Prolyte koppelingen passen niet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyB
    • Mar 2006
    • 5

Prolyte koppelingen passen niet

Een tijdje geleden heb ik 2 stukken prolyte truss 2de hands overgenomen. Het gaat om de H30 serie.

Vandaag naar de winkel gegaan om hier koppelstukjes voor te halen, thuis vol goede moed geprobeerd om de truss in elkaar te tikken maar het past niet. De eitjes gaan er helemaal in, maar de gaten zitten op de verkeerde plek.

Het leek wel ofdat de koppelstukjes verkeerd zijn, heb dus bij een verhuurder om te passen 2 andere eitjes gehaald, maar ook deze passen niet.

Volgens mijn dealer is er maar 1 soort koppeling en is dit de afgelopen jaren niet veranderd. Ik kan dus ook geen verouderde versie hebben.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik dit op moet lossen?

Foto's:

Last edited by RoyB; 03-03-06, 00:35.
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Zo te zien kom je echt wat tekort! Raar verhaal! Weet je ook waarom die persoon er vanaf wilde? Hierom mischien?

PS. Je weet dat het kleine gat aan de binnenkant moet? Oftewel het tapse eind. Je zal echt niet de eerste zijn die die fout maakt...

Prolyte zelf al gebeld (Nederlandse firma)? Mischien kunnen ze er zelf wat mee! Het zou ook nog kunnen dat het een speciale serie voor 1 bedrijf was die zo 'n enorm goede diefstalbeveiliging hebben! Alhoewel het verplaatsen van een gat mischien weer gevolgen heeft voor de goedkeuring...

Iemand Rinus gezien?

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Zeker dat ze je in de winkel niet de verkeerde couplers verkocht hebben. Lijkt me veel op eurotruss couplers ofzo (die zijn een beetje korter...)
      --- watt ever you want ---

Comment

• RoyB
        • Mar 2006
        • 5

Originally posted by Outline
        Zo te zien kom je echt wat tekort! Raar verhaal! Weet je ook waarom die persoon er vanaf wilde? Hierom mischien?
        Het komt uit een vaste installatie. De truss was "over" na verbouwing.
        PS. Je weet dat het kleine gat aan de binnenkant moet? Oftewel het tapse eind. Je zal echt niet de eerste zijn die die fout maakt...
        Hier heb ik op gelet ja.
        Prolyte zelf al gebeld (Nederlandse firma)? Mischien kunnen ze er zelf wat mee! Het zou ook nog kunnen dat het een speciale serie voor 1 bedrijf was die zo 'n enorm goede diefstalbeveiliging hebben!
        Ik hoopte eigenlijk dat dit een veel voorkomend probleem is en dat jullie dus zo de oplossing wisten. Dan inderdaad maar eens prolyte bellen.

Comment

• RoyB
          • Mar 2006
          • 5

Originally posted by Kevin_DM
          Zeker dat ze je in de winkel niet de verkeerde couplers verkocht hebben. Lijkt me veel op eurotruss couplers ofzo (die zijn een beetje korter...)
          Ik heb het dus met 2 verschillende couplers geprobeerd. 1setje van de winkel, en nadat die niet bleken te passen met een setje van een verhuurder.

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Op elke Prolyte truss zit een product/inspectie datum-sticker,
            je zou het eens bij Prolyte kunnen proberen na te vragen.
            Niemand die meer van hun producten en historie weet dan zij zelf lijkt mij zo...
            En ook een tweedehands Ford is een Ford,
            dus een tweedehands Prolyte blijft een Prolyte!
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• RoyB
              • Mar 2006
              • 5

Inmiddels contact gehad met Prolyte. Ze zouden mij nog terugbellen.

In de tussentijd eens een tekening gemaakt van de maten van zowel truss als coupler (en waarop je dus ook kunt zien dat ik aan alle 2 de kanten van de coupler 2,5 mm te kort kom)

Is er toevallig iemand die mij zo weet te vertellen dat mijn couplers toch geen prolyte zijn, of van een oudere versie?

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Als ik die schets zie, met de scherpe overgangen aan de konische kant lijkt dat veel meer op een Eurotruss dan op een Proyte.
                Die van Prolyte hebben een vloeiender overgang en afgeronde uiteinden.
                Maar er zijn maar 35 fabrikanten op de wereld die conische koppelingen maken dus met een week of 34 moet het toch wel gelukt zijn.
                Waarom ga je niet gewoon naar een bedrijf dat echte Prolyte verhuurt, en huurt daar met de heel eerlijke mededeling van jouw probleem even een paar van die eitjes-bommetjes-of hoe men ze ook pleegt te nomen.
                Goeie kans dat je ze gewoon mag lenen... en daarna er ook wel een paar kunt kopen.
                maar volgens mij heb je wel Prolyte truss maar zeker geen koppelingen
                erin.
                Die heten in officiele Prolyte taal iets van CCS-6.

Suc-6

Comment

• oscarfritschy
                  • Apr 2003
                  • 28

Is het niet zo dat als je de koppelingen een halve slag draait dat ze dan wel passen? Ik had laatst een show met truss, en daar paste het ook niet, totdat iemand zei dat ik ze moest draaien, en toen paste die wel! Er schijnt in het midden van de koppeling een puntje geslagen te zijn, en deze moet of naar binnen, of naar buiten(weet neit precies meer, moet je ff proberen) Weet niet meer welk merk truss het was..dus weet niet of dat hier ook het geval is...tis maar een id!!!

Grtz, Oscar

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

Originally posted by Outline
                    (En nog 10 onnodige tekens omdat anders mijn bericht tekort is..)

Comment

• oscarfritschy
                      • Apr 2003
                      • 28

sorry..verkeerd begrepen!! scherp..bedankt..

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Originally posted by Dj Mark
                        (En nog 10 onnodige tekens omdat anders mijn bericht tekort is..)
                        Als je zelf geen oplossing probeert aan te dragen...

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Originally posted by RoyB
                          De maten van de truss kunnen juist zijn maar die van de koppeling niet.
                          Dit is dus absoluut geen Prolyte koppeling. De Lengte maat van een Prolyte is 88 mm en de hartafstand van de gaten is 50 mm.

gr. Herman
                          Last edited by test12; 08-03-06, 10:52.

Comment

• RoyB
                            • Mar 2006
                            • 5

Ik heb inderdaad verkeerde couplers gekregen bij toevallig beide bedrijven. De winkel heeft het opgelost (ze hadden zich ook vergist) en ik kan weer trussjes tikken :-)

Bedankt voor de antwoorden!

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Lekkere winkel trouwens,
                              daar loopt het over van de vakkennis begrijp ik.
                              Maar opgelost.
                              Dus: Slot.
                              Last edited by rinus bakker; 12-03-06, 01:30.

Comment

Working...