koper hamer voor truss

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    #16
    Zolang je geen speling krijgt is dat niet zo snel nodig, het kan zijn dat je gaten gaan uitlubberen, maarja.. ik heb het nog niet meegemaakt.

    wel dingen gezien die kapotgeslagen waen, verbogen maar conische koppelingen gaan bijna je hele leven mee
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      #17
      Originally posted by LJ-Martin
      1) Wij gebruiken voor onze prolyte X30-d een gewone stalen hamer van 500gr. Zeg maar de volkomen standaard bankhamer.
      2) Ok, de pennen die beschadig je steeds beetje meer en meer, maar af en toe (zeker 1x / jaar) kijken we al onze pennen en clips na ... die met bramen of scheven ... afvalberg op en gauw even een stel nieuwe aankopen.
      3) Trusspennen zijn in ieder geval spotgoedkoop (tegenover de truss)
      4) Maar wat ik me afvraag ... moeten soms ook best de conische koppelstukken vervangen worden?
      1) zelf weten = er is geen wet die het gebruik van hamers regelt, slechts gezond verstand en de portenommee doen hierin mee. (rijmt)
      2) eigen schuld.
      Maar dat eens per jaar kun je ook 1x per maand of kwartaal maken - en dan de pennen langs een slijpsteen of schuurband halen en de trussbussen licht met schuurlinnen afbramen. Schelt zeker de nodig weeggooie, maar vooral ook het blijvend gemak van (de-) & montage.
      3) geheel eens - die staan dan ook te boek als 'verbruiksartikel'-
      4) als je de stalen pennen deze teveel laat beschadigen = ja! Maar dat duur meestal wel een jaartje of wat.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #18
        Even een kickje:
        op een plaatselijk avondfestivalletje in openlucht stopt de band om 22.30 uur en begint men tussen 23 en 24 uur af te breken. Probleem is dat er klachten komen van de buren. Niet door het festival of de muziek maar door het lawaai dat het uitkloppen van de pennen veroorzaakt. Nu heb ik gelezen dat een rubberen hamer geen oplossing is maar heeft er iemand een goeie tip om het lawaai dat bij het uitkloppen geproduceerd wordt drastisch te beperken? Op een werkbare manier natuurlijk ;-) niet dat je eerst alles met kunststofschuim gaat inpakken voor je erop slaat. Alvast bedankt!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #19
          Dat begint al bij het opbouwen, heel vaak zie ik dat truss pennen er met veel geweld in gehengst worden, dan is er ook veel geweld nodig om ze er weer uit te krijgen.
          Klein tikje bij het opbouwen is echt genoeg om de pennen vast te krijgen, dan is er meestal ook maar een klein tikje nodig om ze weer los te krijgen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #20
            Bedankt maar zelfs dan maakt het tijdens de nacht en in de stille natuur toch nog wel veel lawaai naar verhouding. Dat ze ze pennen erin hengsten, komt ook soms doordat de truss niet al te goed past (vuil e.d.) en dan komen de openingen ook al niet goed over elkaar uit.
            Maar dus geen ander truukje?
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • CoenCo
              • Feb 2005
              • 230

              #21
              Als je niet wilt slaan, dan moet je persen!
              Er is natuurlijk dit: http://www.bax-shop.nl/truss-accesso...t-details.html

              En ik weet dat een ander bedrijf ook een keer zoiets heeft gemaakt, maar dan met een langere hendel, een beetje zoals dit (maar dan custom voor truss):


              Het feit dat ik 10 minuten aan het googlen was om deze te vinden, betekend natuurlijk wel dat beide oplossingen waarschijnlijk geen succes zijn/waren.

              Dus is de beste oplossing: Overdag breken! Want als ze 's nachts het getimmer niet horen, dan horen ze de ramp wel, of de manitou, of de vrachtwagen, of geschreeuw.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #22
                Een tik met een hamer gaat een heel stuk sneller dan een tang op de truss zetten en daarin gaan knijpen, waarschijnlijk moet je de pennen die echt vastzitten alsnog met een hamer doen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Timothy
                  • Aug 2005
                  • 175

                  #23
                  Om het toch iets stiller te laten verlopen (maar is ook omslachtig): Plat stuk metaal (Bv. beitel of zo) op de pen leggen en met rubberen hamer op dit metaal kloppen?
                  Het geluid van metaal op metaal (metalen hamer op pen) is dan al pak minder door rubberen hamer. Natuurlijk moet he metalen plaatj voldoende groot en stevig zijn...
                  Zo zou ik het in die siatie proberen dan..

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #24
                    Bedankt voor de tips en het zoekwerk. Die tang had ik idd nog nooit gezien maar zal inderdaad geen supersucces geweest zijn. Overdag breken is ook moeilijk als het de volgende ochtend al ergens moet opgesteld worden.
                    Ik ga het plaatje en rubber eens voorstellen en hierdoor geïnspireerd: waarom geen stukje hout ertussen maar dan wel met metalen hamer? Zal ook iets dempen ... Te proberen!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • Timothy
                      • Aug 2005
                      • 175

                      #25
                      Hout is theoretisch ook mogelijk, alleen loop je het risico dat het hout kapot geslagen wordt. Dus extra stukjes voorzien...

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #26
                        Denk dat je bij een beetje truss constructie heel snel genoeg hebt van het gepiel met stukken hout, rubber, tangen, enzovoort.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Needmoresound
                          • Apr 2005
                          • 170

                          #27
                          Ik heb kinder sokjes over de kop van de hamer getrokken. Scheelt al veel herrie en kost niet teveel moeite

                          Comment

                          • tarpan
                            • Dec 2008
                            • 266

                            #28
                            Originally posted by Needmoresound
                            Ik heb kinder sokjes over de kop van de hamer getrokken. Scheelt al veel herrie en kost niet teveel moeite
                            of met gewoon met een baby
                            als je bij de brom zit...

                            Comment

                            Working...