Nieuws op de ARGH-website.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Nieuws op de ARGH-website.

Ik heb 'na ampel beraad' besloten om mijn medewerking aan het 2-maandelijkse gedrukte Theatertechnische Vakblad 'Zichtlijnen' stop te zetten.

In plaats daarvan verschijnt er voortaan een maandelijks artikel in PDF formaat op de website van de ARGH (Association of Riggers and Grounders in Holland), een club van riggers die in Nederland zeg maar wat serieuzer met hun vak bezig zijn.
    Ik mag daar ook voorzitter spelen, maar we zijn geen club van stropdassen en bruinwerkers.

www.argh.nl = onder het kopje 'nieuws'

Deze keer een verhaal over de staalkabel gevulde ronde hijsbanden, die verhandeld worden als 'softsteel' en 'steelflex'.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

nou moe...neem aan dat jij geen webmaster bent, maar ik kom met mijn apple *** niet op de site!

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

citaat:Geplaatst door R. den Ridder

nou moe...neem aan dat jij geen webmaster bent, maar ik kom met mijn apple *** niet op de site!
      H Ralph,
      dat van 'webmaster' heb je heel goed 'geraden',
      maar ik heb het inmiddels wel doorgegeven.
      het lijkt mij dat dat toch niet aan het soort fruit moet kunnen liggen.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Ja, maar wie koopt er dan ook een apple [:P]
        Op mijn gewone recht door zee PC loopt die site als een speer
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

HoHo (en dan in dit geval niet "de Kerstman" kreet),

we kunnen toch niet ontkennen dat Apple gebruikers ook mensen zijn.
          Enkele van mijn beste 'techniek-vrienden' zijn verknocht aan Apple,
          en als ik me niet vergis draait de Cyberhoist-software ook op een Apple platform.

En daarnaast moet ik (helaas?) bekennen dat mijn bekering tot de PC
          puur op basis van het kromzwaard van de Groot-Ayatollah in Seattle is tot stand gebracht:
          "alle klunzen kunnen hiermee werken dus dan moet een top-kluns als jij dat ook kunnen".

Maar of die (ondermaats geteste) rommel van MS bijdraagt aan mijn levensgeluk of gevoel voor eigenwaarde?
          Ik durf het volmondig te ontkennen.
          Helaas hier sta ik, ik kan niet anders.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

ik durf glashard te stellen dat iemand als jij Rinus tien keer beter overweg kunt met een mac dan met een PC..ik heb de mijne gekocht toen ik het stontbeu was steeds allerlei vage plugins nodig te hebben voor allerhande dingen die ik uberhaupt niet wilde...

Comment

• stamplaaf
              • Aug 2003
              • 1

ik durf glashard te stellen dat iemand als jij Rinus tien keer beter overweg kunt met een mac dan met een PC..ik heb de mijne gekocht toen ik het stontbeu was steeds allerlei vage plugins nodig te hebben voor allerhande dingen die ik uberhaupt niet wilde...
              heb je niet toevallig een popup killer aanstaan op je apple?

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

HH..
                (of misschien kun je een pop-up killer niet uitzetten op een Apple?)
                maar zoiets van die pop-up killer begreep ik dus ook van de webmaster.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Zonde, want dat die site niet werkt kan wel een heel aardig aan het ontbreken van een Flash plugin liggen . Mijn Mozilla browsert begint ook te zeuren dat ie die plugin nodig heeft, beetje jammer; want op die hele website vind ik niks terug wat per se met Flash had gemoeten. Oftewel: een gevalletje 'waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?'

Plugin installeren & popup-killer uitschakelen zou voldoende (maar tegelijkertijd ook teveel) moeten zijn om die site te kunnen bekijken.

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Het kan ook liggen aan een fire-wall...

Trouwens ik heb ook een pop-up blokker,
                    maar moet gewoon even <Ctrl> ingedrukt houden als ik op de 'doorlinktekst' klik
                    ....
                    en hups daar is die ARGH! - site.

Overigens alles ites die beginnen met zo'n "irri intro" of "feestelijk filmpje" of van mij verwachten dat ik eerst ! weer wat ga ophalen een installeren:
                    DOEI!!!!!!!! Dan toch lekker niet.
                    Ik moet niks, van niemand.
                    En wat ik wil, daar mag ik (gelukkig nog steeds) zelf ook iets van vinden.

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

DOET HET! was idd gewoon de popupblocker...en aangezien ik daar niet echt gebruik van maak kom ik vrolijk weer op de site terecht....dus mijn glasharde bewering blijft gewoon staan..en mozilla, snel inruilen voor safari of firefox...stukken beter als je het me vraagt.

en dan zal ik nu de site eens gaan bekijken

groet,
                      Ralph

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

OK Eureka,
                        maar nou niet in een keer gaan schelden Ralph,

met titels van japanse-monster-films, groot-wild-films of straaljager-films....
                        je bent toch geen officieuze nazaat van de overleden Patriarch van ons Koningshuis (hoop ik...) als ik al die kreten zo hoor zou ik het haast gaan denken. [8D]

maar goed
                        je had wel Acrobat reader berijp ik in elk geval.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

btw...
                          als ik me zo af en toe uitput in het schrijven van zo'n artikel, dan is het ook wel leuk om wat respons te krijgen..
                          en dan niet met veren in mijn reet, maar meer in het kader van:
                          "bent u tevreden zegt het anderen, bent u het niet vertel het ons...."
                          maar als je nog vragen hebt over zo'n artikel
                          of onderwerpen wilt aandragen voor een andere dan ben je welkom om die te melden
                          op de website van ARGH, hier op het J&H-riggingforum of op mijn eigen e-mailadres.
                          En dan bestaat er ook nog 'een risico' dat ik antwoorden zal:
                          "daar weet ik helemaal niks (meer) van, dat moet ik eerst zelf (weer) eens gaan bestuderen".

Laat ik zeggen dat dan de meeste stemmen gelden...

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

DOET HET! was idd gewoon de popupblocker...en aangezien ik daar niet echt gebruik van maak kom ik vrolijk weer op de site terecht....dus mijn glasharde bewering blijft gewoon staan..en mozilla, snel inruilen voor safari of firefox...stukken beter als je het me vraagt.
                            Sorry die vallen bij mij nog onder dezelfde noemer, maar heb idd FF geinstalleerd staan... alhoewel die overigens ook nog wat foutjes kent hoor, maar dat terzijde.

Comment

• koen heringa
                              • Jan 2005
                              • 25

Een goed te lezen artikel met leuke foto's

Wat ik mij wel afvroeg, die manier van aanslaan van Staalstroppen met 'korte lussen' dat doe je toch nooit? Ik zou dan eerder een langere steel gebruiken die er helemaal om de truss kan.
                              Pick any two: Cheap Fast Good

Comment

Working...