Kettingtakels.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

Kettingtakels.

Wat zijn de risico's van de aanschaf van goedkoope maar niet gekeurde kettingtakels van 2 ton?

Iemand persoonlijke ervaring met van die goedkoope spullen?

Bevindingen, opmerkingen, ... laat maar komen
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Dat je ze niet kunt gebruiken omdat je geen refentiepunt hebt op basis van welke je kunt gaan rekenenen...
    Slotje wegens onzin?!

Comment

• djjake
      • Oct 2004
      • 126

Nee, ralph dat versta ik dat dit onzin is op één vlak.

Langs de andere kant veronderstel ik toch dat kettingtakels die op de markt worden gebracht enige vorm van controle, tests of dergelijke ondergaan zijn en dat je aan dergelijke 2 ton takels toch wel 1 ton zou kunnen hangen. Dat is eigenlijk mijn vraag.

Ik denk en weet dat er nog wel mensen zijn in onze sector van licht en klank dewelke dergelijke takels gebruiken, ook niet gekeurd.
      Graag hun ervaringen.

Misschien zijn er wel die weet hebben van degelijke kettingtakels tegen een relatief budget.

Als ik ga kijken naar prijzen omtrent kettingtakels van bv. VERLINDE of de PROLYTE (PROLIFT) serie dat merk ik toch op dat dergelijke een serieus prijskaartje bezitten en mijn vraag is of je hier niet alleen de naam fors bij betaald in plaats van het product zelfe.

Met een controle bedoel ik ook daadwerkelijk de uitgebreide controletest en kwaliteitscontrole.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik weet niet hoe goedkoop die ongekeurde takels zijn, maar is het niks om ze voor gebruik te laten keuren, of ben je dan net zo duur uit als officiele gekeurde takels.

Je kunt wel zeggen dat ongekeurde takels van 2 ton waarschijnlijk wel 1 ton moeten kunnen houden, maar ja is dat ook zo, of zijn het gewoon slechte takels die eigenlijk niet gebruikt kunnen worden??!?!??!??

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

ik neem aan dat als je ze kunt kopen er ook een test mee is gedaan om ze in de verkoop te krijgen ......

of is het zo'n systeem van we gooien dit op de markt en diegene die ze koopt mag ze niet gebruiken ....,.

dit wordt ook wel vaker toegpast ( je mag cd branden maar je mag die gebrande cd niet gebruikenof je mag spullen kopen om je brommer op te voeren maar je mag er niet mee rijden )

Op dit gebied zijn er nog wel meerdere opties .......

Wetten zijn krom in Nederland.

Zo is er ook iets met de TUV als er een zwart TUV keurmerk staat is het niet geldig in Nederland maar wel een blauw keurmerk .....

In belgie zijn de strijkers gewoon te koop maar in Nederland is het gevaarlijk vuurwerk.

in mijn oren is de knal in Belgie net zo als die ILLEGALE strijkers in Nederland.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Je kunt beter een kind aannemen dan aannemen dat takelboeren doen wat jij graag wil...

Be real: als je wil geloven, ga naar een kerk. Als je wil Meten, weten en rekenen met gewichten en krachten, dan ga je riggen!

Zal je mijn opmerking wellicht met heel veel tegenzin lezen, maar zonder opgave van de fabrikant, welke kant kan je dan op?

Waarom wil je een onbekend risoico gaan lopen?
            of steek jij je leuter ook in de eerste de beste heroinehoer, onder het motto: als het maar neukt, er zijn er meer die er gebruik van maken.

Ik zweer nog steeds bij een slotje voor dit onziinge geleuter, bemerk een totaal verkeerde insteek ( budget ipv kennis) en daar krijg ik jeuk van, en nee...dat is niet vanwege die eerder door mij aangehaalde dame van lichte zeden kan ik je verzekeren!

We gebruiken al die takels op een heel andere manier dan welke fabrikant zijn takels ook maar heeft verzonnen, dat doen "we" door goed na te denken over oa. de materialen die we gaan gebruiken...
            heb je de hint?

Comment

• Jeroen de Goei
              • Oct 2004
              • 376

citaat:Geplaatst door djjake

1-- Wat zijn de risico's van de aanschaf van goedkoope maar niet gekeurde kettingtakels van 2 ton?

2-- Iemand persoonlijke ervaring met van die goedkoope spullen?

3-- Bevindingen, opmerkingen, ... laat maar komen
              1-- wat voor een takels zijn dat dan? waar koop je die?? wat kosten ze ??? wat voor een snelheid???? welke bediening zit er bij?????
              Ik weet dat je bij de Prakis een Kinzo staalkabellier koopt voor 45 euro. goed voor 250kg. als je 8 van deze takels naast elkaar hangt krijg je dan ook 2 ton. moet je ze wel op een bediening aansluiten zodat ze gelijk lopen.

2-- tanden uit mond, gebroken ellebogen, gebroken enkels, gebroken nek enz.

3-- ga borden wassen

Comment

• bibster
                • Jan 2005
                • 17

citaat:Geplaatst door djjake

Wat zijn de risico's van de aanschaf van goedkoope maar niet gekeurde kettingtakels van 2 ton?
                Risico's van aanschaf zijn gering...
                Ik zou zeggen: Kopen die hap! Meteen een foto maken, voor Rinus' hall of shame, en dan gauw die takel in een glazen kistje met het opschrift 'Niet aankomen' leggen.

Voor de rest sluit ik me bij Jeroen's opmerkingen aan.

Bibster
                Ja, en toen?

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Geen id wat Rinus er van gaat vinden, maar dit onderwerp is wat mij betreft goed voor een gecertificeerd slot.
                  WLL bekend bij de plaatser van het slot, dus laat de mail maar komen als je meent dat het slot zijn doel voorbij streeft.
                  Denk dat al het zinnige alweer gezegd is.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...