gezocht swivel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laura
    • Apr 2005
    • 1

gezocht swivel

hey

Ik heb ook ff een vraagje ik moet o.a een swivel hebben maar die zijn echt ***##*PieP*##** duur. Weten jullie waar je die tegen een goede prijs kan kopen of heeft iemand misschien een twedehands swilvel die hij/zij kan missen? O ja zijn swivel's eigelijk te verkopen want ik heb hem ongeveer een maand nogig. Is huren een optie kan dat?

Ik hoop dat ik iets over de Swivel misterien te weten kom

Groetjes Laura

• axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Hoi Laura,

Naar wat voor een swivel ben je op zoek?
    Eentje voor tussen je harnas en je attach-point of eentje voor effectief 'zware' lasten?

Je hebt namelijk verschillende types.
    Een carbiner-swivel is al niet zo duur als een 'gewone' swivel.
    Bij een carabiner swivel zit je rotatiepunt aan je carabiner bevestigt. Voordeel is natuurlijk dat je dan makkelijk snel kan herhangen. Maar die zijn niet zo zwaar belastbaar als een 'gewone' swivel.

Maar huren...? Geen idee of dat kan. En verder verkopen...? misschien, maar als het is om tussen mijn harnas en attachpoint te hangen, weet ik liever wel wat er ervoor mee gebeurd is

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Paul Klomp
      • Dec 2004
      • 37

En dan zijn er nog de swivels die in trussen gebruikt.

De swivel coupler van bijv. Doughty.
      De bookcorner voor trussen die swivels genoemd worden.
      De hinge parts voor towers die door sommigen swivels genoemd worden.

Laura, kun je iets duidelijker aangeven wat je zoekt?

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Kan iemand kort uitleggen wat sivels zijn [:I]
        Edit, ooh ik zie dat er ook no verschillende zijn, was net iets voor me.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Jeroen de Goei
          • Oct 2004
          • 376

Swivel is engels voor draaien.
          dus je hebt iets nodig dat kan draaien.
          ja, dat is duur.
          Ik verhuur wel dingen die kunnen draaien.
          horizontaal of verticaal?
          Ik heb ook nog wel een tweedehansje liggen.

maar als je iets zoekt wat AXS bedoeld dan kan je dat beter niet 2ehans kopen. dat zijn meer van die dingen die je nieuw koopt en nooit aan iemand uitleent. je weet anders nooit wat er mee gebeurd is, en je leven kan er vanaf hangen.

Laura, je moet iets duidelijker zijn wat je nodig hebt.
          dan kunnen we misschien helpen.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

los van het feit dat de vraag verre van compleet is: slotje onder verwijzing naar de forum spelregels:
            8. Geen commerciele uitingen of vragen als: "Waar kan het beste en/of goedkoopste een PA huren?"

kortom, dit is geen vraag en aanbod site...

slot door de mod
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Heren en dames.. even een verduidelijking...

Ik kreeg na een mailtje voor wat meer uitleg de volgende info van Laura:

citaat:
              Ik heb een touw aan het plafon gepannen aan het uiteinde zit een karbiner dan moet ik er geloof ik een swivel tussen bevestigen en dan weer een karbiner met een dubben gevouwen touw zodat je twee uiteindes hebt waar je twee klingordels aan kan maken op die mannier kunnen denk ik de twee mensen aan de klimgordels draaien en om elkaar heen bewegen zonder dat het touw in de mee draait. Ik hoop dat je me nog een beetje kunt volgen Ik weet niet wat voor soort swivel je precies nodig hebt. maar een moeten 2 mensen in kunnen hangen. zou de swivel van petzl CE -131 g goed zijn?

Ze is dus op zoek naar een oplossing voor bovenstaand probleem. Iemand een afdoende oplossing? (laten we het huren/kopen even buiten beschouwing om hogervermelde redenen)
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jeroen de Goei
                • Oct 2004
                • 376

CE-131 is een Keuringsnummer.
                Dat zegt dus niets over het type swivel.

Maar als er 2 mensen moeten draaien kan je beter een wat ruimere swivel nemen.
                De industriele versie die petzl heeft is de Swivel L P58L.
                Minimale breekkracht van 3600 daN.
                petzl geeft een WLL van 500 daN
                wil je een factor 18 hanteren kom je aan een werklast van 200kg.
                dus goed voor 2 mensen.
                Kost ongeveer €100 euro, maar dan heb je wel iets goeds.

Comment

Working...