als wij zo'n ding gebruiken is altijd (jah altijd) de accu op!!! kun je weer dat kreng aan de lading hangen en maar een tyd grondwerk gaan doen!! tijdverdrijf+ en je zelf nuttigmaken
Hoogwerkers met kuren of ander gezeur?
Collapse
X
-
-
2 dally,
zijn jullie overgegaan van die rode dingen met een G
naar wit+groene met een D
of wit+blauwe met een S
of lichtbruin+rode met een R+W?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Is dit een kwis??
Hebben we een hoofdprijs?? Laat me raden, Een multifunctionele acculader voor als zo'n lor er weer eens de brui aan geeft. Of gaan we toch voor de hoogwerker met de handpomp, zodat we altijd echte MP's (manpowers) kunnen inzetten om alles optijd te kunnen inhangen?Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
dat is eigenlijk wat ik meerdere malen heb meegemaakt. dat er een olieleiding los gaat. met als gevolg dat je snel moet zakken en dat er daarna een grote plas olie onder de hoogwerker ligt.citaat:Geplaatst door oversound
Op Kwamen tot de conlucie dat er iets mis was met hydraulische systeem. Je zou toch zeggen dat ze zoiets wel controleren, maar volgens de technicie was dit heel normaal en kwam dit vaak voor[V].
verder heb ik wel goede ervaringen met de grotere hoogwerker bedrijven. die meestal goede materialen leveren en als er iets mis is, het snel gerepareerd kan worden of actie ondernomen wordt.
het blijft natuurlijk linke soep als je in opdracht van een producent zelf een hoogwerker gaat huren. dan komt de klant naar jouw toe wanneer de hoogwerker stuk is.
Dan kan je de opdrachtgever beter zelf een hoogwerker laten leveren.
Of de verantwoordelijkheid vastleggen op papier.
Het bedrijf dat de hoogwerker heeft "goed gekeurd" heb ik benaderd, maar nog geen reactie.citaat:Rinus: Ik las in een mailtje van Jeroen - die ook aktief is op dit forum dat hij voor de -tigste keer gezeik had met eenzelfde rottige hoogwerker.
Comment
-
Andersom dan:
zijn er soms ook mensen die al jarenlang goede ervaringen hebben met
- hoogwerkers van een bepaald merk / type / bouwjaar
of van een
- bepaalde verhuurder ...
(Namen zijn wederom niet nodig, want we kunnen ook de 'sluik-reclame' niet checken,
netzogoed als de Reagering en 2e Kamer er nog niet aan willen om aan 'name-and-shame' te gaan doen))
Voorbeeld: Ik heb van 'alle' leveranciers wel eens een probleem geval gehad,
maar de bijbehorende service
(bijv. een degelijke telefonische trouble-shoot, of binnen een uur een compleet andere bak)
kon echt gigantisch verschillen.
Sommige behandelden je echt als oud vuil - en snapten de werking van deze business totaal niet.
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Hee rinus,
wij zaten bij spreeuwenberg en nu bij doornbosch
maar had er vandeweek ook al een die niet 100% was
maar ja blijft techniek ( oill pijl laag )kapotsensor
groeten
dave van dal Stagelight
brand het niet maar dan fikt het wel ?!?Comment
-
Hoi mensen,
ik rijd nu al een jaar of 6-7 in hoogwerkers van verschillende typen, knikarm, vliegendtapijt etc. Maar merk eigenlijk alleen een verschil aan het materiaal als ik naar opdrachtgever kijk. Zo werkte ik voor een groot productie bedrijf waar alles wit groen van bedrijf D uit R was, en die dingen waren prima in orde. Jaar later kreeg ik voor een bepaald ander veel groter productie bedrijf van dezelfde leverancier een hoogwerker die je zowat met behulp van een voetpomp omhoog moest pompen.
En dit heb ik met meerdere leveranciers gezien komt denk ik ook vaak door budgetten.
Zo je merkt vaak dat als er heel veel licht, en heel veel geluid en nog veel meer steiger materiaal en nog 3 keer zoveel decor is dat dan de forklifts, hoogwerkers en allerbelangrijkste de crewcatering niet veel soeps zijnComment
-
Hoi Martin,
bedoel jij nou dat de verhuurder(s) merdere categorien van dezelfde typen hoogwerkers zouden verhuren?
- nieuwe voor een goede prijs?
en
- oude afgeleefde voor een dumpprijs?
(bij "Mythbusters" op Discovery net gezien
hoe je een oude hoogwerker op rituele wijze definitief kunt 'afschrijven'.... yoh!)een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
denk inderdaad dat het wel duidelijk was dat die het niet meer ging doencitaat:Geplaatst door rinus bakker
(bij "Mythbusters" op Discovery net gezien
hoe je een oude hoogwerker op rituele wijze definitief kunt 'afschrijven'.... yoh!)
Flightcasedouwer en kabelslaafComment
-
Hallo Dave,
van beide genoemde firma's (witblauw en witgroen) heb ik in de loop der jaren weinig negatieve verhalen gehoord,
al zal ik het niet hebben over de facturen.
van enkele andere firma's (in het rood) daaraantegen heel wat meer.
Dus blijft de vraag aan Martin omtrent de mogelijkheid van "ouderdom </> huurprijs" relatie binnen 1 firma nog steeds open....een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Ik weet niet of het precies de vraag ouderdom </> huurprijs is, of gewoon zuinigheid van de verhuurder is.
Voorbeeld:
Een licht/rigging verhuurbedrijf waar ik regelmatig voor werkte kreeg ook heel vaak vrijwel nieuwe hoogwerkers van de firma wit/groen. Dit was een kwestie van communicatie. Omdat ze niet met verf aan de gang gingen, niet op de bouw werkten en 90% binnen in keurige hallen op verharde ondergrond werken en dit duidelijk was gemaakt aan de firma wit/groen.
Ik neem aan dat die mensen net zo zijn als ons, we werken graag met mooie apparatuur, zijn trots op nieuwe spullen als je dan een nieuwe hoogwerker hebt verhuur je die het liefst aan een glazenwasser en dan zitten de riggers en de lampjes best hoog in het rijtje van hoe hou ik mijn hoogwerker mooi.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Dat is een duidelijk argument dat ook wel degelijk hout snijdt.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Klopt helemaal, en bij de meeste bedrijven (zeker als je vast ergens huurt) kun je na 2x huren ook wel vragen om een nieuwe(re) en wanneer die vrij is doen ze nooit moeilijk om die mee te geven. Maar goed, wie daar niet om vraagt kan vanalles verwachten, logisch ook: ik doe hetzelfde in de rol van verhuurder.citaat:Geplaatst door kokkie
Ik weet niet of het precies de vraag ouderdom </> huurprijs is, of gewoon zuinigheid van de verhuurder is.
Voorbeeld:
Een licht/rigging verhuurbedrijf waar ik regelmatig voor werkte kreeg ook heel vaak vrijwel nieuwe hoogwerkers van de firma wit/groen. Dit was een kwestie van communicatie. Omdat ze niet met verf aan de gang gingen, niet op de bouw werkten en 90% binnen in keurige hallen op verharde ondergrond werken en dit duidelijk was gemaakt aan de firma wit/groen.
Ik neem aan dat die mensen net zo zijn als ons, we werken graag met mooie apparatuur, zijn trots op nieuwe spullen als je dan een nieuwe hoogwerker hebt verhuur je die het liefst aan een glazenwasser en dan zitten de riggers en de lampjes best hoog in het rijtje van hoe hou ik mijn hoogwerker mooi.Comment
-
Die in het rood, zijn dus echt slecht. slecht afgestelde machines, slecht onderhoud enz. stond deze week weer eens met een plas olie onder mijn hoogwerker. alles was er uitgelopen. krijg met deze firma dus steeds meer de ervaring:citaat:Geplaatst door rinus bakker
van beide genoemde firma's (witblauw en witgroen) heb ik in de loop der jaren weinig negatieve verhalen gehoord,
al zal ik het niet hebben over de facturen.
van enkele andere firma's (in het rood) daaraantegen heel wat meer.
G..CO, voor als het (h)effen Kl.te moet!Comment
-
Hoi rinus,
ik heb inderdaat wel eens een gehoord dat een bedrijf veel korting had bedongne op de huur van hoogwerkers maar dat ze dan wel de oudere hoogwerkers kregen.
Kortom er is volgens mij wel degelijk een prijs/ouderdoms verhouding.
groeten MartinComment

Comment