Bij mijn speurtocht naar foto's van het feestpaeis waar ik maandag ga feesten (Carnaval) kwam ik de volgende plaatjes tegen. Ik weet in ieder geval dat ik hier niet onder ga lopen, gezien de manier waarop het truss en vooral de topkastjes hierin gevlogen zijn.

Veilige ophanging?
Collapse
X
-
Misschien is mijn scherm te klein om de details te zien. Maar ik ben met photoshop wezen zoomen... Kun je 1 en ander motiveren Rieuwert?[CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER] -
De manier manier waarop de topjes zijn gevlogen is volgens mij niet zoals t hoort (safety door handvat), goed te zien op de 2e foto, linkerkant. Deze safety's hangen (naar mijn idee) de box aan.
Hoe zat het ook al weer met polyester rondstroppen en hittebronnen?
Inmiddels heb ik de organisatie een mail gestuurd dat het mij verstandig lijkt om eeen en ander even na te gaan, maar geen reactie tot dusver.Lekker belangrijk.Comment
-
Hallo Rieuwert,
Je had even een detailfoto van die speakerophanging moeten maken.
Nu is er weinig zinnigs van te zeggen.
Ik kan zelfs die safety niet thuisbrenegn waarvan jij zegt dat ie door de handgreep gaat....
Het gaat met polyester net zo lang goed tot het fout gaat.... dat is ieder zijn eigen risico-inschatting. Maar ik zou er niet voor tekenen.
En er is nog steeds geen wet of besluit of regel die toepassing van polyester rondstroppen in dit soort situaties verbiedt. Allemaal "voor rekening" van degene die het zo uitvoert.
Heeft iemand trouwens ook ooit een PAR aan de achterkant gemeten qua temperatuur?
Ik besef me dat ik dat eigenlijk nooit gedaan heb.
Wel 2kW fresnels bovenop het lamphuis bij de spotbeugel, en PAR64's aan de voorzijde.
In elk geval geldt: een 'spot' is 'hot'!
En hijs je toch altijd zo, dan ben je een beetje zot.
(Maar dat hoort natuurlijk ook bij carnaval.)
Nog een vraag - hangt die rig nou op 5 handtakels of lijkt dat toevallig zou?
Als ik de helft weergeef zoiets? (- & I = truss O = takelpunt )
O---------
I
I
I--------O
I
O
I
groeten
Rinuseen verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Rinus, ik heb heb geen detailfoto, maar als ik inzoom met windows picture vieuwer zie ik duidelijk een heel dun steeltje (a la safety) onder spanning door het handvat gaan.
Ik kwam deze foto's zelf ook tegen op het net, dus hoe de rig er verder uitziet qua vorm en ophangen weet ik niet.Lekker belangrijk.Comment
-
Kortom mijn ogen doen het minder dan die van jou [8D]
en als jij het niet vertrouwd - dan zou ik maandag daar niet gaan feesten,
en loop je geen kans om een zere kop van een van die topjes
en heb je ook een kleinere kans op koppijn van een feestelijke katereen verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Nou Rieuwert laat eens even zien en horen hoe het in het echt was?[CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]Comment
-
citaat:Geplaatst door rieuwert
Boxen hingen idd aan safety's!
gebeurt vaker
Comment
-
idd, maar wat ik me dan afvraag: praten we hier niet bij de rondstroppen over steelflex? ik ben ook wel een betrapt op dit forum dat ik iemand de volle laag gaf omdat ik ervan overtuigd was dat er rondstroppen hingen terwijl er in werkelijkheid steelflex gebruikt was. lijkt erg op elkaar van afstand, maar is heel iets anders
verder, ja riggen met safety's is een beetje schandalig, maar je ziet aan de kartonnen dozen die op de grond staan dat deze mensen nou niet echt 100% profi bezig zijn, en ja... safety en steel.. het is allebei van staal..Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
1e = Softsteel en/of Steelflex wordt bij mijn weten alleen maar in zwarte mantels geleverd.
De verwarring kan dus alleen maar optreden met rondstroppen met een zwarte mantel.
Dus op die fotos kijken we gewoon naar industriele 1 tons (paarse) rondstroppen.
2e = Komen dus vanzelf de vragen opborrelen:
- Wat is een safety anders dan een (dun) staalstropje?
- Wat kan/mag er gehesen worden met een dun staalstropje?
- En waarom zou iets (heel) lichts ophangen aan een dun staalkabelstje perse schandalig zijn?
(NB: ik wil wel met nadruk al die
rommel-musketons, hondenhalsband-clips, knutselkarabijnhaken
en al de andere ongewaardeerde klerebende waar
geen WLL of SWL op te bekennen valt uitsluiten van het verantwoorde hijsen
- maar OOK van het verantwoorde 'safen'!)
een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
Comment