onveilige situaties?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KS
    • Oct 2005
    • 23

onveilige situaties?

Sinds een paar weken zit ik op stage. Hoe langer ik daar zit hoe vaker ik daar dingen tegen kom die ik aangeleerd krijg op school als fout en (levens)gevaarlijk.

Nu wil ik weten, hoe moet ik daar als beginnende stagair mee omgaan? Als ik er vragen over stel (waar ik heel voorzichtig mee wil zijn omdat ik niet als betweterig het bedrijf in wil komen) dan wordt dat afgedaan als 'dat houd het wel' of 'het kan geen kwaat'.

Maar als ik dan zie dat een spiegelbol aan een haak wordt gehangen die eigenlijk bedoeld is voor op een safety of een truss die aangeslagen wordt met een kale steel dan ben ik niet fijn bezig.
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

Je spiegelbol en haak verhaal snap ik niet helemaal.
    En een kale steel aan een truss hoeft niet per definitie onveilig te zijn.

Comment

• KS
      • Oct 2005
      • 23

Het gaat me niet exact om de situaties maar hoe ik er mee om moet gaan.

Comment

• soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

je hebt het recht om dingent te vragen, aangezien je een ''leerstage hebt'' je zou dan bijv ook kunnen vragen aan hun waarom doen jullie dit, en waarom niet zo!!
        de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

citaat:Geplaatst door KS

Sinds een paar weken zit ik op stage.
          1) Hoe langer ik daar zit hoe vaker ik daar dingen tegen kom die ik aangeleerd krijg op school als fout en (levens)gevaarlijk.
          Wist jij al dat die handelingen daar levensgevaarlijk zijn?
          Of wordt dat daar aan jou verteld, zodat je van dat voorbeeld leert?
          En waarop is dat levensgevaar dan gebaseerd?
          citaat:
          Nu wil ik weten, hoe moet ik daar als beginnende stagair mee omgaan? Als ik er vragen over stel (waar ik heel voorzichtig mee wil zijn omdat ik niet als betweterig het bedrijf in wil komen) dan wordt dat afgedaan als 'dat houd het wel' of 'het kan geen kwaat'.
          (kwaad is met een 'd' aan het eind)
          Dat houdt het wel kan met cijfers worden onderbouwd waarin een breuk- of vervormingsfactor moet zijn opgenomen (=10x resp. 5x het gewicht van het betreffende item).
          Of iets 'kwaad' kan weet je nooit, maar dat is ook geen issue!.
          Of iets voldoende (!) veilig is daar gaat het om. En niet alles hoeft perse levensgevaarlijk te zijn om toch gevaar op te leveren.
          Een vinger, oog, hand of been moeten missen .... en toch doorleven is evenmin een aanvaardbare gedachte bij 'geen kwaad kunnen'
          citaat:
          Maar als ik dan zie dat een spiegelbol aan een haak wordt gehangen die eigenlijk bedoeld is voor op een safety of een truss die aangeslagen wordt met een kale steel dan ben ik niet fijn bezig.
          Haken bedoeld voor safety's - je gaat toch niet verwijzen naar musketons?
          Als je het allemaal al denkt te weten zul je toch ook de naam der dingen moeten kunnen noemen?!
          En als iemand nu eindelijk eens kan gaan onderzoeken hoe snel een steel zo'n truss opvreet.... leuke topic!
          Zet overigens wel degene eronder die beweert dat het geen kwaad kan!

Suc6
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• KS
            • Oct 2005
            • 23

Laten we er even van uit gaan dat de situaties er zijn. Wat is mijn verantwoordelijkheid als stagair dan? Ik ben soms bang dat als er wat mis gaat dat er gelijk mensen op me af komen rennen met de tekst "jij, jij, jij was het!". Ik wil graag leren dingen correct te doen, moet ik het dan gewoon mee gaan en zelf gewoon doen wat mij gezegd wordt te doen of mag ik zelf mijn verstand gebruiken?

Comment

• Freddie
              • Nov 2002
              • 195

Bij ons op school hebben ze het erover dat je als stagiar geen enkel verantwoordelijkheid heb binnen het bedrijf. Als hun jou iets laten doen wat niet goed is volgens jou, zijn hun nog steeds verantwoordelijk.

Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Misschien is het verstandiger te gaan zoeken naar een stageplaats bij een bedrijf dat wel werkt volgens de regels die hier voor zijn.

Heb je op school je probleem al kenbaar gemaakt ? zo ja, wat zeggen zij er van ?

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Laten we er vanuit gaan dat vliegtuigen kunnen neerstorten.
                  Dus er is geen piloot meer te vinden die dan nog op het 'flight deck' instapt?
                  Want er zou eens gewezen kunnen worden.
                  Er zijn altijd en overal wel 'situaties'.
                  Maar wat is jouw rol daar dan in?
                  Werk je met rommel of slecht (onderhouden) materiaal?

Dit is het soort hypothetische geneuzel waar je wel een miljoen webpages mee kunt vullen.
                  Graag wat meer konkreet worden
                  - of er volgt een onvermijdelijk slotje door dit modje.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...