box30 naar driehoek 30

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lampies
    • Jan 2005
    • 3

box30 naar driehoek 30

Schijnbaar was het geduld van de moderator een beetje op vanmiddag, gelukkig is de site van prolyte wat geduldiger...

Het combineren van mijn eerdere vraag, box40 met driehoek 30 wordt met geen enkel onderdeel van prolyte mogelijk gemaakt.

Omdat ik toch vierkant en driehoek truss wil combineren verder gaan zoeken....

Middels een bookcorner kan ik aan de ene zijde van mijn te maken lengte vierkanttruss gebruiken, bookcorner dertussen, deze dicht gebruiken, netjes fixeren en rechts van de bookcorner verder met 30 driehoek truss.

Mij boerenlullen verstand zegt mij dat ik bij het aanhouden van de belastingstabellen van de driehoektruss, ik geen onaanvaardbare risico's neem.

Wellicht is er nu wel op een normale manier discussie mogelijk hierover?
    let there be light...
  • Paul Klomp
    • Dec 2004
    • 37

Kijk anders op

Daar hebben we een speciale klem die je op je boxcorner monteert, waarmee je driehoek 30 truss eraan kunt hangen.

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Of gewoon een alu plaat laten maken (liefst van redelijke dikte, en laat hier gaten in frezen zodat je aan een kant male couplers kan zetten voor je vierkant, en aan de andere kant female couplers voor je driehoek...
      Soort van dubbelzijdige baseplate...
      --- watt ever you want ---

Comment

• Jeroen de Goei
        • Oct 2004
        • 376

ja , je kan zelf iets in elkaar bakken.
        maar dan ben je zelf aansprakelijk.
        Lampie,s, waarom wil je eigenlijk 2 soorten truss koppelen?

Comment

• BAJ productions
          • Jul 2003
          • 587

waarom geen twee baseplate's tegen elkaar

paar bouten
          groetjes,
          Bas

Comment

• bibster
            • Jan 2005
            • 17

Ja, en ophangen met een stukje paktouw aan een waterleidinkje, toch?
            Ja, en toen?

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

citaat:Geplaatst door Paul Klomp
              Daar hebben we een speciale klem die je op je boxcorner monteert, waarmee je driehoek 30 truss eraan kunt hangen.
              Hallo Paul,

lezen is ook een vak:

de meneer wil een box=vierkant-40 verbinden aan een driehoek-30,

en je wilt met toch niet vertellen dat dat met de verloop-clamp waar jij op doelt mogelijk is...
              Hebben julliie daarbij ook belastbaarheid/sterkte(reduktie?)-tabellen?

2 lampie,
              het ding waar jij naar vraagt zal bij geen enkele fabrikant ooit als standaard product verschijnen om de eerder aangegeven redenen.
              En dit soort gefreakte specials zijn vast wel ergens te bestellen. Maar dat van dat boerenverstand, daar zul je nog heel wat van moeten bij ontwikkelen. Meestal worden boeren in verband gebracht met 'slimheid' maar de vraag zoals jij hem stelt kan ik niet echt als slim omschrijven.
              Wat wil je er in vredesnaam mee?
              Dit is je herkansing voor een zinnige onderbouwing van een onzinnige vraag en anders gaat er weer een slot op.

Oh ja...
              FF vergeten 'lampies' hebben verstand van licht
              en niet van rigging, dat is inmiddels alweer duidelijk aangetoond.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• G-LiTe
                • Apr 2004
                • 196

Hoi hoi,

Twee verschillende trussen in het verlengde aan elkaar koppelen, geeft een mechanische overgang met 'excentriciteitsproblemen'.

Het buigend moment dat zich links (of rechts) van deze 'koppeling' zit, resulteert in zoals met elk buigend moment in een axiale staafkrachten in boven en onder chords van deze truss Dit even grote buigend moment zal zich rechts (of links) van de 'koppeling' evenzeer in axiale krachten in de chords moeten manifesteren, maar doordat er hier een andere geometrische doorsnede is, het schiften van het zwaartepunt, moet dit buigend moment eerst 'DOORHEEN' de 'koppeling'.

Kortom, de koppeling, moet in staat zijn om het totale buigend moment op te nemen uit de chords van de ene truss (zowel trek als druk) en deze weer af te geven op de chords van de andere truss (ook zowel trek als druk)

Mechanisch geen onmogelijkheid, maar gaat meestal wel net iets verder dan een dunne plaat met links en rechts op een andere plaatse wat bouten.

Wie ooit mechanica gestudeerd heeft weet dat 'krachten excentriciteit' in zijn onvoorziene vorm, een van de grootste factoren is van bezwijken van onderdelen (maak ik mensen bang met dit soort uitspraken?

Kan iemand volgen wat ik hier allemaal beweer of raaskal ik?

Groeten,

G-LiTe
                Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Hallo Geert,

Ik vrees dat je in elk geval voor de 'lampies' aardig raaskalt, ik dank je wel voor de genomen moeiet al is die waarschijnlijk tevergeefs gezien de koppigheid van de vraagsteller.
                  En straks krijgen we ook de vraag waarom de Eiffeltoren niet van aluminium is,
                  en of je met een dertiger truss geen 30m kan overspannen,
                  en dat een Genie best meer dan 300kg kan hebben (want de 'afzender' heeft het zelf gezien!)
                  enz enz.
                  En ga je daar ook allemaal serieuze antwoorden op geven?

Comment

• karel
                    • Aug 2000
                    • 69

"Meneer Rinus",

Zo te lezen is er nog een schone taak voor u weggelegd.
                    Misschien een idee om dat helder licht eens een inschrijf formulier toe te zenden. Zou haast denken dat we hier te maken hebben met een schizofreen lampje die vooraf niet weet of 'ie zijn lampies in box of driehoek wilt hangen. Let op!!! Ik kan nu z'n volgende vraag al raden. Of er ook vierkante safety's zijn i.p.v. ronde staalkabel

Ps. Waarom is de eifeltoren eigenlijk niet van aluminium
                    Toch vreemd....We luisteren met onze ogen en zien met onze oren!

Comment

• G-LiTe
                      • Apr 2004
                      • 196

Hoi Rinus,

Ik raaskal nu al voor hen?
                      En dan was ik nog niet eens beginnen te vertellen over de dwarskracht, resulterend in een dwarsbelasting van de bouten, wat met de maatonzuiverheid die je meestal bij eigen frees-, boor- en laswerk aantreft leidt tot ovaliteit van de boutgaten met speling tot gevolg, met alle andere randverschijnselen vandien
                      G-LiTe

Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

2 Karel,
                        misschien ligt er wel een markt open voor deze soort 'follies' zoals ze in de architectuur wel heten.
                        En over die cursussen - dat loopt voor geen meter op dit moment.

2 G-Lite,
                        je overschat onze 'lampie' (what's in a name) natuurlijk schromelijk.

2 alle Baseplate-aan-elkaar-bout Fetisjisten,
                        lees het verhaal van G-Lite nog een paar keer heel erg goed.
                        Snap je niet wat daar staat, dan is mijn advies dat je het ook niet doet!

Comment

• Carl
                          • Nov 2000
                          • 907

Was aluminium al uitgevonden toen de heer Eiffel zijn toren neerpootte?[?]
                          En hebben Geert en Rinus op dit bouwsel ook "opbouwende" kritiek
                          Groetjes,

Carl

Comment

• lampies
                            • Jan 2005
                            • 3

Het cynisme in de reacties van Rinus zie ik maar als een tekortkoming, kan ik prima mee leven, maar beste man, doe er wat mee...zo wordt je niet oud!
                            Het idee komt voort uit de vraag van een klant, die heeft driehoek truss die hij als verticale delen wil gebruiken, daar overheen (horizontaal dus) boxtruss.

In een lengte, een doorgaande ligger, voorzie ik dat Geert gelijk gaat krijgen.

Een onderbouwing meer en anders dan die ik gegeven heb lijkt mij niet nodig, de vraag is helder, de mening van Rinus dat ik een domme boer ben die zich beter bij lampjes kan houden omdat ik niet de almachtige wijsheid qua rigging in pacht heb zal me jeuken op een plekje waar ze zon zelden schijnt.
                            let there be light...

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

dus....
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...