Valbeveiliging bij staalladder naar volgspot?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Valbeveiliging bij staalladder naar volgspot?

Gisteravond bij Marco Borsato in het Sportpaleis in Antwerpen geweest.

Vrij vroeg al op de vloer, er hingen nog 3 staalladders naar beneden, vanaf de volgspotstoelen. Een half uurtje voordat de show begon, kwamen drie volgspotters van het podium door de zaal gelopen naar de ladders, om omhoog te klimmen. Daarbij hadden ze de nodige klemmen aan zich hangen om zichzelf te beveiligen. Bij het naarboven klimmen aan de staalladder, zag ik ze echter nergens aan vast klikken.

Is dit niet noodzakelijk, of hoeft het pas zodra ze op hoogte zijn bij hun stoel?

Hoe is dat sowieso bij klimmen in bijvoorbeeld een trusscarre, het lijkt mij toch dat je daarbij telkens je beveiliging een stuk omhoog moet plaatsen, verder klimmen, enz.?
    Creating shows beyond Imagination
  • Jeroen de Goei
    • Oct 2004
    • 376

voor het verticaal klimmen langs dergelijke staalladders is een verticale valbeveiliging verplicht.
    Hierbij kom je al snel tot de eenvoudige oplossing door een non-chute te gebruiken. Deze werkt als een autogordel.

Een duidelijke omschrijving over het gebruik van staalladders volgens de Esta kan je vinden op www.argh.nl onder het kopje nieuws.
    Hier staan tevens veel nieuwe onderwerpen.

voor horizontale valbeveiliging moet je even zoeken dit riggingforum.
    het onderwerp hier heet: --klimmen op truss--

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Ik ga het eens helemaal doorlezen. Bedankt voor de link!

Naast elke staalladder hing wel een kabel in het Sportpaleis, ik verwachtte hier ook een "Wel-omhoog-niet-snel-omlaag"-onderdeel (Non-chute?) aan, maar ik zag ze niets gebruiken. Kan natuurlijk verkeerd gezien zijn.

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Ik was er gisteren ook, maar er werdt wel degelijk van valbeveiliging aan het blauwe koord gebruikgemaakt.
        citaat:Geplaatst door jeroenvdv

Naast elke staalladder hing wel een kabel in het Sportpaleis, ik verwachtte hier ook een "Wel-omhoog-niet-snel-omlaag"-onderdeel (Non-chute?) aan, maar ik zag ze niets gebruiken. Kan natuurlijk verkeerd gezien zijn.

Comment

• daantje
          • Aug 2004
          • 265

ach ja je kan ook omhoog.
          op de eo jongerendag in het gelredome werden de volgspotters vanaf beneden naar boven getakeld met volgspot en al.
          ach ja ieder zijn manieren
          grtz daniel
          can you feel the light [:)]

Comment

• LJ Tom
            • Nov 2003
            • 202

Jep, heb juist met één van de spotters van de show gesproken, en ze klikken wel degelijk in op een beveiliging (non-chute)

citaat:Geplaatst door CoenCo

Ik was er gisteren ook, maar er werdt wel degelijk van valbeveiliging aan het blauwe koord gebruikgemaakt.
            citaat:Geplaatst door jeroenvdv

Groeten

Tom Venken

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Wat maakt dat uit? Dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid of zie ik dat verkeerd. (jeweetwel if i'm wrong)
              Als het beveilegings matteriaal er wel is maar je maakt er geen gebruik van dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
              Wel dom overigens![}][V]
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• LJ Tom
                • Nov 2003
                • 202

Denk dat je dat toch verkeerd ziet. Er staat ook al volk in de zaal als ze omhoogklauteren, dus er is meer om uit te kijken dan alleen hun eigen veiligheid. En als een prof bedrijf zijn naam proper wil houden, dan lukt dat enkel met personeel dat de regels volgt. Zo blijven normaal gezien gsm´s, sigareten ect. ook netjes beneden tijdens het spotten.
                Het beveiliging materiaal is er, en wordt ook wel degelijk gebruikt.

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Wat maakt dat uit? Dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid of zie ik dat verkeerd. (jeweetwel if i'm wrong)
                Als het beveilegings matteriaal er wel is maar je maakt er geen gebruik van dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
                Wel dom overigens![}][V]
                Groeten

Tom Venken

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Jep, heb juist met één van de spotters van de show gesproken, en ze klikken wel degelijk in op een beveiliging (non-chute)
                  Kijk es aan. Bedankt! Dan heb ik het niet goed gezien. Ze vliegen ook zo snel omhoog. Wel interessant om te weten hoe en wat er verplicht is.

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Denk dat je dat toch verkeerd ziet. Er staat ook al volk in de zaal als ze omhoogklauteren, dus er is meer om uit te kijken dan alleen hun eigen veiligheid. En als een prof bedrijf zijn naam proper wil houden, dan lukt dat enkel met personeel dat de regels volgt. Zo blijven normaal gezien gsm´s, sigareten ect. ook netjes beneden tijdens het spotten.
                    Het beveiliging materiaal is er, en wordt ook wel degelijk gebruikt.
                    Zo had ik het nog niet bekeken. Als er 1 naar beneden komt zetten is dat natuurlijk (heel erg) vervelend maar het is ook nog is slecht voor de naam van het bedrijf.[B)]
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Jeroen de Goei
                      • Oct 2004
                      • 376

hallo jongen niet zo naief.
                      meestal resulteren dit soort ongevallen in ernstig letsel of de dood.
                      F*ck het bedrijf. dit zijn dat meestal de schuldige.

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

citaat:Geplaatst door Jeroen de Goei

hallo jongen niet zo naief.
                        meestal resulteren dit soort ongevallen in ernstig letsel of de dood.
                        F*ck het bedrijf. dit zijn dat meestal de schuldige.
                        Ja daar heb je dan ook weer gelijk in.
                        Vette boksuh meneer

Comment

Working...