RigRight software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

RigRight software

Is er al iemand met ervaring met de RigRight software van Harry Donavan?
    Dit is wat erover wordt geschreven:

RigRight is a computer program that computes and adjusts rigging geometry and forces, calculates positions, lengths, and forces for bridles, breastlines and deadhangs. It manages any number of loads simultaneously, of any weight and at any location, rigged from beams at any location. It does solutions in both 2 and 3 dimensions. Individual solutions can be adjusted to fit a particular situation. It supports files of beams and show rigging points. Solutions can be viewed individually, printed, recorded, and exported in spreadsheet form singly or as part of a group.

Lijkt me in het ieder geval een handig hulp/controle middel met uitgebreide mogelijkheden of zijn er ook nog andere software hulpmiddelen voor rigging? Entertainment Rigging van deze auteur is volgens mij een standaardwerk in de rigging dus verwacht ik hier ook wel het een en ander van, ook al wacht ik nog wel met de aanschaf, want voor de keren dat ik zoiets moet weten is het wel een beetje duur.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).
  • BlueConfig
    • Aug 2005
    • 138

hey, vroeg mij dat juist ook af of dat dit zijn geld waard was. Heeft ook iemand het bijhorende boek gelezen en zo ja is dit interessant (/ zijn geld waard ?)
    Greets,
    BLue CoNFiG

Comment

• Geit
      • Jul 2006
      • 33

Dus als ik het goed begrijp berekend die software voor je of de rig veilig is?

Neemt dat programma vf=5 of vf=10 om mee te rekenen?

geit
      Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Originally posted by Geit
        Dus als ik het goed begrijp berekend die software voor je of de rig veilig is?
        geit
        Volgens mij staat dat nergens.
        Sowieso moet je zelf je berekeningen interpreteren of je nou alles met de hand doet of via een computerprogramma.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• RWE
          • Jul 2006
          • 26

Ooit gehoord van softbone is gemaakt door twee nederlanders
          werkt makelijker dan dat engelse, maar als je het wil proberen
          geef maar ff belletje ik heb de software en de dongle wel ergens

Vr Gr Ruud

Comment

• G-LiTe
            • Apr 2004
            • 196

Ok, wat dat Softbone betreft ben ik wel geinteresseerd.

Heb een hele tijd geleden opgevangen over het bestaan ervan en zou het graag eens testen (misschien kan iemand me na al die tijd in de juiste richting helpen)

Wat RigRight betreft, het wordt aangeboden in pakket met Harry Donovans lijvig boek Arena Rigging. (Je kan het boek ook zonder software kopen) En al heb ik geen ervaring met de software, het boek is een aanrader. Het is een zeer lijvig en goed geillustreerd boek en zeker een van de betere uitgaves op het vlak van rigging ( en ik heb hier best een hoop titels liggen)

Enige minpunt zijn de amerikaanse eenheden wat in het begin het vlot lezen zeker in de weg staat, maar na een tijdje went het wel.

Er is op Nederlandstalig (of zelfs Europees) vlak geen enkel werk dat nog maar in de buurt komt, of je moet ergens cursus gaan volgen een een mooie cursusmap krijgen ()

G.
            Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

Working...