Ophangen Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Ophangen Bose 802

Oke het volgende:

Ik wil graag per twee onder elkaar mijn bose 802 kasten ophangen aan mijn truss....

Uit een heeeeel oud boekje heb ik een foto gescand van mijn grote voorbeeld toen,de Tros Popformule drive in show, zoals op die foto wil ik graag de mijne ook ophangen!!

Zie deze foto :

Ik kan alleen niet ontdekken of dit nou met een spanbandje zit, of dat ze een soort beugel hebben, en vooral hoe die er uit ziet....
    Misschien dat Joost van Ens (zie topic veronica meubel) nog weet hoe dat zit/zat, of iemand anders die met 802's werkt nog tips en trucks heeft....

By the way, die truss constructie vind ik nog steeds super mooi,en erg origineel [^]

martijn.

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • Jeroen de Goei
    • Oct 2004
    • 376

dit zijn systemen die Bose gewoon heeft.
    te koop bij Bose.
    Er zijn genoeg geluidsboeren die dit op zolder hebben liggen.
    check een bij bourgonje sound.

Of beter
    Ad Visser!
    onee
    Het is de Tros
    Giel Montanje dan

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Nee, Bourgonje hoef je hiervoor niet te proberen, die zolder kon ik daarvoor goed genoeg en ik kan me niet voorstellen dat het er later bij is gekomen.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Johan Boogaard
        • Mar 2005
        • 31

Probeer het eens bij BOSE zelf,

Ze zitten vlak bij ons pand in Edam.

Adres: Nijverheidsstraat 8
        Postcode: 1135 GE
        Plaatsnaam: Edam
        Tel: 0299-390111
        Fax: 0299-390109
        Url: http://www.bose.nl

gr johan
        Veel licht is ook zwaar!!

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

in 802 kastjes, zitten boven en onder 2 stuks m8 moeren, in de kast....daar passen eventueel speciale hijsogen in..maar vraag me niet hoeveel er aan mag hangen...dat weet ik zo niet...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Ik heb uiteraard al met Bose e-mail contact gehad, maar volgens mij begrepen ze er niks van, en hadden in ieder geval geen oplossing.
            Ik heb wel een lijst gekregen met diverse "hulpstukken" ,maar daar staat alleen een statief adapter bij.

Ik denk dat ik zelf maar wat ga lassen....

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

K&M statieven heeft er standaard materiaal voor, kijk maar eens bij Konig und Meyer op de website...

en dan http://www.k-m.de/D/Katalog/bilder/19580-000-55.jpg bijvoorbeeld. Met een clamp zo aan de truss.

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Hmm, dat heeft me wel op een idee gebracht Mac !

ik schroef gewoon een G haak aan één kast,en met een zwart spanbandje hang ik de tweede er onder....
                Of raad je me dat niet aan?
                De kasten hebben een "mes en groef" verbinding,dus van elkaar afschuiven zal niet kunnen!

citaat:Ad Visser!
                onee
                Het is de Tros
                Giel Montanje dan
                Hahahaha, nee joh! Martijn Krabé en Mariska van Kolk waren de hoofd DJ's.
                Maar ook Peter teekamp ,- karel van Cooten ,-Wim van Putten en zelfs Linda de Mol draaide regelmatig mee.(de show werd geproduceert door John de Mol,onder leiding van Martin Anders)

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

citaat:Geplaatst door beyma
                  1)een G haak aan één kast,
                  2)een zwart spanbandje hang ik de tweede er onder....
                  3)Of raad je me dat niet aan?
                  4)De kasten hebben een "mes en groef" verbinding, dus van elkaar afschuiven zal niet kunnen!
                  Hoi Martijn,
                  1 - wat wegen die beide kasten samen - want jouw G-haak moet wel 10 x zo sterk zijn als dat gewicht van die twee samen...
                  en is er ergens plek voor een safety aan die kasten?
                  2 - 'span'bandje zegt het al: span = sjor = vastzetmateriaal en GEEN hijsmateriaal..... berekening van Veiligheidsfactoren is bij spanmateriaal heel anders (de helft lager dan hijsmateriaal), dus houdt daar ook terdege rekening mee!
                  3 - nee dus
                  4 - kan ik me niets bij voorstellen, maar onder elkaar wegmieteren misschien wel? Alle temperatuursgevoelige hijs/sjormateriaal binnen 1 meter van een PAR64 (zie ook die foto) lijkt me per definitie zeer onverstandig.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

daar staat onder andere dat een 802 14 kg weegt, en de originele riggingbeugels voor 2 en 3 stuks staan er ook.

Comment

• Joost van Ens
                      • Jan 2001
                      • 628

Ik kan je alleen vertellen dat dit de popformule show is die destijds door piee totaal uit apeldoorn werd verzorgt. De popformule is ooit begonnen bij tony mouse. Omdat die per se niet met bose wilde werken is de popformule naar piee gegaan. Toen kwam decibel uit steenwijk met een aanbod. popformule naar decibel gegaan en is er hi-tec geluid op gekomen. In deze periode ben ik er bij gekomen. Doen decibel (helaas?) failliet ging, heeft depro uit drachten en later leeuwarden de show nog even verzorgd. Dit ging zo *** Dat destijds door ad holland de show daar weer weg is gehaald en weer terug bij mouse is gekomen. De show is hernoemd naar tros drive-in show, en heeft tot het einde van het bestaan bij mouse gezeten. Ik heb dus voor decibel, depro en mouse gewerkt, en bij de laatste ben ik nog steeds freelancer. Maar nooit voor piee. Wel heb ik een jaar lang, in de decibel tijd de milkhouse show (verkapte tros) samen met de jongens van piee gedaan.

Maar hoe die kasten opgehangen zijn geweest in die tijd? geen idee. misschien even apeldoorn bellen

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ach, die goeie ouwe tijd,

In die tijd kwamen we die jongens vaak tegen, met First (zat ook bij adje holland). Vooral met JP Karlier, die ook voor DeM/wentink produceerde...Maar zelden op Bose gedraaid, meestal op Hitec (duitse 18"15"2"systemen). En natuurlijk apogee, RH etc...
                        Meestal stropdasfeestjes, relaxed naar het buffet , enzo.

laatste feestje dat ik met die cowboys deed was met de net nieuwe mt2 van mouse, in Gemert. (unidek, geloof ik..) Drie maand later was mouse er niet meer....

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Hallo Rinus,

Ik had zelf ook al een beetje twijfels over een spanband,maar ik bedoel wel ééntje met ratel systeem uiteraard (een 250 Kg leek mij wel voldoende)

De kasten wegen (heb ze net op de schaal gezet) 16 Kg per stuk, dus totaal komt er dan een kleine 33 kg aan de haak.(kabels erbij)

In de PDF file van Mac z'n reply, zie ik wel een mooie beugel staan, en ik ga maar eens informeren wat deze moet kosten!

Oh ja, die mes en groef, elke kast heeft boven een groef en onder een mes zitten, dus als je ze stapeld dan past dit in elkaar en van elkaar afschuiven is dan geen sprake meer,maar het blijft een losse verbinding uiteraard.... (tís dus geen zwaluw staart verbinding helaas)

@ joost, wat 'leuk' om te lezen hoe die show van bedrijf naar bedrijf is gegaan !!

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

33 kg - dat lijkt net te gaan voor een ADB G-haak.
                            De folder zegt 14kg per kast ...
                            En ik zie in die PDF 2 beugels... dus aan 2 ADB-haken gaat het zonder probleem.
                            En 250 kg x ontwerpfactor van 2 = 500kg breuksterkte voor jouw ratelbandje.
                            500 kg / 14kg = veiligheidsdfactor in jouw geval: 35,7.
                            Ruim voldoende (- als je de voorspanning op de ratel weet te controleren....)
                            Maar kwa temepratuurgevoeligheid liggen alle poly-ester/amide/propyleens tussen de 80 en 100 graden Celsius.
                            En dat heb je zo maar in de bundel van een spot!
                            Jouw risico-afweging ...?
                            Zorg voor een safety!
                            Hangt de bovenste kast aan twee beugels? En zou bezwijken van een ervan niet leiden tot hetzelfde gevaar voor de tweede.... dan hoeft hier in principe geen safety op.
                            Dan in elk geval wel de spanband-ophanging van de onderste kast safen.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...