Verantwoord riggen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FUTereLIGHT
    • May 2006
    • 33

Verantwoord riggen

Hallo, Ik werk als vrijwilliger in een pop en cultuur podium en nu willen ze daar een rigg midden in de zaal gaan bouwen.
    Nu heb ik daar alleen wat vraagtekens bij.
    Het gaat om een rigg van 7 meter en die wordt op 2 plaatsen met zelfgemaakte beugels aan 2 of 4 bouten aan 1 houten balk opgehangen, dus NIET met steels en takels enzo.
    In die rigg komen 12 parren en 2 breake-outs en wat bekabeling.
    Ook gaat daar minstens 1 keer in de maand nog effecten in. (die effecten samen wegen max 40Kg) Wat ik mij dus af vraag is of er uberhaupt wel in hout geriggt mag worden. en zo ja is dat op deze manier wel verantwoord?(dat zal wel niet)
    Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.....
    PS: die beugels zijn uiteraart van metaal en er wordt gezegt dat de max belasting van het plafond ook oke is.

Groetjes...
    Ik ben FUTereLIGHT en ik werk met Futurelight
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Wat jij nodig hebt is ....
    Advies van een rigger....
    Er zijn diverse rigging bedrijven die je hierbij van dienst kunnen zijn.

voorbeeldje:
    www.toprek.nl
    www.frontline-rigging.nl
    ik zal er nu vast een aantal vergeten, maar deze bedrijven zijn vast en zeker je graag van dienst met deskundig advies.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jeroen de Goei
      • Oct 2004
      • 376

Originally posted by FUTereLIGHT
      .
      1--Nu heb ik daar alleen wat vraagtekens bij.

2--Het gaat om een rigg van 7 meter en die wordt op 2 plaatsen met zelfgemaakte beugels aan 2 of 4 bouten aan 1 houten balk opgehangen, dus NIET met steels en takels enzo.

3--Wat ik mij dus af vraag is of er uberhaupt wel in hout geriggt mag worden. en zo ja is dat op deze manier wel verantwoord?(dat zal wel niet)