Fantek T101 of VMB TE-034

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J. lengers
    • Nov 2005
    • 2

Fantek T101 of VMB TE-034

Wie weet wat het verschil is tussen de Fantek T101 en VMB TE/034 windupstatief:
    [u]Windupstat Fantek T101 3,8M 100KG</u>

Max. hoogte 3,20 / 3,80m (d.m.v. meegeleverde extension)
    Min. hoogte 1,26m
    Max. toelaatbaar gewicht 100kg
    Min. toelaatbaar gewicht 25kg
    Diameter open 1,56 x 1,56m
    Diameter gevouwen 0,30 x 0,30m
    Gewicht van statief 21kg

[u]VMB TE-034 3,8M 100KG</u>

Max. hoogte 3,20 / 3,80m (d.m.v. meegeleverde extension)
    Min. hoogte 1,26m
    Max. toelaatbaar gewicht 100kg
    Min. toelaatbaar gewicht 25kg
    Diameter open 1,56 x 1,56m
    Diameter gevouwen 0,30 x 0,30m
    Gewicht van statief 21kg

• J. lengers
    • Nov 2005
    • 2

Wie heeft de Fantek T101 gebruikt of in gebruik, en wat zijn de plus en minpunten?

Ik sta op het punt twee statieven aan te schaffen, maar de fantek is goedkoper dan de vmb. Ik wil graag weten wat het verschil is.

En moet ik zwart gecoat nemen of gegalvaniseerd?

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Je moet natuurlijk niks qua kleur....
      en gegalvaniseerd zou wel eens duurder kunnen zijn dat met een zwarte jas (coat)..[8D]
      verder bespeur ik twee verschillen:
      de merk & type-stickers
      en
      de prijs stickers..[)]
      Maakt VMB soms zijn eigen B-merk.
      Philips heeft jarenlang ook Aristona en Erres (ofzo) op de makrt gebracht: vrijwel (van binnen!) identieke apparaten, maar met een ander merkje en vaak ook prijsje dan het Eindhovens origineel.
      [:I]
      Of is er hier weer eens sprake van de zoveelste 'slaafse nabootsing' - (haast perfecte en weerzinwekkende copien[xx(]) een fenomeen dat in het vak van de entertainment-apparatuur fabrikanten niet geheel onbekend is.
      Zelfs een veelvuldig gecopieerde fabrikant als Prolyte verlaagd zich hiertoe. Bij het fabriceren van bijvoorbeeld barricades, waarbij ze wel erg heel erg veel 'inspiratie heeft opgedaan' aan de inmiddels wereldwijde faam van de MOJO Barriers. [:0] En waarbij de zg. verbeteringen dus eigenlijk verslechteringen blijken, maar ja dat gaat MOJO ze niet vertellen natuurlijk. [8D][B)]
      Op zo'n moment verliezen ze dan in mijn ogen ook hun klaagrecht.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Uit betrouwbare bron hebbik vernomen, dat VMB zelf geen statieven maakt,
        maar dit inkoopt bij een toeleverancier.
        De naam daarvan? Juist: Fantek.
        En Fantek heeft "zich heel erg verdiept" in hoe een fabriek als Doughty zijn statieven maakt.
        En komt sinds enige jaren ook onder eigen merk op de markt.
        Maar ja, VMB wil er ook nog een "paar grijpstuivers" aan overhouden, dus is er vast wel een verschil in prijs ..............

Comment

• Walter Jaegermann
          • Nov 2000
          • 46

Beste Rinus,

Ik ben erg benieuwd naar jouw "betrouwbare bron", want uit zeer betrouwbare bron (VMB zelf) hebben wij vernomen dat de TE-034 evenals alle andere statieven nog steeds bij VMB zelf worden geproduceerd, zoals dit al minstens 18 jaar gebeurt.

Fantek schijnt een zeer goed gelijkend kopie te hebben geproduceerd en men schijnt zelfs geruchten op de markt los te laten (!) welke moeten doen voorkomen dat VMB zelf niet meer produceert.

VMB is hier niet gelukkig mee, allereerst omdat men een bijna 100% kopie op de markt brengt, welke snel wordt geassocieerd met het merk VMB. De kwaliteit wijkt praktisch op een aantal onderdelen af, het betreft immers een andere fabrikant met dus andere productie-methodiek.

Voor vragen over VMB kun je natuurlijk altijd even bellen met de importeur, of met je lokale dealer. (of gewoon met J&H)

Met vriendelijke groeten,
          Walter Jaegermann

Comment

• SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

Het verhaal van Rinus heb ik rechtstreeks bij Rolight te horen gekregen nadat ik wat vragen stelde over Fantek statieven.

Het lijkt een beetje op diverse MH merken, fabriek produceerd in opdracht van en gaat er uiteindelijk zelf met de buit er vandoor...

Ik heb de fantek statieven in mijn handen gehad en als ze dan toch echt de patenten zouden hebben, zou het product van hen er tig keer beter uit mogen zien en kunnen houden. Hun huidige producten acht ik niet als betrouwbaar...

VMB echter weer wel....
            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Walter Jaegermann
              • Nov 2000
              • 46

Wellicht ten overvloede, maar altijd leuk, hier nog even een fotootje van de VMB productie-vestiging in Valencia.

Groeten!
              Walter Jaegermann

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Nou Walter,
                dan heb je kennelijk nog betere bronnen dan ik...

Die foto is leuk, maar bewijst natuurlijk niet zo veel:
                die kun je 10 keer (laten) maken met die twee mannen erop,
                maar dan met telkens weer een ander jasje aan...

Mijn twijfels over VMB waren overigens ooit begonnen op basis van de 'truss'
                die ze onder hun naam op de markt brengen....
                Daar zit ook heel wat imitatie en regelrechte r*tz**i bij.

Dus het verhaal over die statieven leek mij niet geheel onwaarschijnlijk.
                Maar dat Doughty heel wat meer origineels maakt,
                dan deze Paella-producenten doen lijkt me buiten kijf.
                Als er iets als "de Franse slag" bestaat
                is er ook zeker een begrip als "de Spaanse slinger"
                of desnoods "MaƱana manufacturing" te bedenken.

Overigens:
                als ze bij VMB nou echt zo prat gaan op hun eigen fantastische en originele stands,
                dan zouden ze die copieerder van Fantek toch wel wat meer in de (juridische) tang moeten kunnen nemen.

Comment

Working...