Trigger Clamps

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markje
    • Oct 2004
    • 27

Trigger Clamps

Wij willen trigger clamps kopen voor scanners en movingheads, maar weet niet welke we moeten nemen. Doughty triggerclamps met Tüv cert. voor een draagvermogen van 200 kg, prijs 23,75 excl. BTW of imitatie voor de helft van de prijs, welke volgens de leverancier 250 kg kunnen dragen. Ik heb enkele mensen met kennis van aluminium gevraagd om hun mening en deze beweerden dat de imitatie gietwerk was en vrijwel zeker (veel) minder sterk dan de extrusie uitvoering van Doughty.
    Nu is mijn vraag hoe kan ik weten of opgegeven draagvermogens en sterkte's door leveranciers ook enigzins juist zijn?
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Je mag ervan uitgaan dat wanneer een klem gekeurd is (en er dus een certificaat aanwezig is) de waarden wel kloppen, houd er rekening mee dat de opgegeven draagvermogens de maximale trekkracht is die zo'n klem mag hebben. hier gaat je veiligheidsfactor nog van af..

maar dat is niet jou vraag.

zelf zou ik de Doughty nemen, maar dat komt ook omdat ik die klemmen ook voor andere zaken dan Scans en MH's gebruik. en dus de klem behoorlijk belast(uiteraard binnen de normen) maar als je er alleen Mh's en scans aanhangt die nou niet echt boven de 40 kg uit zullen komen maakt het mijn inziens niet echt veel uit, je belast de klem dan dermate dat je ruim onder de VF blijft.

maar denk je zoals ik: je koopt nu toch, dan liever iets meer geld en een goed product. Dan zou ik voor Doughty triggers gaan
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

Twijfel = NEE!
      En imitatie is per definitie altijd al iets twijfelachtigs.
      Laat die leverancier dan maar zorgen voor eenzelfde keuring door de TuV,
      je kunt er natuurlijk ook voor het verschil in aankoopsom een paar extra aanschaffen en die zelf (laten) testen,
      maar....
      "If it looks too good to be true, it normally is!"
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

idd, zeker weten dat het goed zit.. anders lekker afhaken voor die paar centen verschil

dan is Goedkoop --> Duurkoop
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Je mag ervan uitgaan dat wanneer een klem gekeurd is (en er dus een certificaat aanwezig is)...
          Ik heb de afgelopen jaren heel wat triggers en andere haken van dought aangeschaft, maar nog nooit een certificaat gezien....

Hoe zit dat dan???

Comment

Working...