Euro-lift statieven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • STINO
    • Feb 2004
    • 93

Euro-lift statieven

We zijn op zoek naar nieuwe statieven voor onze licht installatie, de statieven zouden een brug van ongeveer 150 kilo moeten dragen.

ik heb al veel opzoekwerk gedaan op de zoek functie maar ik heb niets gevonden over het merk euro-lift...

we hebben ons oog laten vallen op de ES-300: http://www.euro-lift.com/pages/es-300.htm

heeft iemand ervaring met dit statief?

Er staat dat de minimale hoogte 1.90 meter is, heeft iemand van jullie hier al problemen mee ondervonden? Is 1.90 meter niet TE hoog om een moving head van 26 kilo omhoog te tillen of gaat dit in de praktijk zonder problemen?
    Skyline forever
  • showband
    • May 2001
    • 4516

dat ding gaat behoorlijk hoog. 4,7m en dat geeft 4 grote poten. Ik heb zelf vmb's voor dit doel en ik denk dat je veel minder plaatsgebrek op je voer hebt met drie kleine poten terwijl ik die laatste 70 / 80 cm hoogte in de praktijk nog niet heb gemist.
    lekker belangrijk!

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Wij hebben niet deze maar wel de volkomen vergelijkbare van Mobil Tech http://www.mobiltech.co.uk/ProductFrames.htm en dande alp tek 45. Het was mooier geweest als de min. hoogte wat lager was geweest, 1m90 dan trussadapter en dan b.v. 30 vierkant truss betekent dat het boven vlak op ca 2m20 ligt. Dat is voor velen al een lastige hoogte om wat over heen te leggen of doeken in te hangen. Dit is bij ons het enige min puntje (het is maar hoelang je bent ). Dat je de achterste poot tegen een wand kunt afsteunen is soms wel ontzettend handig.

gr. Herman
      Last edited by test12; 07-04-06, 11:44.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Kijk eens naar wat VMB's en anders naar Manfrotto's. Dought's zijn denk ik te duur, ik weet niet wat jullie buget is??

Die Mobile Tech's zijn ook een prima keuze!
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• STINO
          • Feb 2004
          • 93

bedankt voor jullie snelle reacties!

ons budget zou maximum 1000 € per statief zijn. We hopen voor dat geld iets deftigs te vinden.

Weet iemand iets van het merk "guil" ik zie ze soms bij verhuurbedrijven maar ik vind er geen info over.. Ook op de zoekfunctie staat er niets over...
          Skyline forever

Comment

• CoenCo
            • Feb 2005
            • 230

Ikzelf ben ook een voorstander van VMB. Goede degelijke statieven, en wonder boven wonder, sinds vorige week kan je er zelfs een handleiding bij krijgen
            Volgens de handleiding zijn ze BGV-C1, en dus ben je zeker dat je ze volledig kan belasten en niet hun last nog een keer extra moet halveren als er mensen onder kunnen komen.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
              Kijk eens naar wat VMB's en anders naar Manfrotto's. Dought's zijn denk ik te duur
              En warom VMB's inplaats van de eurolift?
              Dus motiveer je reactie
              exit night into LIGHT

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Originally posted by STINO
                Weet iemand iets van het merk "guil" ik zie ze soms bij verhuurbedrijven maar ik vind er geen info over.. Ook op de zoekfunctie staat er niets over...
                Ik heb van Guil-statieven wel eens keuringscertificaten gezien waarin die ook volgens de DIN en BGV-C1 (VBG-70)normen waren getest, dus het Guil-product is vast beter dan de publiciteit van die maker.
                Maar welk type het was weet ik niet meer, en natuurlijk weet ik ook niet of Guil ál zijn producten volgens BGV-C1 laat keuren....

Van een paar andere merken waaronder dat merk met die V heb ik wel eens gezien dat ze volgens 'VBG-8' (of 9) waren gekeurd, en dat is dus meteen op zijn minst halveren van de toelaatbare belasting.

suc6
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• STINO
                  • Feb 2004
                  • 93

We hebben beslist, het zijn de Guil 504 statieven geworden, http://www.guil-accemusic.com/catalo...a=22&idioma=in , volgende week krijgen we ze binnen.
                  Skyline forever

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Wat waren de doorslaggevende argumenten voor jullie keuze STINO?
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

en wat kosten ze??
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• STINO
                        • Feb 2004
                        • 93

De specificaties zien er zeer goed uit, ze voldoen volledig aan onze eisen. Ze hebben verschillende veiligheids certificaten en de prijs viel reuze mee, volgens mij rond de 700 €inclusief BTW. ( het kan een paar euro meer of minder zijn maar ik heb het factuur hier niet liggen )
                        Last edited by STINO; 23-04-06, 10:51.
                        Skyline forever

Comment

• Eastvillage
                          • Dec 2006
                          • 1

Originally posted by STINO
                          We zijn op zoek naar nieuwe statieven voor onze licht installatie, de statieven zouden een brug van ongeveer 150 kilo moeten dragen.

ik heb al veel opzoekwerk gedaan op de zoek functie maar ik heb niets gevonden over het merk euro-lift...

we hebben ons oog laten vallen op de ES-300: ES-300

heeft iemand ervaring met dit statief?

Er staat dat de minimale hoogte 1.90 meter is, heeft iemand van jullie hier al problemen mee ondervonden? Is 1.90 meter niet TE hoog om een moving head van 26 kilo omhoog te tillen of gaat dit in de praktijk zonder problemen?
                          Eurolift komt van Eurotruss en wordt verkocht door Fairlight,1.90 is een normale hoogte voor een statief, wil je echt lager,dan kom je bij Alp lliften
                          die veel duurder en lomper zijn.

Comment

Working...