjes systeem) sneller op als de conische reeks? Dat is nieuw voor mij. Heb namelijk beide gehad, en werk nu sinds korte tijd met Global Truss FD34. En geloof me, het conische systeem werkt écht wel een stuk beter (en sneller).

Overigens mag je de buisjes bij de installatie versie er niet in laten zitten, hierdoor loop je namelijk de kans dat deze beschadigen en zo de truss er niet meer op past. Je zult dus elke keer alle buisjes moeten los draaien. En dat vergt nu eenmaal tijd. Oplossing: Conische truss!

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Originally posted by renevanh
        Het technische verschil/prijsverschil: geen idee.
        Het practische verschil zit hem in de koppeling. Persoonlijk vind ik Eurotruss een redelijk kl*tesysteem (stomme pinnen). Er was (is?) ooit eens zo'n systeem met verbindingsbuisjes en bouten/moeren... heerlijk.

René
        Dat zo'n systeem met buisjes en bouten/moeren sneller is: lulkoek
        Dat zo'n systeem betrouwbaarder is, nog grotere lulkoek.

Bij buisjestruss is het altjid maar de vraag of de bouten/moerenvoldoende strak zijn aangedraaid ( te los=doorbuigende truss constructie, te vast=truss aan het kapotdraaien)

Persoonlijk vind ik jouw stelling dat eurotruss systeem klote is maar een klote opmerking die heel ver naast de realiteit staat.

Er zijn een aantal betrouwbare en snelle systemen, conische koppelingen systeem van oa. prolyte, eurotruss.
        Grotere trussformaten maken meestal gebruik van mes-vork verbindingen.

Voor de verschillen (of de overeenkomsten) van truss lijkt het mij verstandig om de belastingtabellen van de twee fabrikanten met elkaar te vergelijken.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

ik heb in het verleden ook nog met eurotruss gewerkt met dat buisjes systeem....wat was dat ongelovelijk KL***%%#$$@@....

was per kopeling 12 bouten aan draaien (square truss) en dan nog oppassen dat je het niet te strak aandraaide anders trok je zo je pijp plat

tevens leek je wel een automonteur met al dat gesleutel en het was ook nog lastig om het uit elkaar te trekken....zijn heel wat potjes wd40 door heen gegaan

als je voor een truss systeem gaat ga dan gewoon voor iig iets met conische koppelingen, zelf zou ik voor prolyte truss gaan aangezien de meeste verhuur bedrijven dat ook in huis hebben altijd makkelijk om wat bij te huren

Comment

Working...