bevestigen led-tubes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

bevestigen led-tubes

hier wordt dag en nacht gehamerd op het feit dat er bij elk toestel safety's gebruikt moeten worden, en dit VOORAL door de "groten" onder ons.
    Ik doe dit waar nodig wel en vroeg me, na aankoop van een aantal led-tubes, af hoe anderen dit hier aanpakken... en ging dus op zoek op dit forum.

MAAR als het aankomt op het gebruik van led-tubes zie ik dat:
    1/ niemand de bijgeleverde plaatjes gebruikt - laat staan een deftige klem
    2/ iedereen de tubes bevestigd met PLASTIC colson-bandjes (trekbindertjes), en daarvoor de gaten gebruikt die dienen voor de safety en aarding!
    3/ niemand safeties gebruikt voor z'n led-tubes. Ze wegen geen 20kg maar toch...

Ik heb het momenteel zo aangepakt:
    ik gebruik voor de bevestiging van de tube zelf een c-klem met borgmoer per plaatje. En ook op de 2 schroeven (inbus) op het plaatje plaatste ik een borgmoer zodat deze niet kunnen loskomen. Zo kan ik de plaatjes verschuiven over de gehele lengte van de tube en kan ik ze op alle mogelijke manieren bevestigen in m'n truss-constructies... Safety wordt bevestigd aan het daarvoor voorziene oog. Op deze manier kost het natuurlijk wel wat.

Vinden jullie dit een goede oplossing of zien jullie het liever anders?
    Graag jullie mening/advies.
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Originally posted by luc2366
    hier wordt
    1] dag en nacht gehamerd op het feit dat er bij
    2] elk toestel safety's gebruikt moeten worden, en dit VOORAL door de
    3] "groten" onder ons.
    Ik doe dit waar nodig wel en vroeg me, na aankoop van een aantal led-tubes, af hoe anderen dit hier aanpakken... en ging dus op zoek op dit forum.

4] iedereen ????
    de tubes bevestigd met PLASTIC colson-bandjes (trekbindertjes), en daarvoor de gaten gebruikt die
    5] dienen voor de safety en aarding! voor z'n led-tubes.
    6] Ze wegen geen 20kg maar toch...
    Hoi Luc,

1] met tussenpozen misschien ja ? ... maar niet zo letterlijk als jij het nu hier stelt.
    2] elk? ... nee hoor absoluut niet waar!
    3] en de "kleinen" dan? die vinden dat dan automatisch allemaal maar overbodig gel*l?
    4] man + paard + voorbeelden?
    5] staat er op (de manuals van) die led-tubes dat de door jou bedoelde gaten ook echt zijn bestemd voor safeties?
    In je auto staat dat het midddelste pedaal is bedoeld om mee te remmen .... Doe je ook niet he = ook gel*l?
    6] en wat wegen ze dan wel?

Volgende keer je wat volwassener gedragen!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ben het met je eens Rinus, toch heeft hij wel een punt.
      ik ben het wel eens met het verhaal dat met ledtubes nogal eens makkelijk gedaan wordt en de safety maar weggelaten wordt.

het is alleen jammer om vervolgens te zeggen dat de "groten" degenen zijn die tot het irritante aan toe zitten te hameren op safety's.
      Ik vind juist dat degenen die het "kleine" werk doen en hameren op safety's het verhaaltje begrijpen.
      Grote jongens hebben een grote portomonee, daar kunnen er wel een paar safety's af. Maar de kleine jongens die nog een centje opduiken om er in plaats van iets moois safety's van te kopen begrijpt hoe het werkt.

Gaten die bedoeld zijn voor aarding?? leg dat eens uit, als het goed is gaat dat toch zeker via het snoer?? daar hoef je toch geen aarddraad voor te trekken (of begrijp ik het ff niet??)

maar vooral dat niemand safetys gebruikt bij ledtubes heb ik een beetje moeite. degenen die jij gezien hebt gerbuiken die mischien niet, maar bij mij gaat er niets de truss in zonder safety. en dat is echt niet alleen zo bij mij.. let maar eens goed op.je zal je verbazen hoeveel mensen ook na kunnen denken..

vraag blijft even, hoe doe je het zelf nou exact, mischien kunnen de safety vandalen onder ons er wat van leren, heb je een foto??
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

ik heb me misschien wat overdreven uitgedrukt en ga zeker geen namen noemen van mensen hier op 't forum die het verkeerd aanpakken (ik hou m'n hart al vast voor de reacties die dan zouden volgen ), maar voorbeelden zijn zeker te vinden.

FEIT is dat ik bv. onlangs in Plopsa-indoor te Hasselt was en daar zijn ALLE led-tubes vd autoscooters (dus vaste installatie) bevestigd met colsons (en dat is zeker geen klein firmaatje die daar aan 't werk is)

@ rinus: dus nu moet ineens een "gevlogen" apparaat niet gesafed worden? Want dit bedoelde ik in m'n originele post

uit de manual:
        -select a location where the device is protected against extreme heat...
        -use an appropriate safetycable to fix the device
        - ground connection: use this connection to ground the led-tubes properly
        -weight: 1.8kg (maar denk dat het eerder 3kg is)
        -tube-holders needed to fix the tube against surface

zal proberen later vandaag een foto te plaatsen van mijn "aanpak"

ben blij dat er nog zijn die het wel correct doen. hoe pakken zij het aan? want de bijgeleverde klemmen zijn nou niet ideaal te noemen.

Comment

Working...