4 bar verticaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

4 bar verticaal

hallo,

ik zie wel eens een 4 bar verticaal hangen bij shows, nou wil ik dit ook eens toe gaan passen maar hoe bevestig je de 4bar aan de truss? (welke klemmen enz.)
    en bestaan er 4bars met de hartings aan de achterzijde (dus eigenlijk bovenop?) omdat de voorbars voor een wit scherm komen te hangen die aangelicht wordt met horizonbakken! (mij lijkt het namelijk niet mooi als je de harting in silluétziet zitten!

(als iemand er foto's van heeft gelieve ook even plaatsen!

M.V.G. frans jansen

p.s. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar die leverde niet veel op!
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

gewoon je G haken vervangen voor halfcouplers. lijkt me toch geen probleem??

harting on top is denk ik ook wel verkrijgbaar, maar ik bouw zulke zaken altijd zelf, dus heb geen idee wie ze verkoopt
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

T-barren vertikaal hangen doe ik met halfcouplers, maar dan wel 2 stuks! 1 aan de bovenste 'buis' en 1 aan die daaronder (zowel bij triangle als bij square). Ook komen de halfcouplers dan in het midden van de t4 te zitten. Handigheidje van mijn t-barren is, dat ik de couplers een kwartslag los kan draaien en ze zo over de gehele lengte van de t-bar kan schuiven.

Comment

• DJP-BIM
        • Jan 2004
        • 289

Hey frans,

toevallig zit ik ook met probleem, met de carnaval sta ik een een veels te laag zaaltje, dus verticaal met die hap, ik heb zojuist wat halfcouplers besteld, en zal wel laten weten hoe dit loopt. spreken we nog wel over op school

bimshowequipment.nl

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

ja, is mooi en stevis mark, maar het kan ook zijn dat je op die maniernet niet uitkomt, en met 1 klem met een wll van 250 kg kom je er ook wel, natuurlijk een nette safety eromheen en klaar is klara
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Ik blijf het link vinden om een t-bar aan 1 halfcoupler te hangen, durf het gewoon niet aan. Ondanks dat ik met safety's werk en fatsoenlijke halfcouplers. Stel er stoot er 1 tegenaan, en de halfcoupler laat los of breekt, dan krijgt die safety dus ook een behoorlijke klap, plus dat de t4 heen en weer gaat zwaaien, want de t-bar wil in evenwicht komen.

Het zal wel mogen, maar ik doe het liever niet, vandaar dat ik met 2 halfcouplers werk.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Het grootste risco met halfcouplers is toch het wegglijden vermoed ik zo.
              Er zit een M12 bout in... probeer die maar eens zo maar te breken...
              met ertegenaan stoten?
              Lopen er soms olifanten of neushoorns los in die zaal?
              En de klap op die safety heb je zelf in de hand:
              een zo kort mogelijke valafstand overlaten....
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DJP-BIM
                • Jan 2004
                • 289

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Het zal wel mogen, maar ik doe het liever niet, vandaar dat ik met 2 halfcouplers werk.
                ik ga er ook 2 aankoppelen zodat ik hem onderaan nog eens vast kan koppelen aan mijn statief, dus boven vast aan de truss en onder vast aan het statief,
                alleen kan nog niet zeggen hoe dit werkt enof dit gaat werken om dat wss dinsdag de couplers er pas zijn.

bimshowequipment.nl

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

Is de buis van je statief 50mm buitenmaat?

Comment

Working...