Milos langer dan 12 m

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Milos langer dan 12 m

Kan iemand mij een zinnig antwoord geven op de volgende vraag:

Als ik Milos truss heb PT30. staat in hun berekeningstabel een maximale lengte van 12m. Er word gezegd dat er langer gerigd kan worden alleen dat Milos hiervoor geen berekenigne heeft. Hoe weet ik dan hoeveel ik nog eraan mag hangen? En wat is nou eigenlijk de point load en de distributed load.

Het vreemde is namelijk dat ik met de PQ40 truss alleen meer gewicht mag riggen maar er word geen berekening gegeven van lengtes langer dan 12 meter....

Heeft iemand voor mij de antwoorden op deze vragen? Graag alleen zinnige antwoorden en geen loze uitspraken als, neem dan prolyte want die kunne dat wel etc
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Heb je al op de Milos website gekeken, want volgens mij hebben die Tjechen ook ergens een belastbaarheids-berekeningsprogje op die site staan.
    Daar moet je als Milos klant toch wel een inlog nummer ofzo voor kunnen krijgen.
    En ook als je iets vreemd vind aan een product - of de eigenschappen -....
    dan is het toch het beste om de vraag bij de fabrikant te leggen.
    Van dat Milos zijn zo veel type-namen en varianten (waaronder de 'eigen' C en D merken) op de markt
    dat je er soms een beetje een puntlast, eh sorry punt-hoofd van krijgt.
    En in hoeverre vindt jij een antwoord zinnig?
    Natuurlijk kan je elke truss langer maken dan wat er in tabellen staat opgegeven - want tabellen zijn altijd gebasserd op maximale lasten bij die lengte.
    Maar zo maar FF een algemen vuistregel geven als van - hang er de helft aan dan mag ie dubbel zo lang is natuurlijk onzin.
    Dus wat wil je nou precies weten.
    Want als Milos iets heeft moeten berekenen, zal een ander dat toch ook moeten nietwaar.
    Waarom heb je eigenlijk Milos gekocht? Om de goede service en aftersales die ze jou hebben aangeboden?
    En:
    Als je Milos al met een hoofdletter schrijft doe dat dan zeker ook maar bij Prolyte ..........
    want die kunnen dat niet alleen, dat doen ze ook!

suc6

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Beste Rinus,

ik heb nog niks gekocht maar ik vroeg het me zo af.

En ik vind een antwoord zinnig zoals het hieronder beschreven
      staat. Vaak krijg je alleen de opmerking, had je maar een anders merk moeten kopen, dan had je het nu geweten.

Jammer vind ik dan de opmerking ; "Om de goede service en aftersales die ze jou hebben aangeboden?"

Waarom moet er altijd een negatief tintje aan zitten als het geen Prolyte is? De kwaliteit is zeker niet slecht van Milos en de prijs kwaliteit verhouding is volgens mij toch ook redelijk?

Anyway thnks voor de info, zal de mannen eens een belletje geven.

groet,
      ERC

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Dat negatieve bijgevoel roept een merk zelf over zich af...In dit geval door het kopieer gedrag.
        Niet voor niets dat daar een poosje terug alweer een award voor is uitgedeeld.

Aan de andere kant heb je dan weer fabrikanten die hun producten niet netjes beschermen, tja...dan gun je de ander de handel!

In reactie op jouw wens om langer dan 12m te gaan: milos wil het vast voor je uitrekenen, je kan ook opteren voor een lengte van 12m en dan weer de volgende lengte van 12m...is voor mij vaak een prima optie!

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Ja en ik als bekend tevreden milos gebruiker moet dan natuurlijk ff reageren. Ik heb tot nu toe geen klachten over de service. oke, het duurt mischien wat langer dan bij prolyte, maar dat weet je van te voren als je een buitenlands merk koopt. Waarom heb ik het gekocht? Ja, ooit begonnen met 2 x 1 meter die moesten dienen als statief voor een karaoke tv. dus de goedkoopste was goed zat! Dan koop je eens een stukje bij, zodat ik mijn ladder achter truss voor mijn disco, (was prolyte) kon vervangen door driehoek. Daarna leer je bij rinus op cursus dat het niet verstandig is om verschillende merken aan elkaar te knopen, dus weer een stukje nodig, toch maar weer milos. Ik heb maar een klein bedrijfje en ben lang niet elke week weg, maar de milos truss voldoet voor mij en mijn doeleinden. Nu idd. ff naar je vraag, waarom wil je langer dan 12 meter? en moet dit op statieven komen of ga je het hijsen? Bij het laatste kun je dan natuurlijk zorgen dat je niet meer dan 12 meter tussen je aanslagpunten hebt zitten. Verder het verhaal van ralph en rinus, wat moet er in, en kun je niet naar 2 x 12 meter. Ik vind zelf trouwens een vrije overspanning van 9 meter op 2 statieven wel genoeg, als je er dan wat in hangt, begint de truss in mijn ogen al redelijk te buigen. En wat is een point load? dat is een punt last, dus zeg maar voor het gemak, wat je als 1 ding nog midden in je truss mag hangen, en voor de rest de truss leeg laat. (wel ff door 2 delen als je er mensen of op mensen gelijkende wezens zoals dj's, akteurs, roadies enz. af en toe onderdoor wilt laten lopen. De distributed load, is de last die je aan je truss mag hangen als je hem gelijk belast, bv. allemaal even zware t4's over de gehele lengte van de truss. (ook door 2 delen, zie boven) Dit staat trouwens ook met tekeningetjes bij de belastingstabellen van zeker weten milos en prolyte, en als ik me niet vergis staan er ook nog de toelaatbare lasten van 2 of meer puntlasten bij.

Hoop dat je antwoord hebt. en succes met zoeken.

groetsels

Comment

Working...