Prolyte of eurolite truss?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Prolyte of eurolite truss?

Hello,

Na gebruik met de zoekmachine kan ik niet veel vinden, ook Google maakt me niet wijzer.

Is er verschil tussen Prolyte en eurolite trussing (behalve fabrikant dan)?

Voor disco gebruik en een brugje tot 6 meter (3stukken van 2 meter) wat zou best voldoen? DMX barretjes met par 64, enkele lichteffectjes en discobal komen er in te hangen.

Afmeting is al wel bekend triangle 30*30*30

Thanks

Stefke
    ah zo dan
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Eurolite?
    wat is dat?
    waar komt dat vandaan?
    van wat voor alu is het gemaakt?
    wat vindt je erover aan tabellen of op een website?

Ziedaar het verschil!
    Eurolite zal wel weer een copy-merk zijn die door een fabrikant als Milos wordt geproduceerd gok ik, maar als je met truss moet gaan gokken ben je dus al meteen op de verkeerde weg.
    Als je toch iets met 'Euro' wilt: neem dan Eurotruss!
    Of als je iets met 'Lite' wilt: Prolyte of anders: Pepsi Light, Becel Light of Vari*Lite misschien?
    En als het persé truss moet zijn: Eurotruss, Globaltruss, Intertruss, Protruss...
    zodra je weet wat je wilt en weet waarom je dat wilt kun je ook wat betere vragen stellen.
    Hier had je namelijk eigenlijk je eigen antwoord al op gegeven.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• mtouch
      • Feb 2005
      • 58

Eh...tja...Welkom bij een nieuwe aflevering van Rinus draaft door .

Ja, er is weldegelijk een verschil. Eurotruss is een merk dat lijkt op Prolyte, maar het niet is. In Nederland was er echter al een distributeur voor Prolyte (Barndoor) en Fairlight MOEST en ZOU een eigen merk truss in het assortiment hebben, want ze verdienden al zo weinig aan ons [)].

Persoonlijk heb ik het meer op Prolyte, maar dat zal meer te maken hebben met het feit dat ik dat meer in mijn handen heb en daar meer hoeknummers van uit mijn hoofd weet. Verschil in kwaliteit zal er niet zijn, Rentall doet immers alles met Eurotruss en die doen niet bepaald de kleinste klusjes. Maar nogmaals: zelf weet ik niet zoveel van Eurotruss.

Het verschil zit hem hoofdzakelijk in de koppelingen. Het vervelende is dat het wel op elkaar past en je dan dus denkt dat het prima werkt zo. Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bij het door elkaar gebruiken de koppeling van Eurotruss gewoon afbreekt bij ook maar een beetje schuin ophijsen (rechte streep met drie handtakels bijvoorbeeld, gaat nooit helemaal recht de lucht in). Prolyte blijft dan wel heel. Gebruik je echter alles van één systeem, dan gaat het gewoon goed.

Hetzelfde geldt overigens voor pennen. Eurotruss pennen passen prima in Prolyte koppelbussen. Je slaat ze hiermee alleen wel langzaam verrot. Opletten dus en niet vanwege een paar tientjes prijsverschil Eurotruss hoeken op Prolyte lengtes willen zetten.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

Hallo mtouch,
        misschien moet je eens leren lezen?
        Er wordt gevraagd naar "Eurolite" niet naar Eurotruss...
        die beveel ik NB als een van de andere keuzes aan naast de vergelijking met Prolyte...
        En dat eeuwig 'past op' of 'past ín' verhaal krijgen we er toch nooit uit, dus ..
        suit yourself.
        Maar de rest van de ervaringen en opmerkingen laat ik graag voor jouw rekening.
        (Btw... ik kende Eurotruss al lang voordat ik ooit van Fairlight gehoord had hoor, dus jouw bewering lijkt me wat sterk).
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• mtouch
          • Feb 2005
          • 58

Hmmm... was eigenlijk meer een reactie op jouw "Als je toch iets met 'Euro' wilt: neem dan Eurotruss!" Maar nu ik het na zit te lezen, moet je me misschien inderdaad eerder verwijten dat ik duidelijker moet leren schrijven i.p.v. lezen .

Comment

• VERVALLEN

Wij werken met triangle truss van prolyte ook de 30*30*30 versie. De trusstypes X30-D dus.
            Nog nooit problemen mee gehad van koppelingen, ...
            Gewoon af en toe de koppelingen eens afkuisen en bespuiten met wat olie. Zo blijven ze fijn in-en uit elkaar gaan.
            Maar of het met gewone olie kan tov siliconenolie weet ik niet ... wij gebruiken de siliconen versie in spuitbus.

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Hohhhh

wacht even, zal misschien de taalstrijd tussen ons kaaskoppen en zuiderburen zijn, maar uuh wat versta jij onder AFKUISEN van je koppeldelen ? ?

Bijvijlen, schoonmaken, aflebberen ?

Ik hoop toch echt niet het eerste, want dan zou ik niet graag jouw spullen willen gebruiken....
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Hohhhh

wacht even, zal misschien de taalstrijd tussen ons kaaskoppen en zuiderburen zijn, maar uuh wat versta jij onder AFKUISEN van je koppeldelen ? ?

Bijvijlen, schoonmaken, aflebberen ?

Ik hoop toch echt niet het eerste, want dan zou ik niet graag jouw spullen willen gebruiken....
                'schoonmaken' zegt de belg die momenteel in duitsland een opleiding in het engels volgt en antwoord op een nederlands forum
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...