tentrigging deel 786432786423

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

tentrigging deel 786432786423

zijn we weer...
    sorry voor de naamsvern*uking van dit bedrijf... , maar dit is niet helemaal zoals het hoort dacht ik zo
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht
  • Dj Noiz
    • Oct 2004
    • 31

Moest de truss nu iets langer zijn aan beide zijden zodat de trekracht horizontaal is, is het al iets beter te doen (ken het type tent, heb er geen technische fiche van, maar weet wel dat er serieus wat aan de "dwarsliggers" kan en mag hangen)

Comment

• stakke
      • Jan 2005
      • 66

Ontertussen weten we het al wel hoor. Ziet er zeer amateurisch uit (ook eens naar de loshangende kabels kijken).
      Maar gaan we nu elke foto die op het internet verschijnt, waar al vele topics over bestaan, hier te zien krijgen en telkens in een nieuw topic. Je vermeld het trouwens zelf in de topic naam.
      Ik ben het er mee eens dat je kan leren uit fouten. Er zijn bedrijfjes die niets leren.
      Nu heb ik niets aan enkel foto's. Mocht je er een berekening (eventueel met realistische geschatte gewichten) er aan toevoegen zou een nieuw topic toch intressant kunnen zijn.

Comment

• LJ_jacob
        • Aug 2003
        • 293

ja, ben ik helemaal met je eens, ik ben echter reken/riggingtechnisch nog niet zo ver dat ik dat kan (+ dat je geef afstanden kan aflezen van dit plaatje).
        Ik vind het zelf altijd wel leuk om dit soort dingetjes te zien en er van te leren, dus daarom postte ik het ook, er is echter nog geen sticky topic voor waar ze allemaal in kunnen.
        Wat die zwarsliggers betreft weet ik het ook niet, zie iig wel schuine reeptrekken en banden die de trusspijltjes toch behoorlijk onder druk zetten....

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Dus je weet het allemaal eigenlijk niet zo goed, maar vond het toch nodig om de foto maar te plaatsen? Tegen beter weten in noemen we dat? Schoenmaker blijf bij je... slotje?

Comment

• Jeroen de Goei
            • Oct 2004
            • 376

ongelovelijk die eerste foto. vorige week ook al zo een soort foto op dit forum. als je dit ziet moet je gewoon de politie bellen. wat een randdebielen bestaan er. vermoorden die gasten!

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Voor Stakke, en alle anderen die er een probleem mee hebben dat dit soort foto's hier verschijnen:
              Niet de boodschapper neerschieten aub!
              Er zijn dus wekelijks nog bedrijven die op deze wijze denken lekker/goed/veilig bezig te zijn.

Er zijn dus wekelijks enige duizenden bezoekers van evenementen die een risico lopen. Tevens zijn er een heleboel bedrijven die WEL weten wat ze moeten doen, en sommige zaken wel kunnen uitvoeren, maar dan hangt er dikwijls een ander prijskaartje aan dan bij het bedrijf waar je nu bijvoorbeeld de foto van ziet.
              Dat het bedrijf goedkoper is dan een bedrijf dat het wel goed doet is een aanname van mijn kant, geen feit.
              De opdrachtgever weet in veel gevallen niet dat het bedrijf wat ze hebben ingehuurd niet veilig werkt.
              Door hier veelvuldig te discussieren wordt er kennis gedeelt, we kunnen immers aangeven dathet ophangen van een stuk truss aan een windverband van een tent middels een spanbandje niet een veilige manier van werken is.

Dikwijls wordt de eigenaar van de foto's op een lopend onderwerp gewezen, dom zijn de onwetenden, lerend zijn de oplettenden!

Middels bovenstaand stukje hoop ik het nut van dit, zoveelste, onderwerp te hebben aangetoond. Al had het wat mij betreft best kunnen worden toegevoegd aan een lopend onderwerp...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Het Feit dat hep posten van dit soort foto's al als irritant wordt bestempeld vind ik persoonlijk verontrustend.

Oké, we zien hier veel ergere dingen, maarer gaan hier toch een aantal dingen fout.

schuine reeptrek, verkeerde materialen (spanbanden) en het belasten van horizontale liggers ipv. de dekroeden.

ik vind dat het toch het vermelden waard blijft zolang het nog steeds fout gaat.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Jeroen de Goei
                  • Oct 2004
                  • 376

en dat is juist.
                  oproep aan iedereen:

neem foto's en laat ze zien.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

euhm.....zullen we on-topic verder gaan?...[8)]
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• RDH
                      • Aug 2001
                      • 298

Ik vind het een goede zaak dat zulke mensen hier bekritiseerd worden. Het valt mij op dat een basisopstelling (6 mtr truss, 12x par 56, 2x scan, 3x dimmerpack) al aardig wat weegt! Je merkt gewoon dat de statieven aardig belast zijn! Nou ik zou het zo dus never mind op durven hangen. Je spreekt toch niet meer over gewonden als het valt..maar toch echt over doden ben ik bang! Je zou eronder staan..

Comment

• Spotter
                        • Nov 2003
                        • 77

RDH, moeten die dimmers echt de truss in? Met langere kabels en dimmers op de grond spaar je natuurlijk al behoorlijk wat gewicht uit.
                        Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Bij die eerste foto kon ik alleen maar denken:
                          hoeveel idioten zullen er nog zijn die dit soort van gruwels blijven volgen?
                          Veel - tot we de eerste doden of zwaargewonden zullen hebben,
                          die de riggingcriminelen als dit de Hel in zullen procederen.
                          1. Aanslaan op gordingliggertje
                          2. Aanslaan op midden
                          3. Gording scheef belasten (dubbele buiging!)
                          4. De bovenste eindstijl in de truss op afschuiven belasten.
                          5. Gebruiken van een polyester sjorband als hijsmateriaal.
                          6. Geen enkele temperatuurssafety.

Gelukkig (?)
                          was dat trussje weer niet zo zwaar en
                          heeft het weer niet hard gewaaid en
                          is er geen spotje ontsteld geraakt met het wapperen/klapperen van het tentzeildoek in de wind.

Maar evengoed is het allemaal SUPERFOUT, en welke firma dat dan gedaan heeft doet er niet toe.
                          Of misschein wel want dan kunnen we de Economische Controle Dienst, de ArbeidsInspectie en de FIOD even langssturen.....
                          Of anders een collega van Mohammed van der G. of een andere fanatieke bestrijder van het onrecht in de wereld.
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                            • Nov 2000
                            • 299

Sorry hoor mijn aandacht ging meer uit naar de twee wonder schone dames op het podium.

Zijn jullie nu al zulke vak idioten aan het worden dat jullie daar geen oog meer voor hebben.

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

dan heb jij ook goeie ogen... ik zie 4 borsten, 2 jurkjes, een hoed en 2 microfoons:P

Comment

Working...