Een alleraardigste centerpiece

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotty
    • Jul 2004
    • 22

Een alleraardigste centerpiece

Hierbij een alleraardigste constructie in een argrarisch dorp in ZuidHolland. In het jaarlijkste evenement wordt er jong en oud vermaakt met optredens en lichtshows.

Deze constructie is blijkbaar een extratje. De locale hijskraan hijst een soort van "bakje" met behulp van gele spanbanden. Over dit "bakje" hangt een lang-schalmige ketting met daaraan 1 spiegelbol motor met daaraan dus de spiegelbol die vrolijk los zwabberd in de wind.

Zo te zien is de gehele constructie gemaakt van aluminium met als "hoeken" een inwendige stalen pijp, bij mekaar gebonden door ongeveer 10 mm staalkabel. de montage kon ik niet helemaal duidelijk zien, maar de "afspanning" is bevestigd met de wereldberoemde "U"bouten aan een tijdelijke dakgoot.

Ik hoop hier wat reacties te mogen ontvangen.
    Het hangt....................nog steeds
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

lekker profesioneel bezig
    ik eiste mijn geld terug
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Barthez
      • Dec 2003
      • 256

met behulp van gele spanbanden
      In die gele "spanbanden" (wat in mijn ogen HIJSbanden zijn) heb ik misschien nog wel het meeste vertrouwen, in de Peppie-en-kokkie constructie eronder echter iets minder..
      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• DjJeroen
        • Oct 2000
        • 288

Kom je toevallig uit de buurt Scotty of heb je alleen de foto's op internet gezien?

Beetje lastig oordelen over dit als je niet precies weet hoe het in elkaar zit.

Comment

• Scotty
          • Jul 2004
          • 22

Ik kom inderdaad uit de buurt en heb de constructie met eigen ogen gezien. Ik heb ook zelf foto's gemaakt, maar die kon ik niet plaatsen.
          Vandaar dat ik wat details weet.
          Ik heb de volgende dag goed gekeken, naar de rest van de cirkelophanging. Dat bestond uit een "gamma"hijsoogje met draad M8 en de staalkabel aan het oogje bevestigd met de "u" bouten.

Als je nog vragen hebt Jeroen dan wil ik die best graag voor je beantwoorden.

Ik had het idee dat deze bouwers niet gehinderd waren door enige kennis van zaken.

PS Bartezz het zijn Hijsbanden, maar ik had het meeste vertrouwen in de Hijskraan.
          Het hangt....................nog steeds

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Geel staat in principe voor 3 Ton, net zoals paars staat voor 1 Ton en groen voor 2 Ton in de industrie. Voor de entertainment industrie wordt alles sinds een paar jaar in zwart gefabriceerd.
            Deze gele 3 Tons hijsbanden zijn dus een zeer degelijke schakel in dit geheel, zeker omdat ze normaal gesproken ieder jaar vervangen worden.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Juce
              • Aug 2001
              • 203

vind die supperman-stunten (foto's van zaterdag) eigelijk veel erger

Comment

• Marciej
                • Nov 2003
                • 45

Ik zie daar een auto van Ende Systems staan! Hebben deze dit evenement ook gedaan of is het een andere firma uit maasdijk geweest?
                Smile, you on TV!

Comment

Working...