Truss adapter vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Truss adapter vraagje

Heb hier VMB TE 034 en TE 064 pro staan.

Nu zat ik te denken aan de combi hieronder maar is dit wel zo stevig?:

+

Ik zat eerst te denken aan de adapter hieronder, ben alleen bang dat deze te groot is en niet in de koker vd vmb zal passen.

Heeft er iemand een oplossing voor me?
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Verhuisd naar rigging forum
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

eigelijk is de oplossing gemakkelijk, koop ze allebei gewoon niet.

ik vindt dit echt kl@tedingen. heb hier zelf de adaptors zelf gefabriceerd en laten keuren, gewoon een ronde pijp die in het statief valt, met hierop een kokertje gelast van 40x25 mm.
      en dan een paar lekkere stevige halfcouplers erop gebout. ff door de keuring ermee, en klaar is Ron

heel erg naar mijn zin, goedkoop, en veel steviger.
      naar mijn mening
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Heb het niet zo op halfcouplers;
        werkt gewoon niet snel; zitten altijd verkeerd. M.a.w truss zit er "verkeerd" in en ding kan niet dicht.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

2 MCParty,

Hoe zwaar wil je die dingen eigenlijk belasten?
          en
          waarom kun je zoiets niet eerst uitproberen?
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• MC Party
            • Sep 2003
            • 481

2 Rinus;
            - Hoe zwaar wil je die dingen eigenlijk belasten?
            Is natuurlijk een moeilijke vraag; ik ga zelf van 2 headjes/scans en 16 parre uit met 8 meter truss, maar de statieven worden ook verhuurd en wil het zo stabiel/sterk en gebruiksvriendelijk mogelijk hebben.

- waarom kun je zoiets niet eerst uitproberen?
            Ik wil graag ervaringen horen van anderen omdat ik alleen tot de oplossing (in de openings post weergegeven) kwam. En werken met een verloopstuk lijkt me nu niet optimaal.
            Wanneer iemand een oplossing heeft zal ik dit ook zeker gaan uitproberen, daarom ook dit topic!

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

ik zou ervan uitgaan dat de statieven maximaal belst moeten kunnen worden, anders is het net zoiets al groundsupport kopen en er een 500 kg takeltje inhangen.. beetje zonde van je geld, als de hele construktie straks maar 25 kg mag hebben kan je beter een powerdrive nemen, das goedkoper. ik zou dus uitgaan van de maximale gewichten die op je statieven mogen.

ja, halfcouplers.. ik heb er geen moeite mee, omdat je je truss op de geopende coupler legt en daarna de klem sluit, werkt echt perfect, maar ik kan me voorstellen dat mensen bedenkingen erover hebben. maar het is volgens mij het stevigste wat er is als je het zo doet.

die klemmen die jij post, die blijven rammelen. dat doet dat systeem met halfcouplers niet.
              maar nogmaals , JIJ moet er mee werken, probeer deze gewoon uit, als het niets is... stuur je ze toch terug?
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MC Party
                • Sep 2003
                • 481

Mja ik denk niet dat ze dat accepteren wanneer ik hem uit het plastic haal.

Neem toch aan dat er meer mensen zijn die met deze statieven werken en er een truss adapter op hebben zitten... ?

Ik zal maandag iig even contact met de importeur van vmb opnemen.

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

ik heb vaak zat van die statieven gebruikt waar een t stuk opzat van een koker 50x50 mm en daaraan een pijp van 50 (weet niet zeker) gelast die in de vmb kon. Op die koker zaten 2 verstelbare U 'tjes waar boven in een pen doorheen kon.....hiermee had he geen last van de tussenpijpjes van de truss met het dicht doen van de half coupler...volgen mij hoorde deze gewoon bij de vmb's want ze zagen er niet zelf gefabriceerd uit......

Comment

Working...