Time Out Motor(be)sturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Time Out Motor(be)sturing

N.a.v. een post van AJB in "MA lichttafels":

Originally posted by AJB
    Wij gebruiken in Time-Out de timed macro's voor de relais-sturingen van de motortakels. Hierdoor kun je supereenvoudig prachtige moves "opnemen" en afspelen.
    Klinkt niet erg betrouwbaar, maar ben erg geïnteresseerd in verder uitleg van dit systeem. Vooral met betrekking op de veiligheid.
    Mijn mening is nog steeds dat je een triggersignaal kan sturen via DMX maar dat je altijd een 'Dead men's handle' moet hebben voor takelbewegingen die een meegeprogrammeerde looptijd hebben.

Ik ken wel een aantal systemen, maar geen enkel systeem dat een 'Dead men's handle' via de lichttafel heeft. Welk systeem gebruiken jullie?

Voor vragen mail gerust,

grtz Arvid
    Of moet ik mailen?
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Volgens mij zal het waarschijnlijk zo zijn dat ze via de controller een triggersignaal uitsturen, en dat er ergens in de buurt een noodknop staat.

Zo zou ik het toch doen
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Dit is de technologie van de midden jaren 80.
      Toen gebruikten we ook 'vaak' programmeerbare lichttafels of de takels te sturen.
      Maar dat kon ook allemaal heel mooi fout gaan.
      In '87of'88 is hiermee bij de repetities van Lee Towers in Ahoy een "major fuck up" geweest.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...