Step-truss op speaker-statieven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Step-truss op speaker-statieven

Simpele vraag met simpele foto, mag dit of mag dit niet? Waarom wel/niet?

Voor de goede orde, gezichten zijn weggehaald vanwege privacy, naam van de drive-in is niet zo boeiend (mocht je echt geinterreseerd zijn, stuur een mailtje) en in het geval van niet mogen: dit is nog 1 van de meest stabiele constructies die ik van Bart heb gezien.

Goed, de foto:

• MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Tsja ziet er niet echt jofel uit nee die constructie, maar er hang ook niet echt iets aan.

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

beetje vreemd topic, (btw of haal die mensen gewoon weg met een flinke balk of laat het want dit is helemaal prut)

Zoiezo heb je hier niet echt te spreken over ``mag het`` aangezien het over een klein prive iets gaat zo te zien, en wat ook nog is op een aparte manier in elkaar gebeund is, is meer`` is het stevig`` en dat is niet te zien.

Het is in ieder geval niet de manier hoe het hoort...
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Het is niet privé, dit is op een school (voortgezet onderwijs) waar een oud leerling deze dingen mag verzorgen tegen benzine-geld. Prima, moet hij zelf weten voor welk budget hij op komt draven, maar veiligheid is ver te zoeken bij hem. Ringen-riggen is al wel eens voorbij gekomen op een eindexamen-afsluiting, waar dus gewoon mensen onder zaten. Stuk touw tussen 2 palen en daar een truss op leggen is ook al eens voorgekomen, echt je bedenkt de meest rare dingen en hij weet ze uit te voeren...

Ik voel een reactie opkomen als "waarom zeg je er niks van", simpel, in de tijd van het ringen-riggen wist ik nog niet wat ik nu wist en was ik zelf net zo fout bezig, en de klus van de foto was ik niet bij.

Comment

• speakerfreak
          • May 2002
          • 1446

opzich nog wel slim gevonden moet ik zeggen maar in hoeverre past de truss precies zuigend en passend over het statief, beetje speling daarzo zorgt al voor een hele hoop speling boven aan de truss waardoor het gedeeltje weer zo omvalt, nu hangt er wel heel erg weinig aan maartoch, blijft gewoon prutswerk
          Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Jeroen de Goei
            • Oct 2004
            • 376

wat zal er gebeuren als het omvalt?
            buil op je kop!

Comment

• CoenCo
              • Feb 2005
              • 230

Laten we er eens vanuitgaan dat het een redelijk degelijk speakerstatief is. Het lijkt wel wat op een K&M, en het goedkoopste statief wat ik daar kan vinden dat hier op lijkt, doet 35KG op 2 meter hoogte.
              Een actor-mate laser weegt zo'n 4 kilo, en een goedkoop deco-laddertrussje zal ook niet de wereld wegen. We zitten weliswaar op iets grotere hoogte, maar we blijven ook ruim onder de 0,5*0,7*2*35=24,5 kg (dubbele vf* 70% voor 2 statieven * 2 statieven * last per statief)

Wetende dat luidsprekers zeer zelden netjes in evenwicht zijn op hun statief-adapter, hoop ik dat de fabrikanten van statieven daar in hun berekening ook een beetje rekening mee houden. Een beetje speling in de overgang naar de truss (en dus gewichtsverschuiving) zouden de statieven dus ook wel aan moeten kunnen.

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Met andere woorden, het zou dus mogen?

Dat het er niet uitziet zijn we het over eens.

Comment

• Jeroen de Goei
                  • Oct 2004
                  • 376

ja hoor, dit mag. je moet alleen even uitkijken naar welke kant je het confettiekanon richt.

Comment

• VERVALLEN

Mij lijkt het nogal kwakkelend qua opstelling. Tenzij de (truss) echt vast en stevig met de statieven is verbonden (aangespannen met bout of ...)

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Jeroen de Goei

ja hoor, dit mag. je moet alleen even uitkijken naar welke kant je het confetiekanon richt.
                      Volgens mij is dit geen confetiekanon, maar een soort "sparkle" zoals van JB. Of een gobo moonflower.

Comment

• Jeroen de Goei
                        • Oct 2004
                        • 376

ok, dan mag het zoiezo

Comment

Working...