deco truss of mini trus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Casper2
    • Oct 2005
    • 7

deco truss of mini trus

Wie kan mij vertellen welke fabrikant deco truss van 10 cm maakt? Ik heb me het klaplazerus gezocht, maar over het algemeen niet kleiner dan 22 cm.

BVD!! Casper
  • havvyan
    • Mar 2005
    • 55

dit misschien iets
    CM gecertificeerd takel prutser

Comment

• Casper2
      • Oct 2005
      • 7

dank, maar deze zijn een beetje prijzig 500 a 600 euro / meter [xx(] dit is dan ook fiber. iemand nog andere suggesties voor aluminium truss?

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Bizar, had dit nog nooit gezien, mag dit ook belast worden??
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Casper2
          • Oct 2005
          • 7

Ik had ze aan de lijn. Ja, dat kan, het spul is zelfs sterker dan aluminium. Het is alleen vreselijk duur.

Comment

• Casper2
            • Oct 2005
            • 7

Maar weet iemand inmiddels al waar ik truss van 10 cm zou kunnen vinden?

Comment

• soundcheckfrits
              • Jan 2005
              • 455

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Bizar, had dit nog nooit gezien, mag dit ook belast worden??
              bij deze vraag heb ik nouw me vraagtekens!!

als je deze foto bekijkt dan zie een hele vage manier van ophangen van die ''truss'' daar zou ik geen mac's parren ect willen ophangen

tjah beetje offtopic maar moest even
              de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Jeroen de Goei
                • Oct 2004
                • 376

citaat:Geplaatst door Casper2

Ik had ze aan de lijn. Ja, dat kan, het spul is zelfs sterker dan aluminium. Het is alleen vreselijk duur.
                zo, sterker dan allu, hoe zit het met de doorbuiging? zoiets als de mond van deze smilie?

het heet niet voor niets Decotruss

Comment

• Jeroen de Goei
                  • Oct 2004
                  • 376

Wie kan mij vertellen welke fabrikant deco truss van 10 cm maakt? Ik heb me het klaplazerus gezocht, maar over het algemeen niet kleiner dan 22 cm.

BVD!! Casper
                  Misschien een decorbedrijf die dit in elkaar wil lassen. Is vrij eenvoudig. Ik ken wel een bedrijf die laddertrussen maakt van 10 cm.

of heb je het over lengte?

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

Ga naar de website van die zooi,
                    en je krijgt wel heel veel getallen te zien maar niet de eenheden...
                    meters of feet
                    cm of inches
                    kilo's of pounds enz.
                    Een lachertje.

Ik heb de fabrikant er een maandje geleden er (weer) eens op gewezen
                    (geen reactie gehad .......... uiteraard!)
                    Overigens niet alleen reteduur, maar ook retekwetsbaar:
                    draai er een spotbeugel tegenaan en "krak" zegt je (superdure) trussbuis.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Casper2
                      • Oct 2005
                      • 7

citaat:Geplaatst door Jeroen de Goei

BVD!! Casper
                      Misschien een decorbedrijf die dit in elkaar wil lassen. Is vrij eenvoudig. Ik ken wel een bedrijf die laddertrussen maakt van 10 cm.

of heb je het over lengte?
                      Nee, ik ben op zoek naar een driehoektruss van ongeveer een meter lang en 10 cm breed. Zouden ze dat kunnen denk je? Wat is de naam van het bedrijf?

Grt, Tom

Comment

• Casper2
                        • Oct 2005
                        • 7

citaat:Geplaatst door Jeroen de Goei

zo, sterker dan allu, hoe zit het met de doorbuiging? zoiets als de mond van deze smilie?

het heet niet voor niets Decotruss
                        Misschien is het GLARE. Dat is sterker en lichter dan aluminium. Buigt niet door ook.

Comment

• G-LiTe
                          • Apr 2004
                          • 196

Als iemand die ooit nog wat duistere jaren gespendeerd heeft aan de studie van materiaalkunde voor lucht-en ruimtevaarttechnieken kan ik uit zeer goede bron bevestigen dat qua pure sterkteeigenschappen in verhouding tot soortelijk gewicht de carbon-fibre constructiematerialen UITERMATE sterker zijn dan aluminium.

Dat is ook de reden waarom ze veelvuldig gebruikt worden in toepassingen als formule 1, botenbouw, lucht-vaart en ruimtevaart.

Nu is het niet allemaal mooi weer dat carbon-fibre, want er zijn ook serieuze minpunten, zoals daar zijn:

- kostprijs
                          - intensief fabricageproces
                          - moeilijke geometrische vormen uitgesloten (in tegenstelling tot alu extrusie)
                          - kwetsbare oppervlakteeigenschappen (zoals bvb UV-verwering)

en voor trussbouwers nog wel misschien de belangrijkste: ZEER UITGESPROKEN ANDERS ELASTISCH gedrag dan aluminium. Bij benadering gedragen carbon-fibres zich NIET elastisch en zijn de bezwijkcriteria noemenswaardig anders:

- Vezelbreuk
                          - Vezelnesten
                          - resinholtes
                          - ...

Dit maakt dat deze trussen op andere criteria bekeken moeten worden dan alutrussen en dat we andere criteria moeten gebruiken ter beoordeling, en dit is verre van gestandariseerd. Ook is het ontbreken van een zeker elastisch 'waarschuwingsgedrag' onwenselijk bij constructiemodules die in handen komen van 'leek' gebruikers.

Kortom, carbon-fibre is niet het meest geschikte materiaal voor trussenbouw. Ik meen me te herinneren dat in mijn periode hier ooit zelfs nog iemand een scriptie aan gewijdt heeft bij de TU Delft, maar hierin kan ik me vergissen.

Maar de bewering dat carbon-fibre sterker is dan aluminium houdt wel degelijk steek (al moet je weten welke eigenschappen je dan van elkaar vergelijkt)

Het is een beetje als zeggen dat mannen slimmer of handiger zijn vrouwen (op welk vlak?)

G.
                          Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Casper2
                            • Oct 2005
                            • 7

Dank, erg informatief. Ik heb ook in Delft gestudeerd, geodesie (RIP). Maar ondertussen nog steeds geen decotruss van +/- 10 cm...

Comment

• Paul Klomp
                              • Dec 2004
                              • 37

Dank, erg informatief. Ik heb ook in Delft gestudeerd, geodesie (RIP). Maar ondertussen nog steeds geen decotruss van +/- 10 cm...
                              Wij hebben dat materiaal hier bij Interal niet Casper,
                              maar bij C & P (tel 0478 503540) ligt materiaal op voorraad, staal, alu-kleurig, met breedte ong. 15 cm.
                              Voor het geval je hiermee uit de voeten kunt.

Comment

Working...