Bridle-chart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

Bridle-chart

Hoi mede-forummers.

Een hele tijd geleden had ik voor mezelf een gelamineerde 'Bridle-chart' samengesteld, waar ik snel de lengtes van de bridle-legs kon terugvinden om op een bepaald punt uit te komen.

Ben deze chart alweer enige tijd kwijt, in de tussentijd is ook de PC waar het digitale document opstond gecrached (idd. stupid me [V]) en de chart was ook redelijk beperkt.
    Nochthans heb ik weer de intentie om zo een chart samen te stellen, maar voor ik ga proberen om het wiel opnieuw uit te vinden zou ik langs deze weg willen vragen of er forummers zijn die misschien die iets in deze richting hebben en bereid zijn om te delen?

Greetz.

G-LiTe
    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Hallo Geert,

Bedoel je zoiets als StageRigging ook heeft in badge-laminate-vorm, maar dan in voeten?
    of een uitgewerkte A4-Excel-tabel in metrische eenheden.
    Waar lagen jouw grenswaarden qua HOH-spantafstanden en hijshoogten?

Ik heb wel ooit zoiets gemaakt (maar al zeker 5 jaar niet meer gebruikt)
    en zal dus in flink oude files moeten duiken...
    Nu FF een beetje te druk voor dat soort archieven onderzoek.

Rinus
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• G-LiTe
      • Apr 2004
      • 196

Rinus,

Idd zoiets als Arena Rigging of Stage Rigging bij het boek had zitten in voeten.

Mijn grenswaarden lag op 8m afstand tussen de spanten en op een punt interval van 0.5m.

Nu, ik zit er dus serieus aan te denken om die tabel opnieuw samen te stellen, maar als iemand iets dergelijks, of een aanzet, zou het wel heel wat tijdswinst kunnen opleveren.

Greetz.
      Geert

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ik heb een poosje de (gratussss) software van Paul Pelltier gebruikt voor de bridles, aangezien laptops jat-gevoeliger zijn dan een gelamineerd velletje A4 lijkt me dat een zeer welkom alternatief!

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

LD Calculator is wel wat voor je, kan je snel berekenen wat de lengtes moeten worden. dit kan je natuurlijk ook even overschrijven op een A4tje.

Comment

• G-LiTe
            • Apr 2004
            • 196

Heren heren,

Ik ken het gerbruil van LD calculator en zelfs nog andere wiskundige en mechanica software om allerlei krachten-driehoek configuraties uit te rekenen.

Een productie waar ik op voorhand de juiste inplanting van de punten ken, die gaat ook meestal door LD calculator met een mooie puntensheet erbij. (een onderdeel van het hijsplan).

Het laminaatje waar ik het hier over heb, is voor die klussen waar je de punten niet opvoorhand weet, of waar plots nog enkele cable-picks bijmoet om snel een indicatie te hebben, zonder dat je laptop of rekenmachine en pen en papier moet boevenhalen.

Er zijn idd work-arounds, maar het gaat om een 'usefull tool' .

Greetz.

G-LiTe

Comment

Working...